ik heb een probleem.

Ik zit er een lange tijd mee.

Ik ben tot conclusie gekomen dat ik het moet accepteren dat ik geen moslima meer kan zijn. Het is zo zwaar allemaal… De verhaal daarachter is allemaal op mijn blog te lezen en ik ga geen hoop tekst posten…

Zijn er meiden die zoiets ook hebben meegemaakt, want dit is echt iets wat ik even moet verwerken… ?

Kort samengevat:

Sinds een lange tijd (jaren) begon de twijfels te komen. Ik dacht dat het niet kon maar uiteindelijk ben ik achtergekomen dat het de werkelijke twijfels zijn en dat het ook echt kon. Ik ben veel dingen gaan opzoeken etc en kon er maar niet mee leven. Ik heb sinds kort goede band met mijn ouders en familie. Ik heb hierover niet gesproken. 1 kant van de familie van mijn ouders zeiden dat ze me accepteren zoals ik ben en waar ik gelukkig mee ben. Dus verstoten kan denk ik niet gebeuren. Ik wil ze niet kwijt maar ik wil eerlijk zijn tegenover hen. Ik zit zelf te denken dat als ik op kamers ga dat ik dan ook eerlijk ga vertellen wat mij dwars zit. Ik ga niet op kamers om te vluchten maar om eigen redenen. Mijn ouders zijn daar ook van op de hoogte en weten dus wat er kan komen. In mijn woonplaats waar ik woon, voel ik me niet prettig bij. Ze weten wat daarvoor de verklaring is en dat maakt dus makkelijker voor mij om op kamers te gaan.

ik niet, maar goede blogs schrijf je :slightly_smiling_face: respect dat je naar jezelf luistert en niet zomaar blind je families ideeën volgt zoals veel gelovigen

[s]
[size=2]Ik vind het vervelend voor je dat het zo is, maar ik weet niet precies wat je hiermee wilt bereiken. Het heeft vooral tijd nodig om iets te kunnen verwerken en meer weet ik ook niet.

nou miss verhalen van anderen die ook zoiets hebben gedaan

Ik vind je het blog juist heel storend omdat ik correcte lidwoorden etc. bijvoorbeeld belangrijk vind.

Verder ben ik niet gelovig, dus ik heb geen idee hoe het moet zijn.

Mijn Nederlands is ook niet helemaal foutloos en maak zelf ook wel fouten. Ik spreek het vloeiend maar als je me kunt vertellen waar de fouten zitten, dan kan ik het wel verbeteren! Alsnog bedankt voor de oplettendheid van correcte Nederlands. :slightly_smiling_face:

Dank je wel! :slightly_smiling_face:

Ik wil het bespreekbaar maken en ervaringen horen van andere meiden. Ik ben zeker niet de enige maar de taboe moet doorgebroken worden. Het heeft zeker tijd nodig om het te kunnen verwerken.

Ik snap niet waarom er een een taboe op zit, het is toch je eigen keus om gelovig te zijn ja of nee (of in jouw geval moslima). Ik vind het echt belachelijk dat andere mensen het daar niet mee eens kunnen zijn.
Maar goed, dat is mijn opvatting erover en niet aanvallend bedoel naar jou toe.

Dank jullie wel <33

Als er vragen zijn of iets persoonlijks, dan kun je ze altijd stellen bij mijn blog. Ik heb daar namelijk een artikel geschreven dat ik opensta voor vragen.

En als er meiden zijn die zoiets ook gehad hebben, dan kun je gewoon meepraten als je behoefte hebt aan steun of iets.