Ik heb eigenlijk helemaal geen vrienden...

[i]Hee lieve mensen,

ik voel me de laatste tijd zo eenzaam…
vroeger werd ik veel gepest door meiden die de hele klas tegen me opstookten en had ik totaal geen vrienden…
ik werd genegeerd, en heel vaak afgekat.

Nu op de middelbare(al 3 jaar, ga naar de 4e) besef ik dat ik hier eigenlijk ook geen vrienden heb…
er zijn 2 jongens waar ik alijd mee omga, we hebben dan ook altijd de grootste lol, maar als ik ze aanspreek op msn antwoorden ze nooit! Ze vragen ook nooit hoe het met me gaat.
Ook bellen ze mij nooit om iets af te spreken, ik moet hen altijd bellen…

Laatst ging ik wel nog met een ander groepje meiden om, ze zijn ook wel aardig, maar niet echt mijn types ook…
ze zijn ook op mijn verjaardag geweest en kwamen dus voor het eerst bij mij thuis, maar daar hebben ze een beetje stil in een hoekje gezeten… kan onwennigheid zijn, maar daarna gingen ze zó op de bank zitten, heel raar en ze gingen er gewoon op liggen met zijn 3en!
Mijn ouders vonden dat ook wel raar…
maar verder sturen zij mij bijna nooit smsjes, ik moet altijd naar hen sturen…

ook vraagt niemand mij ooit hoe het nou met mij is!

Nu ga ik naar de 4e, misschien kom ik wel bij die pesters van vroeger in de klas… ik ga echt helemaal zweten trillen als ik ze zie! Het zijn ook echt van die 10-halers, zodat ik me nog kleiner en minder dan zij voel…
Iemand tips over hoe ik nieuwe vrienden maak?
En over hoe ik me niks van de pesters kan aantrekken?
Ik zou zo graag willen dat iemand eens interesse in mij toont…

Liefs van mij…[/i]

Wat een irritante situatie:O Ik heb zelf wel veel vriendinnen, maar als ik ze te vaak zie word ik er zo chagarijnig van. Ik zou gewoon 1 vriendin maken in plaats van een heel groepje tegelijk. Alleen zijn ze vaker veel aardiger:) Succes ermee!

Ten 1e, ik werd ook altijd gepest.
Maar, probeer je er gewoon niks van aan te trekken…
Sommige mensen pesten omdat ze zelf ook aandacht nodig hebben
of omdat ze jaloers zijn ofzo!
En over dat vrienden maken,
Weest gewoon spontaan en jezelf.
Je vind dan vanzelf wel mensen die jou aardig vinden en jij hen ook!
veel mensen willen ook veel vrienden, maar zoek gewoon 1 of 2 mensen
waar je echt geooed mee op kan schieten. Altijd beter dan veel die je niet
echt zien staan.
Succes!

xx

Jeetje, ik snap dat je je rot voelt hierover…
Ik weet eigenlijk niet eens echt iets, misschien dat wat diegene boven mij zei.
Sterkte en suc6!

dankjulliewel, ik zal het proberen…
wat die pesters betreft is het echt heel lastig me er niks van aan te trekken… ben lang gepest, ben zo bang dat ze weer de hele klas tegen mij opzetten!

Waar pesten ze je dan over? :wink:

hoe gaat het met je?

tjaa, nu ff op een sport gaan misschien, dn ontmoet je wel veel nieuwe mensen…
en dan idd eerst één goede vriendin zoeken, meestal word je in een groepje niet gelijk opgenomen (meestal, het kan natuurlijk wel).

Je kan toch een verzoek indienen om niet bij hun in de klas te komen? Of je kan vragen of je naar een andere klas mag, als na de vakantie blijkt dat je bij de pesters in de klas zit. Iig, bij ons op school kan dat wel.
Met die vriendensituatie is echt fuckdup en ik weet eigk eerlijk gezegd ook niet echt wat je ertegen kan doen. Zijn er geen mensen uit de klas waar je af en toe wel eens mee praat? Probeer daar dan eens vaker mee te praten en een x iets af te spreken ofzo. Verder weet ik het ook niet :flushed:

Ik zou gewoon niet reageren op de pesters. Ik snap dat het heel moeilijk is, Je kan ook naar ze toe gaan en zeggen; Wat is je probleem eigenlijk? En je moet gewoon naar andere mensen in de klas gaan, en vragen of ze je misschien kunnen helpen, als je iets niet snapt, Vragen of je naast degene mag zitten of als je iets nodig hebt. Verder weet ik niet echt iets, gewoon op mensen af gaan, Je moet die meisjes denk ik ook een kans geven. Waarschijnlijk deden ze zo op je verjaardag omdat je niemand kende, en ze kende jou natuurlijk nog niet helemaal. Ik zou gewoon leuke dingen met ze doen, en laten zien hoe leuk je kan zijn =)

wat die pesters betreft;
gewoon negeren.
Dat klinkt moeilijk en is misschien ook moeilijk
maar dat werkt het beste. Pesters vinden het leuk
als je reageert maar als je dat niet doet stoppen ze eerder.
en vrienden maken; Wees vrolijk, spontaan, en vooral jezelf.
laat zien dat je trots op jezelf bent.
hoop dat je hier wat aan hebt & Sterkte! :slightly_smiling_face:

Ik wérd gepest, ik weet niet waarom…

over dat verzoek is wel een heel goed idee, maar ik hoop niet dat mijn 2 ‘beste vrienden’(op school dan he) in dezelfde klas als de pesters komen. want dan heb ik écht niemand meer!

Okee, tsja…
Ken je wel al kinderen dan, waar je in de klas komt?
Probeer gewoon zelfverzekerd te zijn en trots zijn op wie je bent.
Het komt heus wel goed als je gewoon aardig doet en eens gaat praten
met wat kinderen uit je klas dan (;
En wie weet valt het met die pesters toch ook wel mee =)

IK had vroeger altijd 1 vaste vriendin en ging verder met niemand anders om.
Ik kreeg later ruzie met haar en had toen niemand meer.
Dus maar 1 vriendin is ook niet de oplossing, je kan beter een paar goede vrienden hebben dan maar 1 beste vriendin.

En ik dnek dat als je interesse toont in de mensen met wie je graag vrienden wil worden dat ze vroeg of laat ook interesse in jou gaan tonen, ik weet niet of je dat al doet maar het kan wat zijn … ?
Het kan ook zijn dat je op een bepaalde manier overkomt op mensen, misschien onzeker en dan kunnen ze je gaan “gebruiken” omdat ze dan denken dat je dan toch niets door hebt of je het toch niets kan schelen.
Ik heb daar wel ervaring mee eigenlijk want ik werd vroeger een een beetje gebruikt, dan hebben ze even niemand om lol mee te hebben en dan maken ze lol met jou en daarna praten ze nooit meer met je …

Ja ik ben ook een tijdje gepest maar dat is over gegaan. Nu ga ik gewoon goed met ze om omdat ze ook verstandiger zijn geworden enzo. Dus misshcien gebeurt dat ook wel bij jou. En kom je nu niet in een andere klas? Want dan leer je ook nieuwe mensen kennen. Ga gewoon naast iemand zitten die je leuk lijkt en daar mee praten enzo. Of zoek iemand die ook niet zoveel vrienden heeft. Gewoon leuk praten enzo. En die vrienden, als zij in die klas komen met die pesters hoeft dat niet het einde te betekenen en als jij in de klas komt met die pesters moet je ze gewoon negeren.

Als ik jou was zou ik naar een andere school gaan. Dat helpt, dan heb je geen pesters, geen vrienden en ken je nog niemand. Dan kun je een frisse start maken en dan zijn er vást wel mensen die je mogen.

Dat ken ik…

Maar ik ben het laatste jaar wat meer zelfzeker geworden en dan wordt het idd minder

Hoi!

Van die pesters moet jij je niks aantrekken, want ze zijn zelf 10x zo onzeker dan dat jij bent. Het is puur om hun ego omhoog te halen. En ohja, vergelijk je alsjeblieft niet met iemand anders. Geloof me, daar ga je je alleen maar onzekerder door voelen. Trouwens, waarom zou je je vergelijken met zulke personen? Leuk voor ze dat ze tienen halen, maar met gewoon 6jes (of 7es en 8en, ik weet niet wat je cijfers zijn) kom je er ook gewoon hoor.

Met dat vrienden maken, tja bij mij is dat geleidelijk aan gekomen. Door bepaalde omstandigheden ben ik ook al mijn vrienden kwijtgeraakt een aantal jaar geleden (ik ga hier niet dieper op in). Door een vage schoolvriendin werd ik gevraagd om mee te gaan stappen… en daardoor heb ik een uitgaansgroepje gevormd (door 1 persoon he!) waar ik nu regelmatig mee uit ga. Verder heb ik nog via hyves contact gekregen met een oude vriend van me, waar ik nu ook weer regelmatig mee afspreek. Misschien heb jij ook nog wel oude bekenden van de basisschool. Zelf kan ik nu wel zeggen dat ik echte vrienden heb. Zoiets heeft wel tijd nodig natuurlijk.
Maar dat het bij mij vanzelf is gekomen ongeveer, hoeft dat niet bij jou zo te zijn. Daarom geef ik je de tip om bijvoorbeeld op een teamsport te gaan. Op een teamsport vormt iedereen een band met elkaar, doordat men moet samenwerken om te winnen. Je kunt bijvoorbeeld op de sport hockey gaan… bovendien zijn de meisjes daar vaak behoorlijk spontaan. Als je hockey niet leuk vind, kun je denken aan bijvoorbeeld voetbal, volleybal of korfbal. Ik noem maar wat. Door het sporten zul je bovendien zelfverzekerder worden en waarschijnlijk ook gelukkiger (er wordt een bepaald soort stofje aangemaakt als jij sport).

Daarnaast kun je eventueel een baantje nemen, het liefst een baantje in de horeca. Ik zelf heb er ongeveer een maandje in gewerkt en ik kan zeggen dat ik toch behoorlijk een aantal mensen heb ontmoet! En dat kan jij natuurlijk ook.

Dit zijn toch wel de meest voor de hand liggende opties. Zelf heb ik ook vrienden gemaakt via uitgaan, maar als jij niet echt vriendinnen hebt zul je waarschijnlijk ook niet echt uitgaan. Je kunt trouwens ook die vriendinnen die je op je verjaardag had uitgenodigd gebruiken om uit te gaan. En op die manier mensen te ontmoeten, geleidelijk aan kun je dan overstappen naar dat andere groepje. Dat is wel sneaky moet ik zeggen en zou ik zelf niet zo gauw doen.

Ohja, verder geef ik je de tip mee om vooral open te staan voor vriendschap. Dat betekent niet gaan staan met je armen over elkaar en met je hoofd naar beneden. Dat straalt bovendien ook weer een beetje onzekerheid uit.

Nouja, ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je er iets mee gaat doen.
Succes!

wauw wat een grote reactie!
Dankjewel!

Ik haal zelf heel veel 8en en 9ens, heb ook een klas overgeslagen :flushed:

Ik hou niet van uitgaan, daarbij komt ook nog dat er geen uitgaansgelegenheden zijn in de plaats waar ik woon…

ik doe aan badminton waar ik wel wat mensen ken en ga eind dit jaar op stijldansen, zou dat laatste voor nieuwe vrienden kunnen zorgen?

ik ben 14 dus ik weet niet of ik al mag werken in de horeca:)

in ieder geval bedankt voor je tips, ik zal kijken of ik er iets mee kan doen!!

Je gaat nu naar de vierde klas, dus je komt met allemaal nieuwe mensen in de klas die hetzelfde profiel als jij hebben. Ik weet niet hoe het bij jullie op school gaat, maar wij hadden verschillende clusters met steeds weer andere mensen. Zo leer je vanzelf al heel veel nieuwe mensen kennen, en er zitten er vast wel een paar tussen met wie je het kan vinden. :slightly_smiling_face:

ik had dat ook met 1 meisje
die mijn beste vriendin was maar toen iedereen tegen me op ging zetten enzo
en toen in de 4e kwam ik weer bij haar in de klas, en ik was gewoon echt heel bang.
toen ging ze gelukkig uit mijn klas, dus heb ik er verder niet veel last meer mee gehad, en ik had wel echt goede vriendinnen zeg maar…

dus ik weet niet echt wat je moet doen, sorry. maar ik snap wel hoe je je voelt…