Ik heb een beetje hulp nodig..

Hallo allemaal

Ik ben vroeger altijd meer het soort jongenstype geweest. Heb nooit nagedacht over wat ik aanhad of dat ik er misschien lelijk uitzag… Maar dat heb ik nu wel meer. Ik heb lang niet gedurfd om te veranderen uit schrik voor reacties van buitenaf maar heb nu besloten om het me niet meer aan te trekken. Ik ben het dus niet gewoon om kleedjes, rokjes, make-up,… te dragen en weet dus niet goed waar te beginnen (vooral wat betreft make-up)

Hebben jullie soms enkele tips?
Alvast bedankt!

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik snap je beginpost niet zo. Wil je vanaf nu dus wel make-up enzo, rokjes, etc. dragen?

Zo ja: doe het voor jezelf, en niet voor anderen. Je hoeft niet te veranderen voor anderen, of uit schrik voor rare reacties. Mensen moeten je maar accepteren zoals je bent. En over dat make-up, begin met mascara. Probeer er achter te komen wat je stijl is, hou je dus bijvoorbeeld van ‘girly’, ‘stoere’ kleding, etc. Je moet gewoon dragen wat jij wilt.

Verder heb ik niet echt tips, sorry, maar veel succes dan.

Met make-up gewoon rustig beginnen met mascara misschien een eyeliner(moet je wel even oefenen want dat gaat niet altijd goed!) En dan kan je later experimenteren met wat meer. Kijk tutorials op youtube bijvoorbeeld: daily make-up of make-up for school oid. Ik vind foundation bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niks maar ik heb soms wat last van acne en doe het dan toch een beetje op zodat het allemaal wat mooier is.

Ik ben inderdaad nieuw hier. Het gaat er hem vooral om dat ik meer mezelf wil zijn maar niet zo goed weet hoe ik hieraan wil/kan beginnen… Ik heb ook schrik dat ik zomaar dingen ga proberen zonder dat ze op iets lijken.

Hallo, en welkom op girlscene! :upside_down_face:

eerst en vooral, wil je veranderen omdat je dat zelf wil, of omdat je wil dat anderen je gaan accepteren? Ik denk (ik kan ook fout zitten) dat je net in je pubertijd gekomen bent en dan ga je je automatisch wat onzeker voelen. Verander jezelf dus echt niet omdat anderen dat willen!

Maar als je dat wel wil:

Doe het stap voor stap, qua kleding kan je je ook wat vrouwelijker kleden zonder meteen in een roze jurkje naar school te gaan (bij wijze van spreken), begin eens met een blouse ofzo, of gewoon kleding die JIJ leuk vindt (kijk eens ter inspiratie op google afbeelding “outfits” ofzo.

Met make-up kan je gewoon eens nagellak dragen, en dan naargelang je leeftijd en of je veel/weinig last hebt van een slechte huid kan je (als je bv/ rode vlekken/acne hebt met concealer te werk gaan, als je echt geen probleemhuid hebt hoeft dat niet, hoe meer foundation je op je gezicht smeert hoe slechter je huid wordt! een likje mascara kan je ook eens proberen (vermijd het spinnenpootjes effect, google als je niet weet wat dat is,… nou ja, als je nog vragen hebt ofzo, note me dan! ( = een bericht sturen, moet je naar mijn profiel gaan en onder mijn foto kan je dan een bericht sturen! Voor het geval je niet weet hoe dat moet)

Ooh, en vergeet niet, je experimenteert beter nu zoveel mogelijk, om te zoeken wie je bent, dan dat je jaren ongelukkig/ongemakkelijk er bij loopt omdat je niet durft :wink:.

versta je engels? Want dan kan je naar leuke channels op youtube kijken die je veel info hierover kunnen geven.

Ten eerste, welkom.

Ten tweede, dan heb ik een vraag voor jou: wat wil je nou echt precies? En nogmaals, doe je het voor jezelf of voor anderen? Je moet het vooral niet voor anderen doen, maar voor jezelf zoals ik al zei.

Het zal nooit op ‘niets’ lijken, want als jij het leuk vind, dat lijkt het op jou. (:

Dankjewel! Deze tips zal ik zeker onthouden :slightly_smiling_face:
Ik zit echter wel niet echt (meer) in mijn pubertijd. Ik ben 18 en bijna afgestudeerd dus ik denk dat ik er wel bijna door ben. Het is net daarom dat ik nu, denk ik, wel een beetje weet wie ik echt ben dat ik me ook mezelf wil kunnen voelen. Het zat me echt dwars dat ik vaak dingen zie die ik leuk vind maar gewoon niet durf dragen. Het hier kunnen neerschrijven zal me vast ook wel al helpen.
Wat ik me wel afvraag; ik zie vaak meisjes die elke dag foundation ophebben en toch hebben ze nog een goede huid. Lijk dit dan maar zo of zit er meer achter? Hangt het af van soort product?

Ik heb een paar maand toen ik 12 was rondgelopen in regenboog outfits, alles was kleur, dan was alles met smileys, dan weer met die korte zwarte h&m rokjes die aan je kont plakken,… ik deed altijd wat de rest deed omdat ik niet wou opvallen/anders zijn… maar nu weet ik beter, ik heb mijn eigen stijl gevonden en het kan me geen reet schelen wat anderen van me denken en ik heb veel minder het gevoel dat ik er niet bijhoor…

Jezelf accepteren hoort gewoon bij het leven (wat is dit weer zo filosofisch, jeez, het is zo 2 u 's nachts) dus experimenteer tot je er bij neervalt! :heart:

Graag gedaan! :heart: (en oeps, sorry, schaam, schaam)

En ik had dat ook hoor, ik zag iets super leuk, maar ik durfde het niet dragen uit schrik dat anderen met raar ofzo zouden vinden…

En dat van die foundation; soms dragen ze het omdat ze zonder een naakt gevoel hebben (en daarvoor wel een slechte huid hadden) en soms dragen ze het gewoon om erbij te horen… en soms is het gewoon heel goed aangebracht ofzo :slightly_smiling_face:

Ik doe het volledig voor mezelf maar durf niet te veranderen uit schrik voor reacties van andere mensen. (ik trek me eigenlijk te veel aan van wat anderen van me denken) Ik wil meer mezelf kunnen zijn en me goed te voelen in wat ik draag zonder dat ik me ervoor hoef te schamen of er onzeker bijloop…

Geen probleem haha :wink:

Dit verklaart al een hele hoop! Dankjewel! :grinning:

Ah oke, ik snap wat je bedoelt. Dan zou ik, nogmaals, beginnen met mascara en je eigen stijl proberen ‘uit te zoeken’. Je zit ook (tenminste, daar ga ik vanuit) niet meer in de puberteit, dus je onzekerheid komt niet daarvan neem ik aan. Maar je hoeft je niet onzeker te voelen of je voor iets te schamen, dat is helemaal nergens voor nodig. ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Zoals ik al zei moeten mensen je maar accepteren zoals je bent, anders kunnen ze gewoon de pot op. who cares wat anderen ervan vinden. Het belangrijkste is wat jij ervan vindt

Verder ben ik het helemaal mee eens met puddingfishcake.

Dankjewel! Dit geeft me al iets meer zelfvertrouwen.
Ik ga morgen shoppen en hoop dat ik er m’n weg wat in kan vinden. Ik denk wel dat ik weet wat ik wil maar dat zal toch nog een beetje zoeken zijn.

Bedankt voor alle tips! :grinning:

Ik ben blij om te horen dat dit je al iets meer zelfvertrouwen geeft. En ja, dat zal inderdaad een beetje zoeken zijn, maar dat is het wel waard, toch? Oh en geen dank hoor haha. :grinning:

Probeer lekker uit wat jij het leukste en mooiste vind.
Je gaat echt wel missers mee maken… dat je achteraf denkt: OMG was ik dat?
Maar boeiend :slightly_smiling_face: uiteindelijk vind je je stijl wel!
Ga lekker middagjes met vriendinnen/ zus/ moeder shoppen naar makeup en ga YouTube en kijken op blogs voor inspiratie :slightly_smiling_face:

X

Ik heb ook zo’n verandering meegemaakt. Dit was echter wel op de basisschool en mijn middelbare school periode. Met make-up ben ik alleen met een laagje mascara begonnen, later kan je er altijd meer bij doen of als je eens een feestje/feestelijke gelegenheid hebt kan je meer gebruiken. Met kleding ging ik van jongensachtig naar basic en daarna naar wat vrouwelijke kleding. Misschien kan jij dat ook doen? Dat je eerst wat meer basics aantrekt en in de zomer enzo jurkjes en dat je daarna met de jurkjes verder gaat.

Als je het nu al wilt, kan je natuurlijk ook gewoon een jurkje aantrekken. Het is jou smaak en jij moet er zo uitzien dus anderen hebben daar in principe niks over te zeggen.

Je doet het volledig voor jezelf, maar durft het niet omdat je bang bent wat anderen gaan denken. Dan doe je het dus niet alleen voor jezelf.
Je kunt echt wel je stijl veranderen, maar blijf asjeblieft gewoon jezelf. Ik ben ook altijd een jongens-meisje geweest en nog steeds. Ik draag nooit make-up en draag de kleding die ik mooi vind. En ja, ik krijg ook nog steeds reacties als ik een keer mascara op heb, of ineens om 10cm hakken loop. Maar who gives a shit. Het gaat erom dat jij je er prettig in voelt. Ik ga bijvoorbeeld echt niet in een jurk of een rok lopen want dan ga ik wel denken wat anderen er van vinden omdat ik er dan doodongemakkelijk bij loop.

Kortom, denk aan jezelf, niet aan anderen. Begin met kleine dingen als mascara, of leuke schoenen die je eerst niet zou dragen. Zo kun je je eigen stijl ontwikkelen en kijken je je er wel prettig bij voelt. Want dat is uiteindelijk het belangrijkste!

De enige tip die ik je kan geven is dat je noooit fout zit. Toen ik net begon met makeup (Ik was 13) kon ik er eigenlijk ook niet zo veel van en had ik nog niet ontdekt wt mij het beste stond. En als ik nu terug kijk denk ik ook omg dat kon écht niet!

Dus experimenteer vooral, vind uit wat jou het beste staat en trek je vooral niks aan van wat andere zeggen!