ik heb het syndroom van tietse?

Beste meiden,

Ik dacht eerst dat ik last had van mijn hart, steken enzo. Na vele onderzoeken en hartfilmpjes is er nu uitgekomen dat ik het syndroom van tietse heb. Een ontsteking van mijn ribben op mijn borstbeen.
Iemand ervaring mee?

Xx

De moeder van mijn vriend heeft dit en ik kan me inderdaad voorstellen dat dit heel erg schrikken is als het voor de 1e keer gebeurd

Ik ken iemand die dat heeft ja. Ik weet wel dat het bij hem heel erg helpt om als hij het voelt aankomen even rust te nemen, dus bijvoorbeeld even weglopen bij wat je aan het doen bent en een warme douche of warmte in het algemeen helpt ook goed.
Sterkte!

Ja dat had de dokter ook al gezegd, maar omdat ik het in extreme vorm heb, moet ik in therapie, heel vervelend. Heb nu ook medicijnen, maar als ik het heb, ben ik nog steeds ergens bang dat het met mijn hart te maken heeft, terwijl ik ook wel weet dat dat niet zo is, maar het voelt echt precies op die plek zo.
Bedankt voor je reactie!

Geen ervaring mee ik had er ook nog nooit van gehoord. Sterkte!

Heb het zelf ook blijkbaar, al twee jaar…
Maar ik heb er eigenlijk vooral last van als ik in het weekend werk, of als ik mij over het algemeen erg inspan.
Ik neem in die momenten dan gewoon een brufen en ga rustig liggen of zitten.
Een zalf op m’n borstbeen smeren helpt bij mij ook goed, ik neem een homeopathische zalf hiervoor “Calendula”.

Super bedankt!

Wat naar! Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken dat het iets met je hart is hoor! Syndroom van Tietse voelt nou eenmaal zo aan, heel kut, diegene die ik ken had in het begin ook een paar keer een ambulance gebeld toen hij een aanval had omdat hij dacht dat het z’n hart was, toen was de diagnose nog niet gesteld.
Sterkte en succes met de therapie!