ik heb hulp nodig!

de laatste tijd zit ik nogal niet zo lekker in mijn vel, ik voel me heel erg dik, ik heb buikvet, beenvet, vet aan mijn dijen, enz. ik ben niet zo dik als iemand die alleen maar friet eet ofzo maar wel dat ik een beetje vet overal heb. mijn vriendinnen zeggen dat ik echt niet dik ben en ik ook niet moet twijfelen aan mezelf over mijn gewicht. maar toch elke keer als ik in de spiegel kijk, of als ik ga zwemmen voel ik me niet zo op m’n gemak aangezien ik bang ben dat mensen me te dik vinden.

ik heb al geprobeerd om veel te sporten maar ik ben niet echt het sportieve type en ik heb ook niet echt een goede conditie, ik heb mezelf ook proberen uit te hongeren en dat lukt ook niet want elke keer als ik een boterham niet at , at ik het volgende uur 2 boterhammen!

hebben jullie misschien tips hoe ik afval zonder te sporten en mezelf uit te hongeren?

Je gaat niet ‘heel snel’ afvallen zonder te sporten. Jezelf uithongeren is ook geen optie. Let op je eten, drink genoeg water en beweeg (!) genoeg.

SNel afvallen bestaat niet, althans als je het op de gezonde manier wilt doen en waarbij je jezelf niet ‘pijnigt’ en uithongert.

Hoe oud ben je?

13 jaar

Meid, je zit nog vollop in de groei!

+ met de puberteit (die je misschien nog moet hebben) begin je nog te veranderen met je lichaam. het kan evengoed nog je babyvet zijn om t zo ff te noemen :’).

Het zit allemaal maar tussen je oortjes,
Als je jezelf niet mooi vind, gaan mensen je ook niet mooi vinden,

Verzorg gewoon jezelf, probeer positief te zijn met jezelf.
Puberteit is een bitch soms, al die hormonen die door je lijf gaan gieren. NIet zo tof :’)

Je kunt alleen een conditie opbouwen door te blijven sporten, sowieso kun je niet afvallen door alleen maar op je kont te blijven zitten. Daarnaast is gezonde voeding heel belangrijk, kleine porties en veel water drinken.

Maar als je nog maar 13 jaar bent moet je inderdaad niet al te gek gaan proberen af te vallen, tenzij je serieus overgewicht hebt. Hier kun je je BMI berekenen, die geeft aan of je onder- of overgewicht hebt (BMI is maar een richtlijn en niet voor iedereen exact) http://www.bodyindex.be/index.php/bmi/57-bmi-calculator

Wat iedereen hierboven zegt!

Ga alsjeblieft niet hardcore sporten of uithongeren, je bent nog zo jong! Gewoon genoeg bewegen, genoeg maar gezond eten, misschien iets minder frisdrank/ongezond eten, en bedenk je dat je in de groei zit en je lichaam nog heel erg zal gaan veranderen!

Ik had op mijn dertiende echt een apart figuur, beetje stevig en alles was een beetje uit proportie. Nu ben ik ook gegroeid sindsdien, maar m’n heupen zijn breder geworden, m’n taille is smaller geworden en ik heb borsten gekregen, m’n hele lichaam ziet er anders uit!

Je bent inderdaad nog zo jong! Je zit volop in de fase waarin je lichaam gaat veranderen. Ga eerst kijken naar of je BMI klopt. Ik zou sowieso proberne om een ritme te vinden in je eten, dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje. Sporten is natuurlijk altijd goed voor je, dan kan geen kwaad. Ga een stukje wandelen, fietsen of iets in die richting. Maar snel afvallen is nooit goed!