Ik heb geld nodig!

Ik wil super graag een Ipod Toutch van 8 GB (229 euro) kopen… maar ik ben pas 12 en mag nog geen baantjes. Een krantenwijk zie ik niet zitten, en voor oppassen ben ik nog te jong… iemand ideeen?

Ja want zonder iPod Touch ben je écht niet cool.

sarcasme

O wat ik bedoel is dus: Ga van je zakgeld sparen, heb geduld tot je wel een baantje mag. Wees blij dat je nog zoveel vrije tijd hebt! Ga je echt nog wel missen hoor.

ik wil niet sparen! Dat duurt nog minstens 2 jaar ofzow ! En ik plaats hier geen bericht als ik vrije tijd wil, dus die opmerking heeft ook geen zin hoah!

Deal with it. Op jouw leeftijd moest ik hard werken voor mijn geld en liep ik ook gewoon krantenwijken en folderwijken ookal vond ik het afschuwelijk.
En anders zit er gewoon niks anders op dan te sparen. Wat wil je dan doen? Een bank beroven?

Wat betekent “hoah”? En sorry, maar je bent pas twaalf, je hebt echt geen Ipod Touch nodig.

Als je hem niet krijgt van je ouders voor je verjaardag ofzo, dan vinden zijn duidelijk ook dat je er geen nodig hebt.

Goed idee :slightly_smiling_face:

.

Ga werken.

Denk je dat mensen je geld toesturen omdat jij op 12 jarige leeftijd zo nodig een iPod touch wil hebben? Hier een aantal tips: ga werken, koop een simpele mp3/4 speler, of vraag er één aan je ouders. Verder kun je niks doen, er om zeuren zal zeker niet helpen.

Hoah betekent hoor! en ik krijg dat never nooit voor mijn verjaardag. Mijn ouders zijn niet stinkendrijk ofzow! Ze vinden wel dat ik het mag kopen. En ik ben al bijna 13! Wat maakt het uit, zowat mijn halve klas heeft het! en ik doe het niet om stoer te zijn, maar ht is gewoon handig… en ook leuk, want als je mensen kent die het ook hebben kan je een soort van videogesprekken voeren. Maar goed, k zeg al wel niks meer!

zonder sparen kan je het niet eens voor elkaar krijgen dat ding te kopen

Ik weet dat ik ook moet sparen… maar dat schiet niet erg op… daarom zoek ik iets waarmee ik misschien wat bij zou kunnen veridenen? Ik dat soms te veel gevraagd?

Waar slaat dat nou weer op dan ? Tuurlijk niet! En ik heb een simpele mp4 maar die doet het zo’n 2 minuten dan valt ie uit… hwha

Hou aub op met van die domme reacties plaatsen als; je bent nog veel te jong, dat ik nog wat moet leren enzow. ja ik ben 12 so what? aan dit soort reacties heb ik niet veel! als je dat niet snapt moet je zelf nog een hoop leren inplaats van iemand anders de hele tijd af te kraken!

het is gewoon handig snap ik ook niet helemaal
je kan ook gewoon een telefoon van 20 euro kopen xD
en als je video gesprekken gaat voeren zullen je ouders ook niet echt leuk vinden
lopen de kosten ook beetje op denk ik
en een video gesprek kan ook al met telefoons van 100 euro.

Misschien kan je een briefje in de supermarkt ophangen met dat je honden uit kan laten voor een vergoeding?

Op 12 jarige leeftijd (bijna 13) is er nog erg weinig te doen qua werk. Misschien klusjes voor familie, vrienden of kennissen. Of bij de buren oppassen op hun kindjes. Ik weet niet, ga gewoon even vragen in je buurt of er wat te doen is. Op een forum komt het je zeker niet toe waaien, je moet er moeite voor doen.

Dus omdat kinderen van je klas een iPod Touch hebben wil jij dat ook? Om er zeg maar bij te horen? En dan zeg je dat je het niet wil om stoer te zijn.

Ofwel spaar je ofwel koop je hem van iemand over, dan kost het veel minder. Als je geen geduld hebt om te sparen ervoor, wil je het waarschijnlijk ook niet echt.

wat eksterr zegt; deal with it.

je kan niet zoveel, als je iets heel graag op die leeftijd wilt moet je het gewoon echt met sparen doen.
ik wou heel graag toen ik 12 was een wii. uiteindelijk heeeel lang gespaard. echt een jaar ofzo. en toen had ik het geld.
en toen heb ik er misschien een week op gespeeld, en daarna nooit meer naar om gekeken. dus tijdens het sparen kan je bedenken of het het echt wel waard is, en of je hem wel echt nodig hebt.