Ik heb moeite met mijn eigen style vinden.

Ik heb nogal moeite met een eigen style vinden. Ik draag op dit moment veel basics en zo. Maar ik wil graag op de ‘romantische’ look overgaan. Ik heb hier moeite mee en ik weet nog niet zo goed wat ik wel of niet leuk vind. Ik hou van orgineel maar dat zie je nu nog niet echt in mijn kleding omdat het nogal basic is.

Iemand tips om dit wel te vinden?

zoek heel veel plaatjes op van kleren die jij leuk vind,
misschien kan je in de winkel look-a-likes vinden

's Ochtends vroeg naar kleding winkels gaan en naar hartenlust dingen gaan passen waar je oog op valt.

Ik denk dat je een beetje rustig moet beginnen met je style veranderen. Extra sieraden/sjaaltjes of iets, eens een wat minder simpel truitje dragen etc. Naarmate je daar meer aan gewend bent kun je wat extremere dingen proberen, anders heb je de kans dat je van alles koopt maar het toch niet leuk vindt/ niet durft te dragen.
Verder: Kijk op blogs/girlscene/modesites naar plaatjes van dingen/combinaties die jij leuk vindt.Sla ze op op de computer en kijk of je er een “patroon” in ziet. (Qua kleuren, soort kledingstukken, printjes etc). Ga dan eens shoppen en kijk of je zulke dingen kunt vinden en pas ze om te zien of ze staan en of je je er fijn in voelt =)

Dingen passen die je normaal nooit zou passen.

DURVEN (daar heb ik zelf problemen mee) : iets nieuws uitproberen
KIJKEN NAAR ANDEREN (en bepalen wat jij mooi vindt, en wat niet)

en misschien
JE (BESTE) VRIEND MEENEMEN: laat ze gewoon dingen uitkiezen voor jou, is altijd grappig, en wie weet vind je wat :open_mouth:
mijn vriend ging mee en gaf me een bloemenjurkje, iets wat me niet was opgevallen, en waarvan ik dacht dat het me niet stond, en dan stond die daar met open mond: oké ik begrijp het, het staat me (yesh!)

Rondkijken op internet wat je leuk vind, vroeg de stad in gaan en passen wat je maar wilt, om te kijken wat je mooi staat

een eigen stijl vind je niet, die heb je. Door gewoon te dragen wat je leuk vind. zonder ook erbij na te denken ´ohh als ik dat draag heb ik mijn eigen stijl´ enzo. want dan is het dus niet echt eigen meer

Je moet je eigen stijl wel vinden? In het begin draag je wat je ouders willen, daarna wil je met de groep mee(vaak). Op een gegeven moment wil je dragen wat je zelf echt wilt, en dan is het uitzoeken wat jij bij jou vind passen.

dat moet je echt eens proberen :slightly_smiling_face:

maar dan ga je niet nadenken van ´goh, past dit wel bij mijn stijl die ik wil hebben?’ zo een stijl creeer je vaak zelf, uit het niets. zonder er zo over na te denken.

Ja dit inderdaad. Ik moest een keer een jurkje passen van mijn vriend en dat was iets wat ik normaal nooit zou kiezen. En toen ik het paste bleek het echt super leuk te zijn!

Maar dat komt toch vanzelf wel?
Ik zie op je profiel dat je 12 bent. Rond die leeftijd moet je nog allemaal gaan ontdekken wat je stijl is enzo.
Wij kunnen wel tips gaan geven, maar het is juist je eigen stijl als je het zelf allemaal ontdekt.

Dit probleem heb ik ook een beetje, maar dan anders: ik vind zoveel stijlen leuk, dat ik het gewoon allemaal draag. (’: De ene keer heb ik zo’n romantische look, de andere keer ben ik een rock chick… En ik kan echt niet kiezen. Tsja.

Anyway: ik zou gewoon iedere keer als je nieuwe kleren gaat kopen, wat meer in die stijl gaan kopen. Dan kan je op den duur alles mixen met je basics. En je kan ook inspiratie op doen via lookbook, weheartit en dergelijke, daar vind je veel van die plaatjes (:

Gewoon dingen kopen die je leuk vindt. Meer kan je niet doen denk ik.

Koop dingen die je echt leuk vindt, en trek je niks aan van wat andere van je denken. Jij moet het toch dragen, zij niet?

Bedankt voor de tips! Hier heb ik veel aan. :slightly_smiling_face:

www.lookbook.nu

Zo is het bij mij gelukt om naar een stijl over te gaan :’) dagelijks eens een kijkje nemen.

^ja da’s heel handig!

Als ik naar de stad ga val ik juist altijd terug op de oude dingen. Daarom als ik iets nieuws wil koop ik het op internet.