Ik heb last van faalangst

Hee meiden ik heb al bestwel lang last van blackouts door faalangst
Ik word ontzettend zenuwachtig voor een toets

Nu is het het laatste jaar al minder geworden maar morgen heb ik een rekenexamen herkansing
En ik ben er al slecht in dus ik heb net nog een paar oefen sommetjes gemaakt maar ik ben weer alles kwijt
Ik hoor ook veel verhalen over als je niet slaagt voor het rekenexamen mag je niet over in het 4e en heeft examen voor
Andere vakken geen nut meer klopt dit ?

Heeft iemand tips voor morgen zodat ik blackouts kan verkomen
Dankjewel

Heb je wel eens homeopatische kalmeringspilletjes genomen?

Dit ja. Ik had ze in druppel-vorm. Werkte voor mij heel kalmerend.

Mijn oude school bood trouwens faalangst-reductie training. Misschien kun je informeren of op jou school, of ergens in de buurt, zoiets ook georganiseerd wordt.

Deze pilletjes zijn voor mij echt dé redding geweest! Ik gebruik homeopatische pillen met Valeriaan en daardoor heb ik bijna geen last meer van mijn faalangst en black-outs.
Wat je anders zou kunnen overwegen is faalangst-training.

Ik heb ook last van faalangst!

En als het bij je examen hoort geen idee, dan mag je niet over geloof ik ):

Wat is het verschil tussen dat en een kalmeringspil
En ik ben al eens op faalangst training geweest maar het werkte nietecht

Zijn erook nog wat andere dingetjes die helpen

En ik ga zeker even kijken voor die homeopathische kalmeringspil kijken

Ja dat dacht ik ook maar ik hoorde ook weer ergens dat we een pilot/ proefklasjaartje zijn

Ja dat snap ik dus ook niet, vroeg iemand anders ook. Dan heb ik geen idee, sorry.

Geeft niet bedankt :slightly_smiling_face:

Je kan een faalangstreductie training proberen. Dat heb ik ook gevolgd en heeft mij enorm geholpen. Je kan hierover informeren op je school, als het goed is kunnen ze jou sowieso verder helpen.
Voor de rest van je leven pilletjes slikken gaat het namelijk niet oplossen.

Nee denk ik ook niet maar ik heb de toets morgen al dus ik zie nu even geen oplossing

Is er trouwens een algemeen faalangst topic

Niet echt, geloof ik. Misschien is het er wel, maar leeft het niet zo erg.

Over kalmeringspillen: mijn ervaring is dat ik ze, hoe langer ik ze gebruik, hoe minder ik ze nodig heb. Ik ben relaxter geworden tijdens het maken van toetsen, eerst door de pillen, nu is dat er gewoon. Net alsof er een knop is omgeschakeld, heel apart. Ik neem alleen pillen bij toetsen waar ik moeite mee heb en zenuwachtig wordt (in mijn geval Frans en Grieks), voor de rest niet meer. Faalangst reductie training hielp bij mij helemaal niks, dit wel. Het is gewoon een kwestie van proberen wat voor jou kan werken!

Als je niet slaagt voor dat rekenexamen mag je wel over. En in de 5e kan je ook gewoon je examen halen als je bijv. een 3 hebt gehaald voor het rekenexamen. Bij je examen telt het niet mee bij de tekorten, maar wel in je gemiddelde.

Vergeet het niet tegen een leraar te zeggen! Op mijn oude middelbare school hadden ze daar een remedial teacher voor en dan willen ze je nog wel eens meer tijd geven tijdens een toets of iets anders dat je kan helpen.

Dankjewel ik kan de stress nu wat meer loslaten nadat ik dit weet

Ik krijg sowieso meer tijd want ik heb dyslexie alleen zelfs daarmee heb ik niet genoeg tijd

Ik heb zelf ook faalangst maar bij mij werkte die homeopatische pilletjes niet. Mijn school wist er van en bood mij een externe cursus aan, die mijn ouders dus zelf moesten betalen… Niet gedaan trouwens, want het was veel te duur.

Zelf heb ik wel wat boeken er over gelezen, en dat heeft me wel wat geholpen. Vooral de boeken die gaan over hoe faalangst ontstaat kunnen helpen, omdat je het probleem bij de oorzaak moet aanpakken :wink:

Kan je wel aanraden om zo’n boek als http://www.paypro.nl/producten/Pak_je_Faalangst_aan/6212/20896 te lezen, daar wordt vooral duidelijk gemaakt wat de oorzaak kan zijn, en hoe je dat in stappen aan moet pakken.

Bij mij heeft het wel een beetje geholpen… Alle beetjes helpen! :bowing_man:

Succes! :kissing:

Hebben ze bij jou op school een decaan/vertrouwenspersoon/psycholoog? Dat heeft mij heel erg geholpen. Die mensen hebben allerlei oefeningen en trucjes zodat je rustig wordt. Het kost wel tijd om het te leren maar als de school er van op de hoogte is dan krijg je misschien ook wel uitstel van je toets.