Ik heb jullie mening nodig!

• ik ken deze jongen vanwege de stage die ik liep voor 3 maanden lang-

Het hele verhaal rondom deze jongen is oneindig op dit moment lol, maar ik wil over dit deel graag jullie mening over deze signalen en of je vind of dit vriendschappelijk is óf dat dit signalen zijn die aangeven dat hij meer wil dan vriendschap.

• 5 maanden elke dag appen
  • Regelmatig goedemorgen berichtjes/ slaaplekker berichtjes
  • complimenten geven over uiterlijk
  • me altijd willen helpen
  • elke dag vragen hoe mijn dag was/ wat ik heb gedaan

Dit is hoe het op het begin eigenlijk standaard ging met onze gesprekken via whatsapp. Long story short hadden we op een gegeven moment afgesproken om een keer de stad in te gaan. De dagen hiervoor begon hij steeds meer flirterige dingen te sturen en ook gifs met ‘i love you’, die ik overigens nooit heb beantwoord met instemming.
Nou, op een gegeven moment afgesproken, erg leuk. En na afloop zei hij ook dat hij het leuk vond en wilde hij gelijk nog een keer afspreken en noemde hij een andere stad om te gaan winkelen. Via whatsapp liet hij toen ook weten dat zijn moeder benieuwd naar me was etc.

Maar nu komt het haha. Ik vond en vind hem nog steeds een ONWIJS leuke jongen, eigenlijk perfect, maar ik heb nooit gevoelens voor hem gekregen. Ik wachtte het een tijd af, maar op een gegeven moment begon ik er echt een steeds kutter gevoel bij te krijgen en krege ik voor het eerst paniekaanvallen waardoor ik uiteindelijk heb gezegd dat het voor mij niet meer dan vriendschap is. Hierop antwoorde hij dat hij het ook nooit als meer dan vriendschap zag, maar ik vind dit erg moeilijk om te geloven. Hierna heeft hij me niet meer geappt, terwijl we dus 5 maanden lang elke dag appte. Zelf vind ik het moeilijk om hierover een goed oordeel te vellen, daarom graag júllie mening!

P.s.
Aankomende dinsdag spreek ik samen met alle stagiaires af voor een kleine reunie, waar hij ook bij gaat zijn. Hoe zouden jullie in deze situatie handelen? Ik vind het namelijk super ongemakkelijk op dit moment en weet niet goed hoe ik me erbij moet voelen.

Tja. Ik zou zelf nooit zulke dingen doen/zeggen tegen iemand met wie ik gewoon bevriend ben, maar ik ken ook genoeg mensen die dat wel zouden doen. Either way, het maakt toch vrij weinig uit nu? Je wilt niks met hem dus het maakt geen verschil of hij loog over zijn gevoelens of niet.

Precies, en dat maakt het zo lastig. Ik weet nu niet goed hoe ik me moet gedragen tijdens de reünie. Als hij de waarheid spreekt vind ik hem gewoon een lul, omdat hij me echt totaal op een verkeerd spoor heeft gezet. Maar als hij zijn blauwtje niet wil toegeven en daarom zegt dat het voor hem vriendschap was voel ik me echt een ontzettende klootzak, omdat het voor hem kan voelen dat ik hem 5 maanden aan het lijntje heb gehouden.
Het is echt zo’n mooi persoon en ik wens hem hoe dan ook een geweldige relatie toe, maar dat zal gewoon met iemand anders moeten zijn dan ik.

Als hij echt nooit gevoelens voor je heeft gehad, zou hij niet opeens stoppen met appen nu hij weet dat er geen gevoel van jouw kant is.

Jij kunt er ook niks aan doen als er geen gevoel is, en als hij dan geen vrienden kan/wil blijven, moet jij je daarbij neerleggen. Ik zou dinsdag gewoon vriendelijk tegen hem doen, probeer een praatje aan te knopen en doe vooral alsof er niks aan de hand is. Van jouw kant is er ook niks aan de hand.

Ik denk wel dat hij je verliefd op je is. Die dingen die je omschrijft lijken wel echt op signalen van iemand die jou wel heel heel erg leuk vindt. En jongens zijn jongens,ze kunnen er niet tegen om afgewezen te worden en voelen zich dan heel klein op het moment en proberen het dan goed te praten. In jouw geval door stoer te zeggen dat hij het ook nooit meer dan vriendschap had gezien,maar vanbinnen gaat ie kapot. Nu hij weet dat jij hem niet leuk vindt,denkt ie misschien wel dat het misschien dan geen zin meer heeft om al die moeite voor je te doen met GIF’s enzo en dat ie daarom gestopt is met appen,of zich gewoon teveel schaamt-het is niet zo moeilijk hoor! En wat ik zeg betekent niet dat t ook waar kan zijn,maar ik typ nu even wat er in me opkomt en wat mogelijk gebeurd kon zijn.

En het lijkt me wel echt vet awkward om hem weer te zien… Weet je? Doe gewoon je ding,wees jezelf. Zeg iedereen leuk gedag,maak een praatje met iedereen en ook met hem. Als je de vriendschap weer wil oppakken kan je hem misschien ook weer eens appen ofzo? Of er met hem over hebben door te zeggen ‘goh,wat hebben we eigenlijk al best lang niet meer gepraat’. En als je zo’n spanning voelt tussen jullie,zijn ongemakkelijkheid (als dat een woord is) dan moet je er maar eens een keer misschien met hem over gaan hebben. Over dit alles.

heel veel succes

Dankjewel voor je reactie en dat je er de tijd voor neemt om te reageren! Helpt me echt <3 En inderdaad, ik denk er hetzelfde over.
Toch heb ik er nog steeds geen vrede mee hoe het nu is gegaan en begin ik heel erg te twijfelen of ik niet te snel gereageerd heb en hem hierdoor heb gefriendzoned. Het voelde op dat moment goed, omdat ik dus paniekaanvallen kreeg en hem op een gegeven moment even niet meer kon zien omdat ik me gewoon kut ging voelen. Nu achteraf ben ik bang dat dit misschien kwam omdat het allemaal uit mijn comfortzone is. Ik heb nog nooit een relatie gehad, omdat ik jongens normaal gewoon negeer maar dat ging in deze situatie gewoon niet en nu gebeurt dit.
Ik denk dat ik dinsdag afwacht en kijk of hij uberhaupt nog met me wil praten. Ik kan me voorstellen dat hij nu ook niks meer van me wil en dat respecteer ik dan ook. Ik kan het dan in ieder geval voor mezelf afsluiten. Voor nu blijf ik erover malen en dat maakt het er niet beter op.

Super bedankt voor je reactie! Ook al heb ik veel twijfels bij dit alles, ga ik dinsdag maar gewoon afwachten en zie ik het vanaf daar.