Ik heb een goede reden nodig...

Ik ga morgen een dag weg met school, die avond willen we met alle meiden v.d. Klas naar de Mac gaan. Als je bij ons naar de Mac wil moet je langs een afgelegen weg. Iedereen mag mee (27 meiden) maar van mijn ouders mag ik niet. Ze vinden het niet goed dat ik zo ver en afgelegen ergens heen fiets in het donker. Ik zal niet alleen fietsen maar altijd met de groep. Maar ik wil graag, t is ook zo stom dat je als enige niet mag. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch mag? Ik ben trouwens 14

Aangeven dat je met veel mensen gaat? En dat je ze eventueel belt als je aangekomen bent en netjes belt als je weer vertrekt?

Kan je, je ouders niet vragen of ze je brengen? En ja ik begrijp dat het “stom” is als je als enige niet mag maar je ouders verbieden het niet voor niets.

Mag je ook niet mee als je zegt dat je met een groep vriendinnen gaat? Of zeg dat er een leraar mee gaat, omdat het net na een school uitje is…

Zeg dat een andere vriendin ook niet mag en je samen bij haar thuis gaat chillen. En dan toch gaan.

Het met ‘veel mensen gaan’ werkt niet. Ik heb verteld dat we met 27 meiden gaan (ja das echt zo) maar toch willen ze het niet. Ze bellen kan ik nog wel vragen of het dan mag, maar de kans blijft ontzettend klein.

Jemig, ik snap heel goed dat je baalt dat je niet mee mag terwijl je met 27 meiden daar heen fietst. Ik kan begrijpen dat jouw ouders niet willen dat je langs een afgelegen weg fietst, maar waarom is het ook niet goed als je met zo’n grote groep gaat? Zeg eventueel dat de docent ook mee gaat?

Ik zou niet stiekem gaan. Stel er gebeurt wel wat met jou of een klasgenoot, dan vertrouwen jouw ouders je niet weer.

Maar als ik het goed begrijp gaan jullie dus vanuit school gelijk met de groep door naar de mac? Dus de enige keer dat je alleen fietst, is als je over die afgelegen weg naar huis moet? Want mijn ouders weigeren ook om mij alleen in het donker te laten fietsen, maar zij zouden dan gewoon zeggen ‘bel maar als je weg wil, dan pikken we je daar op’

Ik heb al gezegd dat de leraar niet meegaat, beetje tegenstrijdig om nu te zeggen dat ze wèl mee gaat

We fietsen er vanaf school met 27 meiden, vervolgens terug ook met nog ongeveer 27 meiden omdat er maar 1 weg is richting bewoond gebied, het zal dus alleen zo zijn dat ik 3 minuutjes alleen moet fietsen in bewoond gebied.

Oh wow, dat is wel echt overdreven. En ik dacht dat mijn ouders al extreem overbezorgd waren! Wat denken ze precies dat je kan gebeuren als je met z’n 27en bent?

Tja, ze denken dat er ‘een engerd’ komt. Die dus 27 mensen iets aan doet. Ik snap t ook niet.

Er kan iemand niet goed worden, waardoor de rest van de 14-jarige in paniek zijn. Er kunnen mensen (jongeren?) zijn die ze lastig vallen. Er kunnen mensen zijn die verkeerde dingen met die meiden willen doen. Ze kunnen aangereden worden als daar auto’s rijden. Er kunnen echt heel veel dingen gebeuren.

TS, willen je ouders je niet daar ophalen? Met de fiets, of anders de fiets in de auto

[quote author=Impolite. link=topic=329611.msg277221463#msg277221463 date=1448479879]
Ik zou inderdaad vragen of ze je op willen halen. Als ze dat niet willen, dan vrees ik dat er niets aan te doen is.
[/quote

Jaa daar heb je miss wel gelijk in

Vraag of de ouders van een van je vriendinnen / klasgenoten met jou ouders willen bellen. Misschien dat ze dan tot inkeer komen.

Daarnaast zou je kunnen afspreken dat een van je ouders je tegemoet kan fietsen zodat je die laatste 3 minuten niet alleen bent…

Slecht idee. Niemand, maar dan ook niemand bemoeit zich met de opvoeding van iemand anders zijn kinderen. Zeker niet andere ouders. Als ik zeg dat iets niet mag en ik word door andere ouders gebeld daarover, heeft mijn dochter/zoon zijn kans verkeken op het misschien toch nog mogen en ik zou enorm beledigd zijn dat die ouders het lef hebben gehad te bellen om te zeggen dat mijn opvoeding niet goed zou zijn.

Vraag gewoon of je ouders met je mee terug willen fietsen. Het is helemaal niet vreemd dat ze je liever niet over een donkere afgelegen weg alleen willen laten fietsen. Rare dingen gebeuren er en je denkt altijd dat het jou niet overkomt, maar je ouders vergeven zichzelf het nooit als ze je laten gaan en er gebeurd wat.

Ik vind het als ik eerlijk ben wel een beetje overbezorgd hoor van je ouders… ja van mijn ouders mag ik ook niet alleen fietsen, maar in een groep… kan je niet vertellen dat de 27 (!) andere kinderen wel mogen?

En kan je anders niet stiekem doen…

zou ik zelf nooit doen, maargoed…

Wat belachelijk zeg, ik zou gewoon mee gaan maar dat is een slecht advies. Kunnen je ouders je niet tegemoet fietsen?

Weet jij heel zeker dat er geen enkele andere reden is waarom je niet zou mogen gaan ? Denk aan de kosten etc. ? Just asking…