Ik heb een vriendje maar hoe vertel ik dat mn ouders

Hallo,

Ik ben gister dus gevraagd door mn crush en uiteraard zei ik ja dus nu hebben we een relatie, maar dan komen we op het punt… mn ouders ehhhh jah… das lastig want mijn ouders zijn niet sterk geloof ofz maar ze zijn gewoon heel ouderwets qua relaties (in andere dingen trouwens totaal niet) nou komt het er dus ook op neer dat dit mn 1e vriendje is (we zijn beide 14) en ja ik wil het ze wel gewoon vertellen want kijk hij verteld het zijn moeder ook enzo en die vindt het helemaal prima maar kijk mijn ouders vinden dat zo erg ik heb bijv een nichtje van 18 en zij heeft een relatie en dat vinden ze al schandalig terwijl hun eigenlijk ELKAAR ook op 17 jarige leef tijd hebben ontmoet dus j nu weet ikr vnt niet meer wat ik moet doen…
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Bedankt.
Xxx

Ik weet niet hoe streng je ouders zijn en hoe streng ze je aanpakken als ze zouden weten dat je een vriendje had.
Je zou wel eerlijk moeten zijn tegen je ouders, maar als je weet dat ze heel heftig op het nieuws reageren, dan zou ik de relatie cancelen. Je zou het ook niet tegen je ouders kunnen zeggen, maar als ze er zelf achterkomen worden ze nog bozer…

Als je uiteindelijk besluit het ze te gaan vertellen zou ik het rustig aanpakken.
Je kunt ze aanspreken maar als je dit niet durft kun je ze ook een brief schrijven…
Laat zien hoe aardig je vriendje is en bewijs ze het tegendeel.

Veel succes,

Kisses xxx