Ik heb jullie hulp nodig!

Hey meiden,

Ik heb echt jullie hulp nodig haha. Ik ben 16 jaar en tot nu toe heb ik totaal geen ervaring met jongens, ik heb een hele moeilijke tijd achter de rug waardoor ik er ook even geen interesse in had. Maar nu voor het eerst vind ik een jongen leuk die mij ook leuk vind. Hij zit bij een paar vakken bij mij maar niet veel, dus op school spreek ik hem amper, maar we appen iedere dag en hebben het over van alles. Ik vind hem echt heel leuk en ik weet dat hij mij ook leuk vind (dat heeft hij gezegd). En nu willen we een keer afspreken, maar dat vind ik super eng haha.
Ten eerste weet ik niet goed wat we het beste kunnen doen. Wat het minst ongemakkelijk is. Gewoon thuis afspreken en een film kijken ofzo? Of misschien wat eten in de stad en dan naar de bios?
Want ik wil wel met hem praten en hem beter leren kennen maar de film geeft wel een fijn gevoel dat je dan ook even niet hoeft te praten haha.
En hebben jullie tips waar we over kunnen praten? Want ik ben zo bang dat er ongemakkelijke stiltes komen enzo.
En als laatste ben ik heel bang dat hij me zoent, dat wil ik namelijk heel graag maar ik heb nog nooit gezoend (en hij al veel meisjes), en ik ben zo bang dat ik het niet kan en verpest ofzo…
Dus ik vroeg me af of jullie me tips kunnen geven over deze dingen?

xxx Nina

Een eerste date is niet eng, dat is spannend :wink: Als je het simpel wilt houden, zou je een avond (of middag) kunnen gaan poolen samen. Dan doe je een spelletje waarbij je niet te dicht op elkaar zit, kunt spelen en kunt kletsen. Samen ergens lunchen zou ook heel goed kunnen. Dit zou je thuis kunnen doen of ergens in de stad. Genoeg opties. Hou het lekker simpel en zorg dat je tijdens de date kunt kletsen.

Dit. Maar als je liever toch nog eerst wat minder wilt praten zou ik inderdaad naar de bios gaan.
Over het praten: Dat komt vanzelf helemaal goed. Dat leek eerst wel spannend, maar er valt eigenlijk zat over te kletsen. Begin bv. over school, dan rolt daar vast een gesprek uit!

Zorgen over zoenen moet je je niet maken, dat komt vanzelf wel. Maar als je toch nog wat tips wilt zou je even hier kunnen kijken: http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/officieel-zoen-topic-2-225156.0.html

Woow jouw verhaal is zo herkenbaar! Ik heb ook m’n eerste date gehad toen ik 16 was, wij zijn toen naar de bioscoop gegaan en wat gaan drinken in een plaatselijk cafeetje! Dat was erg gezellig en we hebben lekker bijgekletst!
Het is helaas uiteindelijk niks geworden, maar dat lag niet aan deze date :wink:

Succes!!!

ga gewoon daten de rest komt vanzelf

Een film is altijd een goede eerste date. Ik zou in ieder geval iets gaan doen waarbij je zeker een gesprekonderwerp hebt. Als je zenuwachtig bent en niet weet waar je over moet praten, zou ik dus niet gaan uit eten ofzo. Over het zoenen moet je je verder totaal niet druk maken, dat gaat vanzelf :slightly_smiling_face: