ik heb een vraag over nagels! HELP ME

hallo,
ik kijk altijd de filmpjes van meisjes die dan op youtube hun nagels gaan lakken.
in mooie patroontjes en kleuren.
maar mijn nagels zijn heel…lelijk.
mijn nagelriemen groeien veel te snel. Waardoor ik elke week moet snijden in mijn nagelriemen. Dan gaat het bloeden en dan komen er wondjes en zijn mijn nagels nog lelijker!! IEMAND TIPS?
Please…
groetjes een meisje met de lelijkste nagels & vingers! :cry:
alvast bedankt !

Moét je snijden in je nagelriemen? Kun je het niet met een bokkepootje terugduwen of is een bokkepootje daar niet voor? Heb er namelijk niet zoveel verstand van. Maar snijden lijkt me geen optie.

Ik snij het ook, maar het gaat alleen bloeden als ik het te ver doe. Dus zegmaar niet meer mijn nagelriemen, maar het echte vel…
Daarna met een bokkenpootje fatsoeneren.

Moet ik ook elke week doen…

nagelriemolie gebruiken, snijden is ver-schrikke-lijk slecht, net als knippen btw.

waarom snijd je in je nagelriemen gek ;|?
ik doe het altijd onder de douche (dan zijn ze zacht) terugduwen, helpt best goed (:

Je hebt ook creme waar je dat mee kunt doen.
Hoezo is knippen slecht trouwens @bonjourmadame?

Maar aan de andere kant van je bokkepootje zit toch vaak een mesje? Die is daar speciaal voor. Volgens mij is daar niks slechts aan? Zolang je het maar niet te ver doet. Ik doe dat ook best vaak. Je hebt wel creme waar het een beetje zachter van wordt…

Ik duw ze ook altijd terug, maar ik heb er ook niet zo veel last van.
(zie dit maar als upje :slightly_smiling_face: )

je kan het beste je handen een kuur geven, dus even laten weten in een badje, dan handcreme, zachtjes je nagelriemen naar onder duwen met je vingers of een bokkepootje en dan een mooie doorzichtige verzorgende nagellak erop doen.
als je gewoon regelmatig je nagelriemen naar beneden duwen komt het vanzelf goed. Je weet dat ze ver genoeg zijn als je een soort van wit randje ziet aan de onderkant van je nagel. Succes!

laat anders een manicure doen, misschien heeft die vrouw ook nog wel tips voor jou.
en snijden en dat t dan gaat bloeden lijkt me ook geen goed idee dat je dat dan ook elke keer doet, dan word t juist steeds lelijker hoe je het zelf ookal aangeeft.

Dat klonk echt fucking pijnlijk.
Heb er zelf last van…

Huh, in je nagelriemen snijden onderaan je nagel zeg maar? Of aan de zijkant…

Waar je nagel begint neem ik aan.
Ik knip het zelf ook altijd af, omdat het bij mij super snel over mijn hele nagel gaat.

Waarom is dat wegsnijden/knippen eigenlijk zo slecht?

ik ben een nagelstyliste en meid snij aub niet in je nagelriemen :s je nagelriemen vorderen de groei van de nagel. Je moet gewoon nagelriem olie kopen en daarna kan je ze makkelijker met een bokkepootje terug duwen. Lukt t met nagelriem olie niet? dan cuticle remover kopen. Dat is ook zoiets maar dan sterker. Snij er niet in!!!

Hoe snijd je je nagelriemen dan? Je hebt speciale mesjes ervoor, maar dat is echt voor uitloop. Als ze gaan bloeden doe je toch echt iets verkeerds. Koop nagelriemolie, smeer het op je nagelriemen in, laat het intrekken en duw je nagelriemen dan terug met een bokkenpootje. Wat je nu doet, is echt ongelooflijk fout.

Met een schaar misschien…

oke bedankt allemaal!

Getver, ik word echt misselijk als ik denk aan het ‘snijden van nagelriemen’. Wtf! Daar heb je gewoon bokkepootjes voor… :confused:
Dus gewoon niet meer snijden lijkt me de beste optie? :’)

Hehe, ik word hier ook helemaal misselijk met die verhalen van snijden in je nagelriemen en bloed en bleh! Maar inderdaad, bokkepootjes!

Snijden… brrr, ik krijg kriebels bij de gedachte alleen al. Ik duw mijn nagelriemen altijd terug wanneer ze zacht zijn, bijvoorbeeld na een bad.