Ik heb een probleem

Ik heb echt een probleem met school. Ik ben dus over gestapt van school, en ik merk dat ik hélemaal niet gewend ben aan het systeem. Ik had project onderwijs op VWO niveau, maar nu ik ‘af ben gestroomd’ naar VWO, merk ik dat dit echt ontzettend anders is. Naast mijn achtestand op natuur- en scheikunde (wat ik echt weinig heb gehad), is het gewoon zo verschrikkelijk veel zelfstandiger en ik kan niet meer hangen op projecten waardoor je altijd de toetsstof heel goed wist. Zijn er hier ergens bovenbouwers Atheneum / HAVO die tips hebben voor het op peil blijven met al je stof? Iemand die tegen dezelfde problemen is aangelopen en dit heeft opgelost? En hoe dan? Je zou me er echt heel erg mee helpen. Ik ben echt heel erg bereid mezelf aan te passen, maar tips zouden zeer gewenst zijn.

Gewoon tips over het organiseren en op peil blijven. Je hoeft niet persé dezelfde overstap gemaakt te hebben.

Ik snap het niet helemaal, je verhaal.
Je bent dus overgestapt naar een andere school, maar ben je nou van niveau veranderd of niet?
(want je hebt het over ‘afgestroomd’, maar je deed daar ook al vwo, en op je nieuwe school ook?)

Het kan aan mij liggen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Ja, ik ben van niveau veranderd. Nouja, het was ook VWO-niveau, maar op een geheel andere manier gegeven. Met hele andere boeken en manieren van lesgeven. Op mijn vorige school ging álles via projecten, waardoor ik simpelweg verdrink in het alleen maken van proefwerken.