Ik heb een schimmelinfectie, help!

Hey meiden,
zoals de titel al zegt heb ik dus een schimmelinfectie, ‘candida albicans’.
Ik heb sinds kort voor het eerst seks gehad en heb het niet veilig gedaan (ja, stom) , maar ik ben wel aan de pil.
Op internet staat dat het geen soa is en dat het bij iedereen kan gebeuren, maar mijn vraag is:

Heeft iemand hier ervaring mee en wat heb jij dan gedaan?

Kan ik nu ook nog gewoon seks hebben met mijn vriend?

Alvast bedankt :flushed:

Ben je al naar de dokter geweest? Die kan je een middel voorschrijven.

Zelf heb ik het regelmatig en ik gebruik een drogisterij product wat voor mij goed werkt, Canesten Gyno.

Het is niet echt een SOA maar je vriend kan jou wel opnieuw ‘besmetten’ als jullie seks zonder condoom hebben. Dus eigenlijk zou je even met de huisarts moeten overleggen wat hij het beste eraan kan doen. Tot die tijd zou ik toch een condoom gebruiken.

Edit: sowieso zou ik een condoom gebruiken als jij niet de eerste voor hem bent totdat hij een SOA test heeft laten doen.

Lekker handig. Nu moeten jij en je vriend waarschijnlijk ook in behandeling. Naar de huisarts dus. Volgende keer met condoom doen. Een vaginale schimmelinfectie kan seksueel overgedragen worden maar het wordt geen SOA genoemd omdat je het ook kan krijgen als je geen seks hebt. Seks is normaal gesproken ook niet de oorzaak omdat de meeste mensen slim genoeg zijn om condooms te gebruiken als zij een SOA hebben zodat ze hun partner niet besmetten.

Canesten Gyno inderdaad (wel pilvorm, is eenmalig) of naar de huisarts gaan.

Volgens mij bedoel je dat het geen SOA is? :wink:
Candida komt in principe gewoon natuurlijk voor in je lijf, bij mannen minder. Als mannen ‘besmet’ raken dragen zij ook meer candida met zich mee, en dan kunnen ze het wel doorgeven aan hun partners. Schimmelinfectie is in principe gewoon een ontstekingsreactie ten gevolge van een overgroei aan candida. Het is vrij gemakkelijk te verhelpen maar is vaak wel een terugkerend probleem, zeker als je het een keer hebt gehad. Dus om het te voorkomen is het handig als je vriend ook behandeld wordt.

kan het zijn dat ik het van hem heb gehad?

Zou kunnen als hij het van een ander heeft gehad maar je kunt het ook makkelijk zelf krijgen.

Okay dankje, ik heb op internet nog eens veel zitten lezen maar er staat erg vaak dat het vanzelf over kan gaan. Hoef ik dan niet naar de dokter?
De schimmel draag je dan wel nog steeds bij je, denk ik?

Nee het gaat niet zo snel vanzelf over. Gewoon even naar de dokter gaan voordat het erger wordt.

Inderdaad gaat het niet zo snel over. Ik weet niet hoeveel ongemak je ervan hebt, maar als ik ook maar één symptoom merk dan grijp ik meteen al naar de middelen omdat ik het echt heel erg vervelend vind. Met een middeltje van de dokter ben je er binnen een week vanaf, en je kunt daarbij meteen je vriendje laten behandelen. Wees gewoon slim en pak het grondig aan, zo voorkom je problemen later en ben je er nu ook sneller vanaf.

Die schimmel draag je altijd bij je, ookal heb je nooit een infectie gehad; het komt natuurlijk voor in je lichaam. Een infectie is gewoon een overmatige groei van die schimmel.

Ik raad juist de creme aan omdat die meteen verzacht, heel fijn als je veel jeuk en pijn hebt. Maar ze doen allebei hun werk.

Ga alsjeblieft naar de dokter of de drogist om iets te halen. Als je niets doet worden de symptomen alleen maar erger en ik denk dat je weinig zin hebt om straks niet meer te kunnen zitten van de pijn of wel?
Je kunt Canesten Gyno gewoon halen bij de drogist. Ik vind zelf de pilvorm makkelijker in gebruik, die breng je gewoon in als een tampon als het ware (maar dan veel kleiner). Maar de creme kan inderdaad verzachten. Je kunt ook een combi van beide gebruiken.

Ik zou gewoon even naar de dokter gaan. Het is iet wat erg vee voorkomt dus je hoeft je niet te schamen. Waarschiinlijk krijg je een zalfje en is het zo verholpen. En ik denk dat je vriend zich ook moet laten behandelen ivm besmetting zoals eerder gezegd is.

Sowieso naar de dokter gaan!

Weet je zeker dat je vriend geen soa heeft? Want dan zou ik wel even naar de dokter gaan. Anders kan je gewoon naar de drogist.

Dit topic zocht ik, ik heb alleen nog een extra vraag. Ik heb op dit moment ook Een schimmelinfectie en gebruik inderdaad dat zalfje alleen sinds vandaag merkt mijn vriend dat zijn penis heel erg jeukt en rood is met gedoetjes. Het komt dus door mij want we hebben waarschijnlijk seks gehad toen ik nog niet doorhad dat ik een infectie had.(we doen het altijd met condoom alleen de laatste tijd vaker zonder) wat kan ik voor hem halen denken jullie? Ik heb al dingen opgezocht maar die middeltjes kan je niet zo hop bij de Etos halen net zoals dat wat ik gebruik. En ik neem aan dat hij niet dat spul kan gebruiken omdat het voor vaginale infecties is. Help alsjeblieft!!

Ik denk dat je vriend beter naar de huisarts kan gaan. Wel even vervelend natuurlijk maar je kunt daar niet zomaar mee door blijven lopen en drogisterij spulletjes opsmeren als je niet weet wat het is.

Wejoooo precies hetzelfde gebeurde bij mij en m’n vriend. Ik ben naar de huisarts geweest en heb daar zalf voorgeschreven gekregen, hij is naar de drogist geweest en heeft precies dezelfde zalf gekocht :’) het is van die zalf tegen schimmelinfecties (dus niet perse voor je vajayjay).

-

Even naar de huisarts en laten kijken kan nooit kwaad. Antischimmelcrème is op basis van miconazol en dat kun je kopen bij de drogist. Je moet dan kijken bij voetverzorging (dan hoef je het niet te vragen want het staat niet bij de gewone geneesmiddelen) geloof dat het 5 euro kost. Ik heb het ook standaard in huis want ik ben er gevoelig voor, dus af en toe komt het weer terug (2/3 keer per jaar ofzo) en dan smeer ik twee dagen.