Ik heb jullie hulp nodig!

Hoi,

Ik zit in een groepje voor wiskunde,we hebben een groepsopdracht gekregen en daar moeten we hard voor werken. We zitten met z’n vieren in een groepje. Er zit echt een bitch bij en ze heeft een vriendin die meeloper is van haar. En er zit ook nog een meisje in die graag vrienden wil maken,ze is heel onzeker zie ik. Ik doe wel aardig tegen haar en zij tegen mij en ik kon het wel goed met haar vinden.

Maar wat mij echt irriteert,is dat als die bitch uit mijn groepje weer eens een valse opmerking maakt over mij en dat dat meisje zegt;‘Ja,echt he?’ of ‘Precies dat.’ Dan kan ik zo boos worden. Ik laat er niks van merken. Ik bedoel,als je vrienden wil maken met die twee meiden doe je dat niet zo?

Dat was dus vandaag weer gebeurd,en na de les liep ik samen met mijn vrienden naar de volgende les op de trappen. Dus ik deed mijn verhaal natuurlijk (met veel geklaag) :’) Ik heb ook gemene dingen gezegd zovan:‘Wauw,wat een raar kind.’ of ‘Pfff… Zo maak je toch geen vrienden?’ Zij liep boven op de trap en heeft alles gehoord. Toen ik haar aankeek werd ze rood. Mijn vriendin probeerde me nog wel stil te krijgen en te waarschuwen dat zij boven ons liep maar ik merkte dat niet.

Ik schaam me heel erg,wat moet ik doen?

Je excuses aanbieden.

Dit, maar dan vooral voor de manier waarop je over haar gesproken hebt. Dat je naar haar toe had moeten gaan en het niet achter haar rug om had moeten doen. Spreek je zorg uit en probeer haar te helpen (als zij daar nog voor open staat) om op een positieve manier vrienden te maken.