Ik heb een vraagje =]

Ik heb heel lang op de site GoSupermodel gezeten. Alleen voor de rollenspellen en rpg’s en de verhalen. Maar het werd er erg langzaam omdat ze daar steeds meer dingen op de site zetten wat ik heel vervelend vind.
Mijn vraag was dus of hier ook rollenspellen of rpg’s worden gedaan, omdat ik de gsm site nogal zat begin te worden, en dit een hele leuke site lijkt.

Ik weet niet of er hier wel mensen zijn die rollenspellen spelen. Ik heb gezien dat hier wel grote rpg’s zijn, maar niet zoveel dus en niet met weinig spelers. Ik ben eht gewend om er een te spelen met 4 of 6 personen.

Mijn vraag was of dit dus kan en er mensen zijn die mee zouden willen doen?

Dankje alvast =]

Xx

heeft me altijd leuk geleken, maar moet je dan niet héél veel achter je pc zitten?

Nouw je moet dan wel snel op elkaar reageren. Meestal doe je dan 1 of 2 rs’en/rpg’s tegelijk. dan kun je ze afwisselen. Maar als 1 iemand weg moet dan gaat het gewoon verder zodra iedereen weer online is. Dus je kunt er zo lang of kort mee bezig zijn als je wilt. Je kunt ook afspreken dat iedereen 1 bericht op een dag doet. daar kun je dus afspraken over maken

Ik snap niet zo goed wat het inhoud? is het chatten maar dan met verschillende karakters?

Het is niet mijn ding, maar er zijn vast wel mensen die mee willen doen.

Je speelt een rol. Je bedenkt dan dus een karakter.
Het begint met dat iemand een rs/rpg aanmaakt met een verhaal. in dat korte verhaaltje staat een intro. hoeveel mensen er in voor komen en gedeeltelijk wat er gaat gebeuren. dan kun je een rol aanmaken. Een jonge of meisje afhankelijk van wat er nog over is. En dan moet je je inleven in die rol. Meestal worden de jongens en meiden gelijk verdeeld omdat meestal iedereen verliefd wil worden xd eigenlijk is het een groot hopeloos romantisch gebeuren xD

zal ik anders een voorbeeld geven?

Heb ooit ook een RPG gestard en in deze topic heb ik het een beetje uitgelegd:

http://forum.girlscene.nl…ti/list_messages/145618/0

Als jij het anders bedoelt, dan kun je dat gerust zeggen, maar mis is het handig voor de mensen die het niet snappen =]

lijkt me wel leuk om mee te doen ,

@ Arguendo;

Helemaal perfect, behalve dat wat jij uitlegt rpg is.

Het verschil is dat rpg’s in verhaal vorm zijn en rollenspellen [rs] gaat een beetje anders. [ is vooral voor mensen die verhaal vorm erg lastig vinden, of dit gewoon makkelijekr en sneller vinden]

Dan typ je dus niet;
Lily liep het huis in en plofte op de bank. ‘Wat een geweldig leven’, zeg ik met een zucht.

maar dit;
Lily;
#loopt het huis in en ploft op de bank#
“wat een geweldig leven”
#zucht#

dan gebruik je vaak tekens als

# of * = doen
" of niks = zeggen
soms hebben mensen ook een apart teken voor het denken.

dat is dus het verschil.

en rpg’s zijn meestal diepgaander en daar kun je alles in details doen en bij rs’en iets minder.

Oh, oké, dan bedoelde ik inderdaad iets anders ;]
Wel grappig, helaas zal ik de laatste tijd heel druk zijn en heb ik al zelf een verhaal open staan, dus beschouw dit maar als een UP.

ik denk dat ik gewoon een rpg maak aangezien iedereen hier verhalen scrhrijft, en dan zie ik wel of mensen reageren

Vind het wel grappig!