Ik heb een probleem.

[fgcolor=#B30015]Nouja…
Ik zit in de 2de Havo.
En ik heb nu al 2 erge onvoldoendes binnen voor Duits en Engels ( 2 examen vakken dus).
Ik heb voor beide een 2.
Maar ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen,…
Maar nou moet ik het wel zeggen want mijn mentrix gaat mijn ouders bellen, over die punten.

Hebben jullie een idee hoe ik het het beste tegen mijn ouders kan zeggen? Of whatever…[/fgcolor]

Gewoon zeggen, je kan het toch weer ophalen met de volgende proefwerken? Dit is pas het begin van het jaar.

En je zit pas in de tweede. Dan tellen je cijfers toch nog niet mee voor je eindexamen?

(Maar al je cijfers tellen nog niet mee voor je eind examen(pas in de 4e), en overigens je kan duits laten vallen als je een vakkenpakket kiest.)

En gewoon zeggen, ik ben ook met zat slechte cijfers thuis gekomen en ik leef ook nog.

achjoh ik heb zovaak hele erge onvoldoendes gehaald. was meer gewoonte dan uitzondering bij mij (oke ben vorig jaar ook blijven zitten). maar als je goed leert haal je het vanzelf wel op. je zit pas in de 2e, maak je niet druk om je examen …

Op onze school tellen ze vanaf de 2de met examenvakken.
Je mag voor 2 examenvakken een onvoldoende staan.
Als je er voor 3 een onvoldoende staat, ben je een twijfelgeval.

stel je erop in dat je niet altijd 9’s & 10’en meer gaat halen :wink:

Ik had vorig jaar zowat alleen maar onvoldoendes op VWO.
En dit jaar wilde mijn ouders geen onvoldoendes meer zien…

ze hoeven nu nog niet te kijken of je een twijfel geval bent?
dus gewoon rustig verder gaan, dan zijn die onvoldoendes zo weg
of je neemt bijles.
en je kan er echt wel met je ouders over praten hoor!

Ja bijles inderdaad, of huiswerk begeleiding.

ik doe nu havo 3 en dat is best wel heel erg moeilijk. als ik dan een onvoldoende heb vertell ik dat niet maar als ik heel erg goed mn best heb gedaan en ik heb een onvoldoende dan vertel ik het wel, want meer dan je best kan je ook niet doen.

Als je havo doet kan je duits laten vallen hoor…
Maar had je wel je best gedaan voor die toetsen?? Want anders kun je tegen je ouders zeggen ik snap er niks van, ik heb een 2 en dan iets van zouden jullie me de volgende keer kunnen helpen met leren. Of aan een leraar vragen om hulp bij het leren.
Als je trouwens woordjes moet leren voor talen is www.wrts.nl heel handig, weet niet of je daar iets aan hebt…

Hoi meiden,
ik zit nu in mijn tweede jaar en we moeten een eigen onderneming starten. Hiervoor doen we marktonderzoek naar producten die we eventueel op de markt willen brengen. Zouden jullie de volgende 2 enquetes willen invullen? Het betreffen twee verschillende producten.
www.thesistools.com/web/?id=155021 en www.thesistools.com/web/?id=155744
Alvast bedankt allemaal!!

Wtf? :’)

Je ouders hebben makkelijk praten :S Tja, ze kunnen wel boos op je worden als je een onvoldoende hebt, maar daar heb je dus echt geen reet aan (misschien een idee om dat tegen je ouders te zeggen xD)

en verder, het zijn pas je 1e 2 pw’s, ik heb nu ook al een aantal toetsen gehad en ik heb al 2 dieptepunten :’) (ja echt, twee 1en) en die tellen ook mee voor mijn eindexamen, maar ik ga het gewoon ophalen met het volgende proefwerk…?

shoo you

wtf. O.o

Maar ik zou het gewoon zeggen en je ouders beloven hard je best te gaan doen.
Bijles ofzo volgen kan ook??
Je zit pas in de 2e, dus je hebt nog 3,5 jaar de tijd n__n

vanaf nu goede cijfers halen!