Ik heb echt jullie hulp nodig

Ik zal even een korte samenvatting maken van het verhaal :cold_sweat:, aangezien mijn vorige ervaring nemen anders de meeste mensen niet de moeite om het te lezen of wordt het onduidelijk. Als dingen onduidelijk zijn vraag het me dan maar, ik zou het erg waarderen als jullie me zouden willen helpen.
Ik vind al bijna 2 jaar een jongen leuk, maar het lukt me maar niet om over hem heen te komen. Maar nu komt het dus een aantal maanden geleden heeft die me verteld dat die me leuk vond en een paar dagen daarna gevraagd of ik zijn meisje wou zijn. Hierop heb ik natuurlijk ja gezegd, maar nadat hij het aan me had gevraagd wilde die ineens niet meer. Ik heb hem toen een tijdje met rust gelaten en toen gezegd dat ik duidelijkheid wilde, met hierop het antwoord om gewoon vrienden te blijven. Sinds toen ben ik hem eigenlijk alleen maar leuker gaan vinden, omdat ik dacht dat het gevoel niet wederzijds was. We gingen altijd met een groep van 6 personen wat doen, maar nu heeft hij hier ineens geen zin meer in. Het lijkt gewoon dat hij ook geen vrienden meer wil zijn. Hebben jullie misschien advies? Want ik weet echt niet wat ik moet doen.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? komt nog al over alsof dit zn kinder liefde is… No offence! Jij bent helemaal weg van hem dus het zal nog wel wat tijd nemen om over hem heen te komen. Als hij geen vrienden meer wil zijn met jou, zou ik zeggen: dan niet! Je hebt hem niet nodig. Hoe hij dit alles heeft aangepakt is gewoon stom. Hij is jou zo te zien niet waard en ik zou geen aandacht meer aan hem besteden. Heb je niks aan.

Ik ben 14, bijna 15. Hij is 1 maand geleden 15 geworden.
Het is alleen zo moeilijk, een vriendschap van 7 jaar…

Hee meid,

Lastig en rot hoe hij hiermee om gaat, ik ben het helemaal eens met Senna en ik begrijp dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar je bent nog hartstikke jong!
Er zijn zoveel jongens op de wereld en je bent veel te jong om je leven door hem zo te laten verpesten.
Ga lekker leuke dingen met vriendinnen doen, eerst je eigen ding, je eigen leven.
Er komt vanzelf wel iemand op je pad die jou ook net zo leuk vind als jij hem.

Probeer niet achter hem aan te gaan lopen, dat is hij niet waard! En jij bent zoveel meer waard dan dat en zeker ook hoe hij met jou nu om gaat.

Ik snap dat het ook lastig is vanwege de vriendschap die al lange tijd aanwezig is en dat het hoe dan ook pijnlijk is.
Misschien kun je er wel met hem over praten, wat hem beweegt om zich zo te gaan gedragen.
Of misschien met wederzijdse vrienden (erbij), al zou ik dat niet te persoonlijk maken/doen dan, want dat is ook niet helemaal fijn voor hem.

Bedankt voor je reactie, ik zal je tips opvolgen :slightly_smiling_face: Maar het blijft lastig om niet aan hemt e denken. Dat probeer ik ook zeker niet te doen om achter hem aan te lopen, hij moet als hij behoefte heeft om eens goed te praten maar een berichtje sturen. Ik vond dingen met die groep doen erg leuk, maar dat kan zolang hij het niet wilt dus niet eh en dat mis ik wel.