ik heb hulp nodig...

…want ik voel me zo slecht in mijn vel de laatste tijd!
Ik moet hier eventjes mijn hart luchten. Ik ga proberen van een lang verhaal een kort te maken.
Ik ben dus een meisje van 16 en ik wordt binnen enkele weken 17. Ik heb nog nooit een vriendje gehad en nog nooit gezoend. Ik trek mij dat nog niet zo fel aan en probeer me te amuseren met mijn vriendinnen. Ik ben al op redelijk veel jongens verliefd geweest, maar ik heb daar nooit iets over gezegd. Wel tegen mijn vriendinnen natuurlijk, maar niet tegen de jongen in kwestie. Ik ben veel te verlegen en bang dat ik een gebroken hart ga hebben. Een keer heb ik geprobeerd toenadering te zoeken, maar daardoor is mijn zelfvertrouwen nog meer gedaald. Ik word ook altijd verliefd op jongens die ik helemaal niet goed ken en die nooit praten met mij. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat ik dan zeker weet dat de jongen het nooit te weten komt. Ik weet het, het is erg gesteld met mij
Nu ben ik ongeveer een half jaar niet meer verliefd geweest op iemand maar de laatste week is er trg iemand, en het is weer iemand die ik niet goed ken. Ik heb al tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik het een mooie jongen vind, maar zij schenken er geen aandacht aan. En ik wil niet weer verliefd worden om er dan maanden over te doen om hem te vergeten…
Ik zou gewoon meer zelfvertrouwen moeten hebben, op die jongen afgaan, en zeggen dat ik hem leuk vind. Maar dat gaat dan weer niet omdat zijn vrienden bij me in de klas zitten en dan heb ik schrik dat die mij gaan uitlachen…

Wat voor precieze hulp heb je dan nodig :O?

Zo erg is het echt niet met je gesteld hoor! Je bent gewoon een beetje onzeker. Maar als je die jongen nu leuk vind moet je gewoon een keertje een kleine conversatie beginnen. Niet zeggen dat je hem leuk vind, want dat schrikt alleen maar af. Gewoon heel langzaam een band opbouwen.
Heb je geen les samen met hem? Dan kan je namelijk een keertje aan hem vragen wat je ook al weer voor die les voor een huiswerk had.
Succes!

Een beetje, heel erg… volgens mij ^^
Maar dat heb ik ook eigenlijk gehad en op sommige momenten kan ik dat nog zijn
Makkelijker gezegd dan gedaan maar >> Go with the flow
En je ziet wel waar je beland

Je bent echt niet het enige meisje met dit probleem, hoor! Ik heb ook altijd problemen met het praten met een jongen die ik leuk vind. Iedereen, volgens mij!
Je zegt dat je 'm nog niet kent, dus probeer 'm eerst te leren kennen. Natuurlijk niet door hem te stalken en elke dag op z’n hyves te kijken of er nog nieuwe krabbels, blogs, foto’s, etc. zijn. Nee, maak gewoon een simpel praatje met hem. Vraag of hij nog wat gaat doen dit weekend. Of als je dat nog te persoonlijk vindt, misschien iets over school. Doe bijvoorbeeld alsof je je huiswerk niet begrijpt. Heel cliché, maar dat betekent dat het werkt.
En dan nog even terug op die onzekerheid. Wist je dat IEDERE vrouw zich zo’n 36X per dag onzeker voelt over zichzelf. Veel, hè! Je bent dus echt niet de enige. Haal eens wat vaker je schouders op en denk eens wat vaker: ‘whatever’!