Ik heb jullie hulp echt nodig. haaruitval

Je moet naar de dokter gaan omdat hij/zij je misschien pillen kan geven daarvoor

En ga vooral geen extensions doen omdat jij al dun haar hebt kan dat voor meer pijnlijke dingen zorgen

Ik heb zelf één kaal plekje op me hoofd, maar ik heb het al vanaf me geboorte. Als je het nu pas krijgt zou ik er even mee naar de dokter gaan. Heb je last van haaruitval? Dat kan ook kale plekjes veroorzaken. Misschien heb je veel stres of eet je slecht waardoor je haaruitval krijgt.

Haaruitval kan ook duiden op een te kort aan vitaminen of een ziekte. Ik zou naar de dokter gaan als je dit opeens hebt gekregen.

Of stress

eerlijk dames ik heb veel stress ben vaak boos en kwaad en strees nogal.
Maar ik heb zeker geen haaruitval , maar als ik maar kort knip van me schouder lengte dan heb ik wel kale plekken maar die zie echt niet en me haren lijken dikker vind ik zelf maar me ma zegt neeh het is niets zo heb ik eenmaal nou niet dus vind ik.
maar toch bedankt voor tips :flushed: :kissing:

Gebruik je medicijnen? Daar kan het ook van komen.

er is een grote kans dat je te kort aan ijzer hebt, dan moet je even langs de dokter gaan en bloedprikken dan weet je het zeker. en dan kun je daar dingen voor krijgen

Shit ahahahaha ik heb ook bloedgeprikt jaaah je hebt gelijk ik heb niet genoeg ijzer en ik heb vitamine d hoe weet jij dat je bloed moet prikken maar dat heb ik en wat moet ik da doen ??

Nee alleen medijcenen voor me vitamine d :flushed:

Ik heb ze ook, maar dan 3. Ben er gelijk mee naar de dokter geweest en volgens hem was het van de stress. Voor de zekerheid heeft hij toch een bloedtest gedaan omdat het zowel van vitamine tekort als van hormonale schommelingen kan komen. Maar bij mij was het dus stress. Hij heeft iets speciaals voorgeschreven dat ze bij de apotheek nog moesten maken en dat moet ik nu 2x per dag op de plekken “deppen” en het werkt heel goed. Ik merk dat er op 2 van de 3 plekken al weer haar groeit en die ander zal ook wel terugkomen. Zeker naar de dokter te gaan om te kijken of er niks anders aan de hand is en nog veel succes!!

meer/gezonder eten, naar de dokter gaan, genoeg slapen, stres beperken,…

Maar haarverlies bij (chemische) stress hersteld zich doorgaans weer snel en goed.

En wat was dan dat ‘‘speciaal’’ voorgeschreven middel"?

Mijn gevoel denkt dat het Minoxidil 5 % is geweest. Als je voor juni 2012 bij je huisarts was geweest dan had hij waarschijnlijk het veel effectievere middel Finasteride voorgeschreven, maar sinds juni 2012 mogen artsen en dermatologen dit middel dat heel effectief (behoort tot de grote drie) is tegen haarverlies niet meer aan vrouwen voorschrijven.

Nee bij mij is er ook een angststoornis vastgesteld waarvoor ik binnenkort in behandeling ga (wat dus de oorzaak van de stress was). Wat er in het flesje zit zou ik echt niet weten, ik ben er zeker van dat er ethanol inzit omdat je het ruikt, maar dat is waarschijnlijk als oplosmiddel gebruikt… Voor de rest een lijst van allerlei chemische namen, in doktersgeschrift… ik ben er gewoon niet aan begonnen ze allemaal te lezen haha :stuck_out_tongue:
— edit
Heb eens op het flesje gekeken en volgens mij staat er minoxidill op en nog wat andere namen die niet meer leesbaar zijn…(het flesje is ooit nat geworden waardoor de letters niet zo goed zichtbaar meer zijn, maar volgens mij is het dat)

Dus heb ik toch goed gedacht, maar hou er wel rekening mee dat eens aan de Minox, altijd aan de Minox. Alle winst (hergroei)die je met dit middel behaald zal ook weer verdwijnen als je ermee stopt.

Minoxidil bestaat naast de werkzame stof Minoxidil ook uit alcohol en de stof PPG (Pro Pylene Glycol) Dit laatste bestanddeel kan jeuk en/of wite vlokachtige resten in je haar achterlaten.

Oh, dat wist ik niet :frowning_face:. Nou hopen op het beste dan. Voor de rest heb ik geen last gehad van jeuk, volgens mijn moeder zat er wel wat roos in mijn haar…

Hoelang gebruik je de Minox? En hoelang gebruikt je moeder het al?

Is wel cruciaal om de werking en (eventuele) bijwerkingen vast te stellen.

Die roos in je haar zullen waarschijnlijk resten zijn van de stof PPG, dat komt het meest voor bij het gebruik van dit middel.

Resultaten worden doorgaans pas na 3 tot 5 maanden behaald. Pas na 1 jaar kun je beoordelen of Monixidil iets voor je haar bettekend heeft

Lees dit maar eens. Is wel een héél pak leesvoer. :wink:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2846

Google maar eens op minoxidil haarweb voor meer topics met uitgebreide info en ervaringen van Minox gebruikers.

Nog maar een maand en ik heb wel al resultaat… Nu heb ik nergens last van volgens mijn moeder, die bij mij in het begin keek of het effect had, had ik in de vakantie last van een beetje roos, maar nu heb ik nergens last meer van. Misschien heb ik het gewoon verkeerd afgelezen van het flesje… Heel erg bedankt voor je hulp! Ik ga zeker die website is lezen :grinning:

Er bestaat zoiets als dokter.