Ik ken zelf iemand met PDD-NOS en het is inderdaad een vorm van autisme ja. Het is (volgens mij?) de 1 na heftigste vorm er van want je hebt: Asperger, PDD-NOS, en klassiek autisme. Hij kan als hij boos word of als er iets is wat niet goed gaat, naar de persoon waar hij begeleid door word op school toe gaan. Dus ik denk dat ze met school ook wel iets voor je gaan regelen. En je zou misschien medicatie kunnen krijgen, maar dat ligt er aan of jij dat wilt. Je kan ook misschien wel op internet gaan zoeken, maar dan zou je wel eens allemaal verwarrende dingen tegen kunnen komen. Dus ik zou wachten tot je vervolggesprekken krijgt.
Ik heb zelf een paar maanden terug te horen gekregen dat ik ADD heb (concentratieproblemen, overgevoelig, etc) en ik heb een aantal gesprekken gehad, ook over wat het precies was en wat het vervolg plan was. Ik heb zelf nu ook medicijnen, en daar krijg je ook een apart gesprek over. Het hoeft trouwens niet perse dat je anders bent, of geen goede klik hebt met mensen door de PDD-NOS. Maar ik hoop voor je dat nu je weet dat je het hebt er ook wat duidelijkheid is, en dat je er uiteindelijk positief mee om kunt gaan