Dag dames,
Ik wil heel graag iets kwijt. Het is iets dat al een lange tijd aan mij knaagt en ik wil het eindelijk ergens uitgooien en wil graag advies krijgen van mensen(vooral oudere leden hier op deze forum).
Het gaat over school en het zit namelijk zo: Ik doe nu een economische studie(ben eerstejaars) en ben 19 jaar oud nu en heb al een MBO diploma op zak. Ik vind de opleiding(school in het algemeen) totaal niet interessant en ik vind school in het algemeen écht totaal niet leuk. Helemaal niks. Ik vind lessen niks(inhoudelijk gaat het nergens over), ik ga elke dag met tegenzin naar school(zitten, luisteren, gehoorzamen vind ik echt ongelooflijk saai), ik leer niks van de stof en noem maar op. Ik sta nu op het punt om er definitief een punt achter te zetten en ergens te gaan werken maar ik twijfel enorm en weet niet of het zo verstandig is om dat te doen.
Nu is het niet zo dat ik leren niet leuk vind(ik zie persoonlijke educatie en school als 2 totaal verschillende dingen), ik vind dat in tegendeel enorm leuk en doe het ook elke dag. Alleen studie, leren voor tentamens, lange dagen op school en lessen krijgen die nergens op slaan, waar ik niks van leer en die ik amper zal gaan gebruiken in mijn dagelijks leven spreken mij gewoon niet aan. Ik raak er echt ongelukkig van en wil hier echt iets aan doen.
Mijn vraag is: als ik een punt achter school zet, ga ik in de toekomst problemen(of spijt krijgen) dat ik mijn HBO opleiding niet af heb gemaakt ? En zijn er mensen die in soortgelijke situaties hebben gezeten? Zo ja, zouden jullie dan alsjeblieft jullie ervaring willen delen?
Alvast hartstikke bedankt voor de meiden die hebben gereageerd. Dat waardeer ik zeer