Ik heb het gevoel dat ik saai ben.

Hey girls,

ik heb heel erg het gevoel dat ik saai ben omdat ik nooit echt feestjes heb.
En er stappen ook nooit echt jongens op mij af, en/of praten.
Ik weet niet wat ik moet doen om er een beetje actie in te krijgen want ik zou heel graag gewoon contact met jongens willen hebben. Ik heb natuurlijk ook wel een beetje contact, maar ik heb nooit echt het gevoel dat jongens mij leuk vinden. Terwijl de jongens op mijn school mijn vriendinnen wel altijd aandacht geven, ik voel me een beetje een buitenbeentje wat betreft jongens.

En als jongens praten, klap ik een beetje dicht en word ik heel erg verlegen.
Iemand tips?!

(ik ben net 16 btw)

Liefs!

Dat probleem heb ik ook, maar ik denk dat bij mij het probleem gewoon is dat ik al vanaf het begin super verlegen was…

Dit is echt précies mij :’)
Maar ik kan je dus niet helpen

X

Misschien een beetje een Bitch-vraag maar, besteed je tijd aan je uiterlijk? Draag je make-up of iets dergelijk? Ook je leuke kleren?

Feestjes is niet eens nodig, zolang je maar goed uit ziet en spontaan bent. Uit mijn persoonlijke ervaring komen verlegen meisjes niet ver. Ik bedoel, er zijn wel jongens die verlegen meisjes cute vinden maar je hebt een missie en om die snel te behalen moet je ook wat aan doen.

Je kan aan je GOEDE vriendin(nen) vragen of ze jou een keer mee wilt nemen naar een cafe. En dan jongens aanspreken die je niet kent en gewoon babbelen.
In de uitgaans-wereld is het normaal om vreemde mensen aan te spreken.

Hier heb je wat gespreks-starters cadeau van me, je kan ze aanspreken door bv met:
“Hey hoe is het” “Leuk overhemd, staat je goed!” “Hey alles goed? Kom je hier vaak?” Of je kan vragen of hij nog tips heeft voor andere uitgaansplekken… “Ga je vaak uit? Ja? Oh ik niet… ken je nog andere tenten waar het gezellig is?” blablabla

Of je danst gewoon op de muziek en maak oogcontact met hem, als het heeeel druk is probeer dan naast hem te staan en dansen. Hij zal vast ook dansen, als iedereen danst. En als hij naar je kijkt, gewoon glimlachen. Als hij met jou blijft dansen dan zit je goed en gaat het gesprek vanzelf.

Oeh als je echt een leuke eye-candy hebt gezien is het misschien ook leuk om hem een drankje aan te bieden :grinning: Of via de barman haha XD

Het hoeft niet perse met jongens praten die je knap vindt ofzo kan ook gewoon met een lelijkerd. Het hoeft niet eens flirterig te zijn, gewoon vriendschappelijk.
Je kan altijd aan de bar zitten en drinken, en gewoon met de barman praten om je social skills te levelen.
Oja wat je ook kan doen is gewoon tegen de barman zeggen wat jou dwars zit, dat je nog verlegen bent om mensen aan te spreken. Wat hij kan doen is iemand aanspreken die ook alleen is en dan jullie zeg maar samen uitnodigen om naast elkaar aan de bar te zitten.
Sommige barmannen geven zelfs gratis shotje of cocktail. Is wel lache.

Hou me op de hoogte.

hmmm jongens vallen vaak op zelfverzekerdheid, dus ik denk dat je jezelf gewoon even een peptalk moet geven en eens een jongen moet aanspreken. En ik weet, dat is makkelijk gezegd maar ik zou het echt doen want mij heeft het ook geholpen. En maak dan gewoon een luchtig praatje, geen zware onderwerpen aansnijden.

Jaa

Voor een zelfverzekerde houding:

• kin omhoog (niet naar benede kijken)
  • schouders recht en niet naar voren hangen
  • glimlach op je gezicht

Het gaat er niet om dat je ineens naar veel café’s gaat ect. maar je kan wel een keer met een vriendin naar de discotheek gaan, ja.
Ik weet niet of je makeup draagt? Zo niet, een beetje makeup doet ook wonderen, beetje mascara/oogpotlood? Niet té dik he.

Succes girl!

Okee, dit klinkt heel stom, maar gewoon wat meer YOLO denken, maak een feestje van je leven !
Proberen te kijken naar je goede kanten. Misschien zijn er heel veel jongens die jou ook wel zien zitten, maar die zelf net zo verlegen zijn als jij !

Wacht niet tot jouw vrienden jou uitnodigen om mee uit te gaan, vraag of zij met jou uit willen gaan.

Make up en die troep zijn nergens voor nodig, ik zie echt niet in wat dat te maken heeft met jongens. Jongens hebben dat namelijk liever niet (zichtbaar) dan dat je jezelf vol plamuurt.

Ik merk dat bij mezelf ook wel af en toe, dat ik mezelf een beetje saai vind. Wat jongens betreft is het voor mij niet erg, aangezien ik al een vriend heb. Maar soms zie ik meiden zo ‘los gaan’ om het ff stom te zeggen en dat doe ik gewoon niet. Als ik met mensen ben die ik goed ken doe ik dat wel, maar in een volle discotheek dan klap ik wat dat betreft dicht?
Ik vind het ook echt erg dat dat mijn moeder tegen mensen vertelt dat ik helemaal niet van uitgaan hou, als ze over mij praat, terwijl ik het gewoon super leuk vind. Denk dat ‘leuker worden’ een goed voornemen moet zijn voor mij in 2013. Doe je mee? Haha!

Ik zou trouwens, zoals hier boven ook staat, dingen gaan doen die niet mogen. Maar dat is denk ik wel moeilijk. Ga met vriendinnen eens uit in een andere stad, met mensen die je toch niet kent en waar je lekker gek kan doen!

dat klink wel heel hard :’)

Trouwens @Nobody: Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Als je wat meer tijd aan je uiterlijk besteed en zelfverzekerd overkomt dan vinden mensen je al snel interessanter (niet alleen jongens). Maar wat je zegt komt nogal hard over. Niet iedereen heeft het perfecte uiterlijk meegekregen bij hun geboorte. Ik snap wel wat je bedoeld, maar het komt nogal bitchy over zoals je zelf in het begin zegt haha!

Nou ik besteed veel aandacht aan mijn make-up en kleren haha. Als iemand een foto wil zien kan ik hem wel posten.

Maar bedankt voor de tips!

Ik had dat ook op jouw leeftijd.
Ik ging amper stappen en laat staan met jongens op pad.
Dat kwam pas toen ik 18 werd en ging studeren.
Je zou het op kunnen zoeken door eens meer met vriendinnen op stap te gaan. Collega’s is ook een optie, die brengen je ook verder dan waar je nu staat.

Heey Kim,

Ik denk dat je op zo’n vraag het liefst ook een antwoord van een jongen wil. Want je uiteindelijke doel is om ook net zoals je vriendinnen in de aandacht te komen van jongens, en een jongen weet wel hoe jongens werken (logisch ::slightly_smiling_face: ).

Jongens zijn net zo verlegen of spontaan als meisjes. Het verschil is dat de meeste jongens (die ik ken) dat nooit zullen of willen toegeven, want als ze dat doen is er een grote kans dat ze worden uitgelachen.

Zelf vind ik het ook heel spannend om een leuk meisje zomaar aan te spreken, daarvoor moet ik ‘‘ruggengraat of ballen’’ tonen om dat te doen. Dat wil dan niet zeggen dat ik niet op haar afstap, want als ik dat niet doe loop ik misschien de hoofdprijs mis… (daarmee wil ik zeggen dat als je het nooit geprobeerd hebt je niet weet of het je gelukt zou zijn of niet).

Het werkt overigens niet om onzeker te zijn over lullige dingen als: ‘‘stinkt mijn adem’’, '‘oeps, die puist van gisteren zit er nog steeds’ of ‘‘mijn haar ziet er weer vreselijk uit’’. Je gaat jezelf dan wijsmaken dat dat de reden is dat jongens niet op je afkomen, en vaak is dat niet zo. Bovendien trekt zelfverzekerdheid aan.
Ik denk persoonlijk dat jij ook niet op een verlegen gamenerd zou vallen, zo werkt dat ook omgekeerd. Er zijn inderdaad meiden/jongens die een kroeg of discotheek binnenkomen en gelijk alle aandacht krijgen. Enkel werkt het bij de meesten niet zo, zij zullen er moeite voor moeten doen. Denk niet dat je saai bent, misschien is hij dat wel. En als het niet klikt, volgende jongen.

Wachten totdat er wel een leuke jongen op je afstapt kun je doen, maar verstandiger is om zelf ook actie te ondernemen (wat de rest zegt). Zoals ik al zei zijn jongens niet veel anders dan meiden, alleen over het algemeen wat grover/stoerder. Ik vind het altijd leuk als iemand een praatje komt maken, dus omgekeerd kun je dat ook doen. Luchtige gesprekken over sport, ervaringen en films doen het vaak goed (maar dat snap je zelf vast ook wel :pensive: ). Persoonlijk loop ik liever 1000 blauwtjes voordat ik iemand tegenkom die me leuk vindt dan dat ik het nooit probeer (en nooit een leuke ontmoet). Persoonlijk ben ik super gevoelig voor geflirt, maar dat verschilt per jongen.

Good Luck,
And don’t forget to be awesome!

Groetjes,
Olivier (16 jaar)

Op deze site heb ik eigenlijk niets te zoeken, maar soms vind ik het wel aardig om wat berichten door te lezen (en dan bedoel ik niet de berichten over make-up zooi etc.). Op de een of andere manier voelde ik me geroepen om hierop te reageren, vandaar mijn bericht. Mocht dat niet zo zijn, sorry voor de spam . Verder is het ook vooral jullie forum. :wink:

Is het ook niet vaak zo dat jongens het toch wel door hebben wanneer een meisje echt leuk is? Dat meisje met de lange haren en lagen make up is leuk, maar uiteindelijk zoeken ze liever wat achter dat meisje dat wat meer verlegen is. Tenminste, dat hoor je vaak en dat was met mijn vriend ook zo, haha!

Benieuwd.

Ik ga ook bijna nooit uit en ben nou niet bepaald het meest zelfverzekerde type ter wereld, maar wat bij mij altijd heeft gewerkt: een stralende glimlach. Waar je ook bent, blijf zichtbaar glimlachen en er vrolijk uitzien, dat heeft een grote aantrekkingskracht. En als ze je gaan vragen waarom je zo glimlacht, heb je meteen een gespreksonderwerp (:
Jongens hoef je niet per se tegen te komen tijdens het uitgaan, eigenlijk kom je ze overal en nergens tegen.

Als ik niet weet dat een meisje leuk is omdat ze zich niet laat zien, hoe kom je daar dan achter? Schijnbaar kan jouw vriendje dat zien, ik helaas niet… Maar goed, wie ben ik?

Wat wel zo is, is dat de ‘‘intelligentere jongens’’ niet op opblaaspoppen vallen. Maar ik weet niet of een superstil meisje dan de voorkeur krijgt… Het beste lijkt me om zelfverzekerd over te komen en spontaan te zijn.