ik heb je hulp nu echt nodig!!!

Ik ga niet de hele ruzie met mijn moeder neerdumpen (te lang verhaal),
Maar het komt erop neer dat mijn moeder zó boos werd dat ze met borden en bekers naar me ging smijten. Ik ben nu vreselijk boos en heel erg verdrietig.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik sta op het punt om weg te lopen.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik moet steeds weer huilen als ik aan die paar minuten geleden denk.
Help me alsjeblieft!

Misschien wat meer info plaatsen aangezien ik je zo niet echt kan helpen?..

Probeer een beetje te kalmeren. Mijn moeder kan ook echt heel kwaad worden maar dan gooit ze niet met dingen. Ga een blokje wandelen of eventjes een eindje fietsen. Ga wat op je bed liggen, gewoon iets waardoor je wat kalmeert. En wacht dan tot je moeder terug aanspreekt of praat zelf tegen haar, het is maar te zien hoe koppig ze is. Mijn moeder komt nooit terug. Alleszins, kalmeer!

Kan je naar een vriendin? Misschien kunnen haar ouders met jou ouders praten en tot een oplossing komen.

Als ik jou was zou ik inderdaad je spullen voor één nachtje pakken en naar je vriendin gaan. Zodat jullie allebei kunnen afkoelen. Misschien dat je moeder dan ook gaat inzien dat dit geen normale ruzie’s zijn.

Vertrekken heeft bij mij altijd averechts gewerkt na een ruzie, dat zou ik niet doen. Blijf in hetzelfde huis, maar in een aparte kamer. Kalmeer, morgen zal het waarschijnlijk wel beter zijn.

Waarom was ze zo boos? Wat heb jij tegen haar gezegd/zij tegen jou?

Maar ja, weglopen werkt alleen maar slecht.

Kalmeer…Het is 'n grote klap dat je moeder tot zoiets in staat is maar weglopen lost echt niks op. Kijk, boos worden en met bestek/glazen op de grònd gooien is normaal maar naar je dochter? Ik heb het ook thuis en ik denk dat een nachtje logeren bij 'n vriendin nu inderdaad het beste is.

Rustig met je moeder proberen te praten, als ze afgekoelt is.

Wacht een paar uur. Dan koelen jullie beide af. Probeer met haar te praten en als het niet lukt, ga dan een nachtje slapen bij een vriendin.

Sterkte

Is het alweer goed?

weet ik niet zeker,
het gaat steeds van:
up, down, up, down, up, etc.

Everybody have their hard times.

We kunnen je eigenlijk niet echt helpen als we niet weten wat er aan de hand is/was.

weglopen moet je nooit doen.

Ja maar dit heeft iedereen wel eens denk ik. Gewoon puberteit?

Weglopen moet je niet doen . Heb ik ooit een keer gedaan en toen was het nog erger thuis . Gewoon op je kamer blijven zitten tot dat ze vanzelf naar je komt om te praten .
succes xx