Ik heb het gevoel dat er iets mis is

ik heb de laatste tijd van een soort irritaties/steken bij mijn hart, en afentoe kan ik ineens niet meer ademhalen als ik eraan denk(ik denk een soort paniekreactie) en dan krijg ik die steken weer en het verschrikkelijk benauwd.

ik heb dus echt het gevoel alsof er iets mis is, maar om niks naar het ziekenhuis te gaan kan ik niet.
ik heb de laatste tijd wel een soort van stress gehad, omdat ik op een nieuwe school zit waar ik niemand ken en ook best verlegen ben waardoor ik erg nerveus ben om vriendinnen te maken.

is het een soort van stressreactie, want ik word er echt een beetje angstig van.

ja je kunt het door stress hebben maar ik zou gewoon even langs dokter gaan als ik jou was

Het zou heel goed stress kunnen zijn. Heb ik ook wel eens gehad, dan was ik gewoon aan het hyperventileren en kreeg ik pijn. Maar als je het echt niet vertrouwd kan je altijd even langs de dokter toch.

ja, maar de steken zijn wel bijna de hele dag door en worden erger als ik bijvoorbeeld ga hardlopen en krijg ik ineens ook hoofdpijn.

denk dat ik toch volgende week maar naar de doktor ga.
bedankt!

Ik zou ook maar naar de dokter gaan, dit kun je beter niet negeren.
Ik heb trouwens ook af en toe pijn in de buurt van mijn hart, maar dan zit er een spiertje bij mijn wervel vast. Als ik dan diep ademhaal (dat doet wel even pijn) schiet het spiertje weer los en is het goed. Misschien heb jij ook zoiets door de stress? Ga in ieder geval sowieso even naar de dokter ervoor!

Als je het niet vertrouwt, maak dan gewoon een afspraak met je huisarts. :slightly_smiling_face:

Het klinkt alsof af en toe de stress nog even toeslaat. Ik heb dat ook heel lang gehad. Dan zat ik na een week werken op zaterdagavond eindelijk op de bank en kreeg ik hartkloppingen. Ik ben ervoor naar mijn huisarts gegaan en kreeg pilletjes die ik moest nemen zodra die druk en kloppingen toenamen. Het heeft me fantastisch geholpen. Hij adviseerde me ook om meer te praten als ik zo’n aanval had. Nu heb ik er overigens geen last meer van.

Gewoon naar de huisarts.

Ik heb ook een tijdje last gehad van steken bij m’n hart. Bleek dat ik niet goed (te oppervlakkig) ademhaalde en meer via mijn buik moest ademhalen. Zoals jij zegt werd het bij mij ook erger bij sporten. Kan natuurlijk ook door stress komen, dat je dan een paniekaanval oid krijgt en dan niet meer goed ademt en dus steken krijgt. Grote kans dat het iets met je ademhaling te maken heeft aangezien je zegt dat het erger wordt bij het hardlopen.