Ik heb een zwak voor iemand

Hoi allemaal,

Ik ben Amber en ik zit al een tijdje ergens mee. Of naja een tijdje het speelt al ruim 2 jaar.
En ik zal alles redelijk gedetailleerd uitleggen.
Ik ga nu bijna 4 jaar met mijn vriend, we huren een huis, hebben 2 katten en allebei een vaste baan. We hebben het goed, ik kan me eerlijk gezegd geen betere vriend voorstellen. Hij doet en zal alles voor me doen. Maar toch is er die MAAR. Toen we zo’n 1/1,5 jaar met elkaar gingen ben ik nogsteeds tegen alle verwachtingen in van mezelf aan de praat geraakt met een jongen. We klikte enorm en zijn leven intereseerde me heel erg. Hij ging net 3 maanden lang op reis. En in die 3 maanden tijd hebben we veel gebeld, geappt en af en toe een paar foto’s uitgewisseld als je snapt wat ik bedoel. Ik ken de jongen overginges niet en heb hem ook nog nooit echt ontmoet face to face. Mijn vriend kwam hier later achter en toen heb ik alles verteld. Omdat ik zoveel van hem hield heb ik de toenmalige jongen overal op geblokkeerd en ging ik verder met mijn vriend. Die overigens daarna niet veel later ook de fout inging. Wat er allemaal precies gebeurd is weet ik niet en als ik eerlijk ben is het geweest en kan het me ook niet zoveel schelen. Haar naam is niet een gevoelig onderwerp bij mij het is geweest. Nu duikt de jongen heel af en toe nog eens op in m’n leven en praten we hier en daar wat, en als ik eerlijk ben heb ik een enorm zwak voor hem. Waar ik eerst zo dolgelukkig was met mijn leven nu iriteer ik me ineens aan alles van mijn vriend als ik met de jongen praat. Ze zijn compleet verschillend van elkaar. Mijn vriend heeft een goede baan bij een groot auto bedrijf, is erg zorgzaam, onvolwassen en kinderlijk maar zal wel alles voor me over hebben. De jongen heeft een compleet ander leven. Geen idee wat het is maar iets in mij raakt een stukje hart bij hem kwijt. Ik wil gewoon niet mijn huidige relatie tot een einde brengen, dat heb ik ook nooit gewild. Maar als ik er aan denk dan voel ik me zo gelukkig bij het idee dat er iemand bestaat die compleet anders is. Ik ben geen held in keuzes maken maar zelf ik heb geen idee meer wat ik op dit moment wil. Ben ik opzoek naar avontuur, seks, liefde iets wat ik al lang niet meer heb gevoeld of is dit iets anders.

Sos i need help

Hee @Ikbenamber . Ik heb in deze zelfde situatie gezeten! De tip die ik jou kan geven is afspreken met die jongen! Anders blijf je ongelukkig! Je hebt een heel leven voor je. En misschien nu wel bij de verkeerde. Spreek met hem af en kijk of het klikt. Misschien vind je hem wel in het echt vreselijk! Of een arrogante bal! Je komt er maar op 1 manier achter! Of misschien is het wel de liefde van je leven! Check it out! And go for it!

Succes met de situatie!
Xx sanne

1 like

Ik vind dat je erg fout bezig bent, want uit je verhaal maak ik dus op dat je wéér contact het met deze jongen, terwijl je je vriend al eerder met hem hebt belazerd. Daarbij hebben jullie zelfs elkaar lopen besodemieteren, wat doen jullie überhaupt nog samen??? Als je nu alweer met die ‘spannende’ jongen loopt te appen, hak dan gewoon de knoop door en laat je vriend iemand vinden die wel gewoon met hem wil zijn.

1 like

Ik ben het met @PinkieWink eens, maak een keuze. Al zal ik denken als jullie beiden vreemd zijn gegaan, of jullie nog wel bij elkaar horen

1 like

Het is niet dat ik niet met hem wil zijn, integendeel ik kan me geen leven zonder hem voorstellen.
Hij is juist de persoon waar ik als klein meisje van droomde. Ik ben alleen veranderd of naja ouder geworden en hij staat wat stil. Hij is bang om te falen in bed omdat ik soms misschien best hard kan zijn als er iets gaat wat niet fijn is of wat ik niet wil. Hierdoor en ook omdat hij daarover onzeker is is ons seksleven niet optimaal of naja het is niet slecht maar ik hou er gewoon meer van dan hij.
Ik ben ook totaal niet opzoek naar een andere jongen nee totaal niet, hij komt soms op mijn pad. Stel het was een andere jongen geweest dan had het me 0 geïnteresseerd. Ik weet ook niet waarom zal vast nooit meer over gaan. Ik heb met mijn vriend gesproken en verteld dat mijn gevoelens er wel zijn maar minder zijn geworden en waarom. Hij begreep waarom en kan zich er iets bij voorstellen. Ik ga niet zomaar opgeven ik weet dat hij z’n best doet en daarbuiten om hou ik van ons leven samen ook al stel ik me dingen soms anders voor

Ik vind het een beetje vaag overkomen eigenlijk. Hoe komt deze jongen precies soms op jouw pad? Je hebt hem toch nog nooit ontmoet en overal geblokkeerd? Hoe heb je deze jongen uberhaupt leren kennen, als je hem niet in het echt kent?

Verder vind ik het ook vaag hoe je over je vriend praat. Het boeit jouw niet dat er in het verleden iets met een ander meisje is gebeurd. Jij praat met een andere jongen waar je een zwak voor hebt. Je vind je vriend niet zo heel goed in bed. Ik vraag mij nu wel af: ben je wel echt gek op hem?

Beste Monster,

Natuurlijk is iedereen anders in doen en laten en doet hij mij misschien minder dan een ander nadat iemand iniedergeval foute gesprekken heeft gevoerd met een ander. Het is geweest heb er 2 dagen omgehuild maar wat kan ik doen? De jongen ken ik destijd van tinder die een vriendin en ik hadden aangemaakt om voor HAAR een leuke jongen te vinden. Hij kwam op het pad. Nee hij is niet geblokkeerd vind ik wat onnodig. En over het in bed geval, ik wil thuiskomen na een avondje en elkaar in de haren vliegen en nee oke nee niet altijd maar dit is echt nooit het geval en dat mis ik gewoon heel erg, heb t ook al 10x aangegeven maar het lijkt dat er een soort kortsluiting is wanneer hij met mij naar bed moet gaan

Hei Sanne!

Hoe heb jij deze situatie opgelost nadat je hebt afgesproken met deze persoon? We hebben inmiddels elkaar 1 keer gezien een soort van.
En er was zeker een klik en chemie.
Alleen werd ik nogal ongemakkelijk, misselijk en was ik niet mezelf. Ik vind dit best wel jammer maar omdat ik zo’n schuldgevoel had naar mn vriend durf ik het niet nog een keer over te doen.
Terwijl ik weet dat als ik het niet doe ik altijd met de vraag ga zitten hoe zou t wel zijn geweest.
Ik wil ook niet opdringerig overkomen naar die jongen toe omdat ik niks wil puchen maar het is zo fijn om wel met hem te praten en iets te voelen, ik wil niet dat hij denkt dat ik een relatie met hem wil. En daarbij wil ik hem eigenlijk helemaal niet opzadelen met mijn relatie problemen, dat zou niet tussen ons in mogen staan. Heb je advies?

Dat is heel vervelend om te horen. Ik weet er alles van hoe het is om niet helemaal gelukkig te zijn met je relatie. Dat je dan met een andere jongen gaat praten, ook al is die weliswaar op jouw pad gekomen en was je er niet naar op zoek, is in mijn ogen een teken dat er iets niet helemaal goed zit in jouw relatie. Ik dacht dat je hem geblokkeerd had, dat ik dat ergens gelezen had. Als je echt voor je huidige vriend wil gaan kun je hem beter maar wel blokkeren denk ik. Het is niet eerlijk tegenover je vriend. Je kan beter kijken naar je relatie of je daar dingen in kunt verbeteren of anders een keuze maken om alleen verder te gaan en dan kan je praten met welke jongen je maar wilt.