Ik heb geen (echte) vrienden

Hoi dames

Zoals de titel al zegt heb ik geen (echte) vrienden. Laatste tijd zit ik daar erg mee omdat ik me steeds vaker alleen ga voelen. Ik heb 2 vriendinnen. Maar of ik ze nou ook echte vriendinnen kan noemen… dat denk ik niet. De een heeft alleen tijd voor haar vriend. En als ze dan wel tijd voor mij heeft dan is haar vriend er ook bij. Verder lucht ze haar hart vaak bij mij maar ik kan dat niet bij haar. Dit komt ook omdat ik heel gesloten ben. Ook groeien we steeds meer uit elkaar wat ik erg jammer vind.
Mijn andere vriendin heeft het heel druk dus die zie ik bijna niet. ze moet bijna elke dag werken dus die heeft haast geen tijd.
Beide wonen niet in mijn woonplaats. De eerste woont ongeveer 1 uur (met de auto) van me vandaan en de ander ongeveer 30/45 min.
Verder heb ik ‘‘schoolvriendinnen’’ maar ja die zie ik dus alleen op school en wonen niet bij me in de buurt.
Nu het voor mij vakantie is weet ik niet hoe ik de komende maanden door ga brengen? in me eentje?:face_with_raised_eyebrow: dat is toch te zielig voor woorden?:face_with_raised_eyebrow: Ik zit hier echt mee…
ik heb geprobeerd een vakantiebaantje te zoeken maar dat is me niet gelukt, helaas.

Ik ben trouwens 18. Ik hoor op deze leeftijd toch een gezellige tijd te hebben? Gezellig met vriendinnen stappen etc.
Helaas is dit bij mij niet het geval

Mijn zus van 19 is heel anders dan mij die heeft wel vriendinnen die regelmatig over de vloer komen en blijven slapen. ik schaam me er gewoon voor… dat er voor mij alleen eens in de zoveel tijd komt. Mijn ouders vragen zich ook af waarom ik zo vaak thuis zit enzo

Iemand een idee hoe ik de zomervakantie door ga komen???

Ik klink volgens mij echt heel depressief, dat ben ik niet maar ik moest dit even kwijt. Dit is ook de eerste keer dat ik mijn verhaal vertel. Sorry

Ik heb trouwens een nieuw account aangemaakt, ik kom regelmatig op GS
Waarom weet ik ook niet precies, ik denk omdat ik me er erg voor schaam ofzo

Ten eerste; alleen zijn is niet zielig (vind ik, ik vind het juist heerlijk)

Ik zou je zus aan de arm trekken en samen is lekker naar een stad gaan. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn genoeg leuke steden in Nederland :slightly_smiling_face: Gewoon nieuwe mensen ontmoeten in de stad. En als je maar een jaar scheelt met je zus, zit je dan niet een beetje in haar vriendengroep? Of gaat ze met hele andere mensen om?

Het is goed dat je je hart lucht, je moet het niet opkroppen. Wat betreft je vriendinnen, je kunt die vriendin (met partner) vertellen dat je het enigzins vervelend vindt dat ze geen tijd meer voor je heeft. Dit heeft bij mij ook geholpen toen ik in zo’n situatie zat. Hoe ga je met die andere vriendin om? Probeer contact te houden via facebook, whatsapp of twitter ofzo. Spreek iets leuks af! Niemand is hetzelfde, dus vergelijk je niet met de “normale” tiener van jouw leeftijd. Ga je nog op vakantie? Dan kun je daar ook nog leuke mensen ontmoeten!

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen.

x Liefs. :heart:

Dat heb ik ook :slightly_smiling_face:
Ik heb alleen me zusje ( die is 13 ?) en mijn vriend :slightly_smiling_face:
Verder zie ik niemand behalve op school … ben zelf 20

Ik vind alleen zijn (meestal) ook heerlijk maar nu ik vakantie heb en ik niet op vakantie ga is het toch wel balen. Ik ga al best vaak met me zus en vind het ook heel gezellig met haar omdat we ook niet zo veel schelen maar ik snap ook wel dat ze niet altijd alles met mij wilt doen zij heeft ook haar vriendinnen (idd hele andere mensen) maar bedankt voor je reactie!

Wat vervelend zeg! Heb je geen bijbaantje waar je mensen van jouw leeftijd ontmoet? Misschien kun je anders een baantje zoeken, zo kom je in contact met leeftijdsgenoten waar je een misschien een keertje iets mee kunt gaan doen. Zijn er geen mensen uit je klas waar je van de zomer eens een dagje mee kunt gaan shoppen? :slightly_smiling_face:

Zit je op een sport? Anders is het misschien een idee om dat te gaan doen en daar nieuwe mensen te leren kennen? :slightly_smiling_face:

Nee ik ga niet op vakantie, ben het vergeten erbij te zetten

Ik heb ook zoiets ja. Maar ik ga ook veel met mijn zusje om en ik mis het niet zo. Ik voel me wel soms eenzaam en raar erover.

Ik miste het ook nooit zo, maar omdat ik nu voor het eerst in 10 jaar ofzo niet op vakantie ga is het toch een beetje anders haha

Wat vind je leuk om te doen? Misschien kun je er een forum over vinden dat meet-ups houdt! Kun je nieuwe mensen ontmoeten en weet je al zeker dat je één ding gemeen heb :slightly_smiling_face:

Oja, dan snap ik het. Ik ga gewoon op vakantie en dan verveel je je niet. Probeer je anders met familie te vermaken, en met meiden die je ‘gewoon’ aardig vindt.

Dank jullie wel voor de reacties, ik ben blij dat ik even mijn hart kon luchten :slightly_smiling_face: ik dacht eerlijk gezegt ook dat ik de enige zou zijn

Nee je bent niet alleen. Ik heb ook een tijd geen vriendinnen meer gehad. Had ook geen idee hoe ik dat moest gaan doen.

Nu heb ik op school leuke meiden ontmoet en zelf iemand via Girlscene!

Probeer ook wat opener te zijn. Ik was eerst ook erg gesloten. Maar hoe meer je over jezelf vertelt, hoe meer je een band met mensen op bouwt.

Het is nu wel een beetje lastig om te zeggen hoe je de zomervakantie door gaat komen, maar probeer gewoon af en toe een dagje met je huidige vriendinnen af te spreken. En zoek inderdaad een baantje of ga sporten, dan ontmoet je ook mensen.

Ik hoop dat je je realiseert dat je sowieso niet alleen bent en dat het soms even tijd nodig kan hebben. Succes!!

heb ik ook, ik heb eigenlijk alleen mn vriend en nog wat vriendinnen die ik maar 1 keer in de 2 weken zie ofzo. Geen echte hechte band dus ofzo. Misschien kunnen we met alle lonely meisjes van girlscene meeten haha : )

Nee maar echt hoor, ik voel me soms zo stom, maar ik weet ook nooit wanneer ik iemand een vriendin of vriend kan noemen. Ik ben altijd bang dat mensen dan zoiets hebben van ‘ehm nee ik ben niet je vriendin hoor’.

misschien kan je een keer via girlscene met iemand afspreken??

oh en t ergste is dan dat ik bang ben dat mensen het ‘too much’ vinden en daarom bel ik nooit zelf ofzo, maar laat ik hen altijd bellen :’)

Tja, ik kom ook alleen maar door school in contact met mensen die ik na school ook bijna nooit zie :’)
Dus dat wordt die hard series kijken, films kijken, tumblr-en en gs-en in de zomervakantie. En boeken lezen in de zon.

Herkenbaar :’) Ook omdat ik met niemand zo hecht ben dat ik er zeker van ben dat hij/zij een vriend van me is. Ik maak met genoeg mensen wel eens een praatje, maar daar blijft het ook altijd bij.