Ik heb geeeeeen idee wat ik moet doen

Hey,

Ik zit ergens mee en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben nu al twee jaar samen met mijn vriend. We hebben al veel moeilijke dingen overwonnen en hij is er altijd voor mij als ik hem nodig heb, een echte steun is hij voor me.

Echter moet ik er soms via iemand anders (op social media) achter komen dat hij ergens is. Bijvoorbeeld op een mini vakantie (wat dan eigenlijk is omdat hij moet jureren op een wedstrijd in het buitenland) of op een feestje of op een danskamp (mijn vriend danst dus ontzettend veel). Toen ik er van het danskamp achter kwam heb ik hem gevraagd waarom hij mij best weinig verteld. Soms is er namelijk iets gebeurd in zijn familie en dan hoor ik dat echt pas drie weken later als we elkaar weer zien, terwijl ik denk tegenwoordig heb je zoveel manieren om mij te kunnen bereiken. Hij zei heel simpel dat hij niet weet waarom en dat hij er niet van houdt om over zichzelf te praten. Daar kan ik me opzich wel in vinden, maar ik ben nu al 2 jaar lang zijn vriendin… is het niet raar dat hij nu nog steeds niet echt tegen mij over zichzelf durft te praten? Uit zichzelf bedoel ik dan, want als ik iets wil weten moet ik er echt naar gaan vissen door 100 vragen te stellen en vaak krijg ik dan nog een vaag antwoord.

Daarnaast is hij vaak hele dagen bezig met leuke dingen, komt door het dansen natuurlijk. Vaak zie ik dan op filmpjes/snapchats/instagramverhalen dat hij het echt naar zijn zin heeft en af en toe krijg ik dan een jaloers gevoel gemengd met pijn. Jaloers, omdat hij altijd leuke dingen te doen heeft en door mijn situatie kan ik dat lastig (hele moeilijke ouders). Pijn, omdat ik zie dat hij zoveel plezier heeft en ik maak daar op dat moment geen deel van uit en daar voel ik me best k*t over, omdat ik heel erg onzeker ben en ik gun het hem zeker!! Maar ik heb vaak het gevoel dat hij veel beter kan krijgen en verdiend dan mij…

Ben ik mezelf echt heel erg aan het aanstellen nu? En zou er misschien meer aan de hand zijn i.v.m. dat hij niets uit zichzelf zegt en ik altijd maar moet raden wat hij doet of waar hij is?

Ik heb echt geen idee wat ik moet of kan doen… help pls?

De ene persoon praat wat meer over zichzelf/ zijn problemen dan de ander, ieder mens is daar anders in. Ik snap dat je het vervelend vindt en hem waarschijnlijk ook graag wil helpen, maar zoals hij zegt ik weet niet waarom is het waarschijnlijk omdat hij gewoon minder snel dingen deelt, ookal ben je zo een lange tijd zijn vriendin. Het 2e wat je zegt snap ik niet zo goed, waarom voel je je onzeker omdat hij het leuk heeft? Dat staat toch los van jou, neem aan dat hij t ook leuk heeft als ie bij jou is…

Hmm hij klinkt een beetje zoals mijn ex. Ik heb niet echt tips eerlijk gezegd. Ik weet wel hoe onzeker het je kan maken. Soms is het beter om eerst aan jezelf te werken voor je je in een serieuze relatie stort, dat heb ik wel gemerkt. Verder zou ik het nog eens aankaarten bij hem. Maar uiteindelijk moet je vaak gaan nadenken of je het er voor over hebt, of je om de juiste redenen nog samen bent of het wel écht goed past op lange termijn. Succes.

Ja ik snap je, ik denk dat ik hem daar ook maar gewoon in moet respecteren en als hij het wilt dat hij dingen dan wel deelt en zo niet dan niet.

Het 2e was dat ik bedoelde, dat heb ik waarschijnlijk niet heel goed uit gelegd indd, dat als hij het leuk heeft met andere mensen ik bang ben (door mijn onzekerheid) dat hij het met hun leuker vindt en dus weggaat bij mij … maar ik denk dat dat echt puur aan mijzelf en mijn onzekerheid ligt alleen zou ik graag, als iemand dit ook heeft, tips willen hoe zij hiermee omgaan (die onzekerheid en angst) zodat het misschien minder erg wordt

Ik denk dat ik het er nog eens goed met hem over moet hebben indd, over mijn onzekerheid en mijn angst. Dankjewel!