Ik heb er een potje van gemaakt, morning after pil?

Hoi meiden,

Ik voel me echt ontzettend dom, ik kan er gewoon niet van slapen. Ik heb onveilige seks gehad met mijn ex rond de 17e en heb toen een morning after pil geslikt. Nu heb ik op de nacht van 21 op 22 wéér onveilige seks gehad. Ik zou rond de 18e ongesteld worden dus vanochtend dacht ik, de kans is zó klein… Maar nu ben ik zó gestrest. De morning after pil stelt ovulatie uit, dus als die hem op de 18e heeft uitgesteld, dan kan die nu alsnog komen? En zelfs al is die theorie niet van toepassing, loop ik alsnog gevaar. Of heeft de morning after pil een langdurige werking en zit ik nu safe? Of is de kans echt zo klein dat ik het nu wordt dat een morning after onnodig is? Ik denk dat ik er beter morgen alsnog een kan halen hé? Ik voel me zo dom, mijn lichaam is van slag maar mijn hoofd al helemaal. Hoeveel schade doet zo’n pil eigenlijk? Op internet lees ik dat het wel meevalt, maar ik voel me zó slecht en dom. Ik heb in mijn leven geloof ik al 15 morning afters geslikt. Had een relatie vanaf mijn 15e, ben nu 22. Vaak dom geweest met deze jongen, en nu weer. En ja, soatests zitten wel goed. Ik wil dit echt niet meer, wat zorg ik slecht voor mezelf. Help me out, please…

S

Zo vaak de MAP slikken is niet echt goed voor je lichaam en niet een normale vorm van anticonceptie.

Gebruik condoom, en ga daarnaast zelf naar de huisarts en vraag welke anticonceptie bij jou past (pil/prikpil/spiraal/etc).

Ga het double dutch doen.

Doe over 14 dagen een test, niet nog een MAP nemen.

Bedankt voor de reacties meiden… @Bloempot: dat ga ik zeker doen, dit is niet leuk.
Ik denk dat ik toch een morning after slik, just to be sure… Dan zit ik net over de 48 uur heen. Ik heb ook 2 testen gehaald, just in case. Hopelijk is er niets aan het handje, maar man… Hoop dat mijn lichaam het een beetje trekt, ik moest de 18e al ongesteld worden, uitgesteld ivm MAP. Nu weer een, dus zal het denk ik weer uitgesteld worden? Of misschien juist wel bloedingen, kan ook volgens mij. Nou, in ieder geval… I’m working on it… Let’s hope for the best #hoofdpijn