Ik heb gedatet met zijn tweelingbroer

Hoi! :slightly_smiling_face:

De titel zegt het eigenlijk al. Sinds kort ben ik met een jongen aan het appen. Ik kom hem regelmatig tegen op feesten en andere gelegenheden. Het is een hele leuke jongen en het lijkt er nu op dat hij ook interesse in mij heeft. Het probleem is dat ik ongeveer anderhalf jaar geleden met zijn tweelingbroer heb gedatet!

Met zijn tweelingbroer heb ik een paar keer afgesproken en ook gezoend. Tijdens deze afspraakjes merkte ik dat hij (de tweelingbroer dus) op serieuzere termen wilde komen. Hij wilde het exclusief maken. Ik kwam toentertijd net uit een relatie en zat niet te wachten op een nieuwe. Daarom heb ik hem gezegd dat ik er niet zoveel voor voelde. Dit liep uiteindelijk af met een sisser. Nu anderhalf jaar later kom ik ook de tweelingbroer nog vaak tegen. Met hem heb ik heel normaal contact en ik weet ook dat hij met andere meisjes bezig is. Waar ik alleen maar blij om ben. Deze tweelingbroer is een enorme flirt en ik merkte toen ik hem laatst tegen kwam dat hij nog wel veel aandacht zocht. Maar dat kan ook komen omdat hij kneiterbezopen was toen. Al met al is onze relatie puur vriendschappelijk. Ik zie hem als een kennis.

Nu ben ik dus met de jongen aan het appen. Ik weet dat hij en zijn tweelingbroer niet zo’n hechte relatie hebben. Maar ik vraag me af of het hecht genoeg is om aan elkaar te vertellen met wie ze aan het appen zijn of mee af hebben gesproken. Dus telkens wanneer de tweelingbroer in het gesprek voorkomt die ik voer met de jongen (of vice versa) voel ik me een beetje ongemakkelijk omdat ik niet weet wat ze van elkaar weten! Daarnaast wordt de hele situatie nog iets complexer gemaakt door dat de ex van de jongen nu met mijn ex een relatie heeft. Dit maakt het allemaal iets gevoeliger. Het kan voor buitenstaanders als een soort rare gestoorde wraak- of jaloezieactie worden gezien. Maar dat is totaal niet aan de orde! Althans niet voor mij!

Ik voel me ontzettend stom dat ik hier een heel topic over aanmaak, maar ik kon nergens een toepasselijk topic vinden voor deze situatie. De situatie met de jongen is nog heel pril en stelt eigenlijk helemaal niks voor. Wel vind ik het een leuke jongen en houdt dit me een beetje tegen om verder te gaan hiermee. Maar alsnog was ik benieuwd naar jullie mening, voor het geval het toch wat serieuzer wordt.

Laat je lekker gaan zou ik zeggen: ik ben benieuwd naar jullie mening!

Misschien kun je terloops tegen die jongen vertellen van ‘hé, wist je dat ik anderhalf jaar terug weleens wat met je broer heb afgesproken?’ Dan is hij ook op de hoogte en als hij er mee van wil weten kan hij dat aan jou, of aan zijn broer vragen

^
Inderdaad. Dat lijkt me ook een goed idee. Ik ben alleen wel bang voor de reactie. Straks zegt hij ineens: ‘Waarom voel je de nood om dat te zeggen, er speelt helemaal niets tussen ons.’, of: ‘WAT. Je hebt met m’n broer afgesproken, waarom praat je dan met mij?!’.
Maar dat is iets waar ik me overheen zou moeten zetten dan.

Is het een eeneiige of tweeeiige tweeling broer?
Want als ze er identiek uitzien, maakt dat het toch anders, dan dat ze er uitien als “gewone” broers, of zeg ik nu iets heel geks.

^
Het is een eeneiigetweeling maar ze zijn totaal verschillend! Verschillende uitstraling en totaaaaal verschillende persoonlijkheid.

Oh maar ze zijn dus wel even hot :smirk:

OT: Gewoon zeggen. Waarschijnlijk maakt hij er niet eens een probleem van.

Ik snap dat met die exen niet helemaal. Dat heeft toch niks met jullie te maken.

Als ik die jongen was zou ik het wel echt rete ongemakkelijk vinden. Ik zou dan echt het idee hebben dat je alleen om mijn uiterlijk gaf ofzo.

Ik zou het hem een keer in het echt vertellen. Zo van ‘ik weet niet of jij het weet, maar anderhalf jaar geleden heb ik een keer met je broer afgesproken. Het is niets geworden en ik heb ook nooit iets voor hem gevoeld, maar ik vind wel dat je het moet weten.’. Geen drama over maken, niet geheimzinnig doen, gewoon luchtig zeggen.

Gewoon zeggen! Heb ook zoiets gehad. Was op tinder een match met de broer van mn ex :’) Is al meer dan een jaar uit met mn ex, t was een vrij korte relatie en dat was door tijdgebrek uitgegaan, waardoor we elkaar toen amper zagen. En die broer had ik echt maar 2x heeeel kort gezien. Dus ik wist niet eens of ie me wel herkende enzo en ondertussen hadden we het al over afspreken en alles… Dus heb het uiteindelijk gevraagd of ie wel wist dat ik het was en was superbang voor z’n antwoord, maar hij had het allang door haha :stuck_out_tongue:
Maargoed, hij is nog 925823 keer drukker dan m’n ex, dus dat afspreken is er niet meer van gekomen. Maar dat ik een relatie met zn broertje heb gehad vond ie dus helemaal niet erg. Het was meer zo dat mn ex er totaal niet blij mee was