Ik heb een spraakgebrek en zie dingen die er niet zijn :O?

HOI!
De laatste tijd praat ik heel raar, ik kom dan niet uit mijn woorden! dan wil ik bijvoorbeeld zeggen proefwerk en dan zeg ik proegwerk! da had ik dus vanavond!
hoe komt dat? En nou heb ik nog iets. Ik dacht bijvoorbeeld dat de leraar een steen naar mij gooide ofso, dus toen ging ik een beetje bukken, en net leek het alsof ik bellen zag vliegen( van een bellerblaser ) ik weet niet wat ik er aan kan doen en zou gaan willen weten hoe het komt? weten jullie het?

xxliesanne

ps. 1 klein dingetje! Ik moet M&M leren hoe krijg ik dat zo snel mogelijk in mijn hoofd :$! ik moet al die begrippen weten :S!

Geen drugs meer gebruiken?

Nee sorry ik heb geen idee. Weet niet waardoor het komt, dus zou ook niet weten wat je eraan kunt doen.

xd.
oh oke jammer :frowning_face:.

Heb je zelf enig idee hoe het komt? Dus is het op een bepaald moment begonnen of iets dergelijks?

Uh ja, het klinkt miss dom maar sinds ik verliefd ben :frowning_face: ?

1. Heeft iedereen wel eens, gewoon rustiger praten
  2. Slaap je wel genoeg? Gebruik je drugs? Te veel gedronken?
  3. Als je moet leren moet je niet op girlscene zitten, dus ga nu leren. Maak een samenvatting ofzo.

Misschien ben je erg moe?
Toen ik uren in de auto zat op vakantie zag ik ineens ook allemaal rare dingen.

En dat spraakgebrek, aangezien je verliefd bent zit je misschien met je hoofd ergens anders waardoor je woorden verkeerd uit gaat spreken.
Maar iedereen spreekt weleens dingen verkeerd uit.

Dat spraakgebrek maakt niet uit, iedereen zegt wel eens wat verkeerd of heeft zo’n momenten :slightly_smiling_face:.

Tja dat zou wel kunnen
gebruik geen drugs of wat dan ook!
tja het kan daardoor komen

ik heb ook periodes dat ik raar praat niet uit me woorden kom maar voorderest zie ik geen rare dingen dus kan je niet helpen

mischien heb je gewoon veel fantasie?

ach joh, ik verspreek me soms ook wel eens!
& ehmm… koop een bril ofzo?

Oh ik heb ook echt een spraakgebrek, dan zeg ik wat en dan praat ik allemaal woorden door elkaar. Zwaar irritant xD

Om het minder stom te laten lijken zeg ik er altijd achteraan: “Goed Nederlands spreken ik.”

Oooh als dat al een spraakgebrek is, kan ik gewoon niet praten. Heb zo vaak dat ik de verkeerde woorden zeg. Een kleine greep uit mijn vergissingscollectie: telefoonsalade moest zijn telefooncetrale, puntenslijpers moest zijn paraplu’s

ik zeg áltijd ziekenhuis in plaats van vliegtuig.
zoooo dom & annoying! xd

Ik heb ookweleens dat ik dingen zie hoor, dan denk je gewoon aan iets ofzo?
En ja, van girlscene af gaan en rustig lezen/leren.

Ik heb ook wel eens dat ik niet uit mijn woorden kom, dat is echt niet raar!

Dat duurt waarschijnlijk een tijdje en dan word het weer minder, die spraakfouten. Geen zorgen over maken, heeft iedereen wel eens. Gewoon om lachen joh.

Ik heb de laatste tijd heel veel last van spraakgebrek, maar dat komt omdat ik gewoon heel moe ben. Maar idd, daar heeft iedereen wel is last van! (: