Ik heb een crush, maar ook een vriend..

Hey meiden, ik heb een probleem.

Ik heb een beetje een crush op een jongen uit mijn klas. Ik noem hem even L.
Een vriend van mij (Ook de beste vriend van die jongen), vertelde me dat L verliefd op me is, en niet zo’n beetje ook. Hij schijnt niet meer naar andere meiden te willen kijken en hij wil 100% voor me gaan.
Hij is overigens niet zo’n macho, of extreem flirterig. Hij flirt af en toe heel casual maar hij is vooral heel vriendelijk. Elke keer als er dan een flirt opmerking komt, voel ik het echt in mijn buik.
Ik hoop ook steeds dat ik een berichtje van hem krijg en soms droom ik ook over hem. (Dat ik met hem zoen enzo?)

Maar het probleem is: Ik heb een vriend. Al langer dan anderhalf jaar en ik hou van hem. Alleen op een of andere manier als ik met hem app voel ik heel weinig als hij bvb zegt dat ik mooi ben.
Ik heb ook heel vaak geen zin om te reageren op hem en ik erger me best snel.
Als we hartjes sturen dan voelt het heel vaak een beetje nep van mijn kant.
Maar als ik hem in het echt zie voel ik wel meer, zeker als we zoenen en knuffelen.
En ik voel me ook heel erg veilig met hem, hij is ook mijn beste vriend.
Maar op een of andere manier twijfel ik heel vaak over mijn relatie. Ik heb het al meerdere keren willen uitmaken…

En nu zeker, nu ik gevoel heb voor die andere jongen. Ik ben echt helemaal in de war.
Alleen ik durf het niet uit te maken met mijn vriend. Hij zegt dat hij nooit aan onze relatie heeft getwijfeld en ontzettend veel van me houd en me nooit kwijt wil. Daarbij heb ik momenten dat ik hem ook gewoon nog heel erg leuk vind, ik ben blij als ik met hem ben. Ik ben dan ook blij dat ik hem nooit heb laten gaan.
En hij weet alles van me, en nog is hij bij me. Hij doet extreem goede dingen voor me. Ook als ik aan de toekomst denk, denk ik aan een toekomst met hem. En daarbij ben ik ook bang dat ik niet zonder hem kan, aangezien hij dus ook mijn beste vriend is.

En als ik realistisch ben weet ik ook dat een relatie met die andere jongen gewoon te lastig is. Ik heb zoveel problemen waarvan die jongen niet weet. Hij weet alleen mijn leuke kant, en een beetje mijn mindere kant maar hij weet maar 20% van dat. Maar ik ben zo in de war.

Ik weet niet wat ik moet doen. Bij me vriend blijven, het uitmaken? Met die andere jongen wat nemen, gewoon helemaal single blijven. Ik weet niet wat ik met mijn gevoelens aan moet en ik dacht misschien moet ik even van andere horen wat hun er van vinden. Dus bij deze haha, weet iemand hoe ik hier mee om moet gaan?

Ik denk dat je misschien een beetje in een sleur zit en daardoor gevleid bent om te horen dat een andere jongen interesse in je heeft.
Probeer eens leuke dingen te ondernemen met je vriend die je normaal niet doet. Het klinkt wel alsof je nog houdt van je vriend dus ik zou hem niet zomaar verlaten.

Ja dat kan wel… ik hou ook van mijn vriend maar ik ben telkens maar in mijn hoofd met die andere jongen bezig… Maar dankje, zal het proberen!

Oei oei oei, ik zou die gevoelens die je hebt gekregen bij L niet verwarren met liefdesgevoelens. Je vindt het idee dat hij interesse toont leuk, en vandaar die ‘vlinders’. Die zijn er omdat die jongen nieuw is voor je, en met je huidige vriend heb je dat aan het begin ook gehad, maar omdat je het bij je vriend al zovaak heb gehad is het minder 'vlinders’omdat het niet nieuw meer is (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel haha) Stel je zou met L nemen, dan gaan die vlinders bij je ook weer weg na een tijdje en voel je wss weer meer voor een andere jongen.

Ik zou voor een jongen die je ‘andere’ kant niet kent absoluut niet je lieve vriend die je nu hebt verlaten. Zoals je hem beschrijft is het een lieverd, dus daar zou ik het echt niet mee uitmaken voor een ander omdat je even in de war bent door een jongen die interesse toont.

Ik heb dit in mijn relatie ook gehad vroeger en ben gewoon bij mn vriend gebleven (nu ex maarjah), maar het zou echt zonde zijn als die L je bv opeens laat zitten en je dan bij jezelf denkt van oh was ik maar bij mn vriend gebleven.

Je geeft aan dat je van hem houdt, dus don’t make a mistake.

xx

oeh das wel een lastige situatie. maar als ik jou was zou ik bij je vriend die je nu hebt blijven. je zal er echt geen spijt van krijgen :wink:

Dit is het echt, ik ben al bijna 6 jaar met mijn vriend waar ik zielsveel van hou maar soms komt er een jongen op mijn pad waar ik ook van denk “oehlala”.
Dan is het vooral eventjes de sleur en juist het ‘nieuwe’ van die ene jongen die het m doet.

Dankjewel voor de reactie’s! Jullie hebben wel gelijk, dankjewel. Ik moest het even van andere horen om het goed te realiseren.