Ik heb nog maar 9 vingers.

Hee meiden,

Er is me gister wat overkomen waarbij ik graag jullie mening wil.
Om een lang verhaal kort te maken;

Ik klom over een heel hoog hek waar ik vervolgens af wilde springen, maar mijn ring bleef hangen waardoor mijn linker ringvinger… er af ging. Om het maar even smakelijk te houden. (en dit alles voor een vuilniszak die ik wilde weggooien)

In ieder geval, je moet je voorstellen dat je ipv je vinger alleen een stuk bot zit tot ong te helft. Met spoed naar het ziekehuis en na 1,5 uur ging ik de O.K binnen. Na 3 uur was ik terug en ik kreeg ik het nieuws dat ze het tot het eerste kootje van onder zeg maar, geamputeerd hebben.

Je begrijpt dat ik me nu heel onzeker voel! Mijn vriend zit er niet heel erg mee, maar vind het wel erg voor mij.

Wat vinden jullie er van? Iets waarmee ik prima kan leven?

Bedankt!

Ps. Ja, het deed ontzettend pijn, ik kan het niet omschrijven. ik heb alles bij elkaar geschreeuwt.

Ps2. Ja ik kan nog typen want ik type altijd met mijn wijsvingers en middelvinger.

Aah wat naar voor je!
maar je leert het vanzelf wel
ik ken een jongen en die mist 3 en halve vinger. en hy kan er ook prima mee leven
maar snap dat je onzeker bent

iig sterkte ermee :slightly_smiling_face:

Heh yakkie! :astonished: Ik krijg er helemaal de rillingen van! Wat erg voor je…
Maar, het is echt niets om onzeker over te zijn, wie let er nou op
vingers weetje? En je vriendje is zo lief dat hem het helemaal niets
uitmaakt, dus why being insecure?

auw! dat is wel vervelend ja!
maar ik beloof je, 't zal bijna niemand opvallen;)
n leraar van me had t ook, en k kwam er pas na een jaar achter.
en die staat ook nog voor de klas!

dus maak je geen zorgen;)

Omdat ik er wel mijn hele leven voort mee zit. Nooit meer normale handen. En je moet je voorstellen dat élke handeling nu anders wordt.

Ahw, dat doet echt pijn ja.
Maar weetje, je kunt maar beter denken, beter 1 vinger dan ze alle 10 kwijt te zijn toch. Het is hartstikke vervelend en het zal zeker ook wennen zijn in het begin, maar ook dat went :slightly_smiling_face: En maak je maar niet te druk over reacties van anderen, want waarschijnlijk zal het ze niet eens opvallen.

wauw, sterkte!
wat gek dat zoiets zomaar kan gebeuren!
Ik zou het wel kut vinden, maar wel gewoon accepteren.
Ik bedoel je had ook met je hoofd op de grond kunnen vallen en 6 maanden in coma gelegen hebben. Maarja, het kan altijd slechter. Maar natuurlijk ook beter. Ach ik weet niet precies wat voor raad ik moet geven! Probeer het positief in te zien denk ik? Je hebt de rest nog enzo. En tja, sterkte met wennen eraan enzo.
Sorry als dit een beetje nutteloze reactie is.
-xx-

jammer voor je! en je kan er zeker wel mee leven hoor. het kan wel even duren voor je het aanvaardt, zeker omdat het zo plots kwam. sterkte ermee, je komt het wel te boven. x

Tsja, wees blij dat het niet je duim was! Ringvinger is natuurlijk vervelend voor als je wilt trouwen (of verloven, ik heb geen flauw idee aan welke kant die ring dan moet, maar goed), maar voorderest; Niets hoeft anders te zijn! Ja, je kan er wel onzeker van worden, maar dat ligt aan jezelf, niet aan andere mensen (ik heb er tenminste geen problemen mee als ik zoiets zie, het doet me eigenlijk niets)…
Ik heb een oudtante en die heeft nog maar drie normale vingers (van de 10!), en de rest is allemaal ‘half’.

Wat vervelend voor je!
Heel veel succes met alles, vooral omdat je alles nu anders moet leren etc.

BLEH GADVERDAMME.
dat lijkt me echt zoooo pijnlijk o_o
maaroke, volgens mij valt er wel mee te leven hoor, alleen zullen er natuurlijk wel mensen zijn die je raar gaan aankijken of wat dan ook, want dat is altijd zo. maar daar moet je dan maar gewoon schijt aan hebben. :grin:

omg wat erg voor je, uiteindelijk ga je het tog moeten aanvaarden veel suc6 met alles. het spijt me heel erg voor je , ik krijg er helemaal rillingen van. :sob::muscle:

vreselijk! :expressionless:
maar ik dek wel dat je er mee kan leven hoor?
een vinger is nog niet zo’n ramp.
nouja het is natuurlijk wel een ramp, maar stel dat je helemaal geen vingers hebt O.O
maargoed,
heeel veel sterkte!

Jesus wat erg! Heel veel sterkte!

wow heftig. Heel veel sterkte meid!

De moeder van oppaskindjes die heeft ook nog maar 9 vingers, ze mist een wijsvinger. Maar ze heeft een handcorrectie operatie (weet niet precies hoe het heet) laten uitvoeren waardoor het niet eens opvalt dat er een vinger mist. Dus haar hele hand is smaller en er zit geen 'gat’op de plek van de missende vinger. En ze kan ook heeeel mooi pianospelen. Dus ik denk dat jij er ook wel mee kan leven. Het is even wennen, maar na een tijd weet je niet beter.

Aah, echt erg is dat! Heel veel sterkte. En het is echt vreselijk wennen en ik zou me ook onzeker voelen, maar dat je vriendje het accepteert en andere mensen dus ook is toch eigenlijk heel mooi! Het zal iets anders worden, maar ik zou er maar positief over blijven. Sterkte, nog een keer.
xx

Hee,

Bij mij kunnen ze dat ook doen. dan zetten ze mijn pink op die plek, of ik kan een vinger prothese nemen. maar die kan ik dan niet echt ‘gebruiken’, buigen enzo, en het is wel duur.

Maar ik moet het eerst goed laten genezen. Mijn vriend is echt een steun, hij heeft me vanmorge zelfs opgemaakt! verborgen talent hoor :slightly_smiling_face:

bedankt voor jullie steun! echt fijn.

Mijn beste vriendin heeft ook maar 9 vingers , maar zij heeft dat al vanaf de geboorte . Ik vind het helemaal niet raar ofzo , je let er niet eens op . Maar wat jij hebt klinkt wel pijnlijk ! Zelf zou ik het zo laten denk ik , zo’n vingerprotece lijkt mij maar niks .

Sterkte ! X

Vervelend voor je idd heel erg sterke er mee.
Mijn vader mist 4 nagels (niet van geboorte) maar een vinger is echt wel heftig.

Heel erg sterke ermee .
X

ik denk dat je het komende jaar nog regelmatig zult denken: kut, waarom moet nou mijn vinger er perse af!

Maar probeer het te accepteren. Het is maar een vinger, en nog niet es een belangrijke vinger. Als dat alles is van alle ziektes en breuken enzo die jij zal krijgen, mag je van geluk spreken, want veel mensen hebben ergere dingen.
En het is maar iets kleins, het zal niet snel iemand opvallen, en ik denk ook niet dat iemand denk; iewl een halve vinger, zij is lelijk! Wat kan nou iemand een halve vinger schelen? Dus ga je er maar niet onzeker over voelen.

En veel sterkte!, het is niet erg als je ernu flink van baalt, daar heb je recht op :wink: