ik heb echt geen flauw idee meer :')

Helloooooo
Okay dus ik ben best wel onzeker over mijn gewicht enzo, (ik ben ongeveer 170 cm, 49 kg?) (ik wil niemand beledigen als ze hetzelfde gewicht enzo zijn, het is alleen mijn mening over mijzelf hoe het eruit ziet)
en ik maak altijd grapjes dat ik obesitas ben en meestal lachen dan mensen wel of zeggen zo van ‘neeee!’. Ik heb al geprobeerd om een beetje af te vallen, alleen ik merk dat ik daar uiteindelijk niet blij van word en ik kan het nooit langer volhouden dan 3 dagen ofzo :’) (ik ben heel slecht in dingen volhouden, én als ik iets doe doe ik het altijd heel heftig dus ik dwing mezelf dan ook om bijna geen suiker te eten).
Ik doe 2 x in de week hard sporten en ik fiets naar school. Alleen mijn vraag is: hoe voel ik me lekkerder in mijn vel? Ik durf mijn vriendinnen niet te vragen want zij zouden dan zeggen van ‘neeeee maar je bent niet dik!!!’ dus ja.

Sorry lekker lang verhaal dit, top.
Alvast bedankt!

x :hugs:

Meid, je bent echt verre van dik, je hebt zelfs ondergewicht.
Ik heb zelf vaak genoeg anorexia-grapjes naar m’n hoofd geslingerd gekregen, dáár wordt je pas onzeker van. Val alsjeblieft niet af; blijf goed eten en blijf bewegen.

Probeer jezelf te accepteren, hoe moeilijk het misschien is. Van afvallen wordt alles alleen maar erger.

Mag ik vragen waarom je grapjes dat je zelf obesitas hebt? Ik ben iets kleiner en iets zwaarder en zit net op gezond gewicht (ben 18 trouwens).
Als je gezond wil eten en wil sporten is dat prima, maar ik zou het niet te ver laten lopen. Het enige wat ik kan zeggen is dat je positiever over jezelf moet zijn, dus ilv zeggen dat je obesitas hebt, te zeggen dat je mooi bent en goed bent zoals je bent, dat heb ik zelf ook gedaan om me wat zekerder te voelen over mijn lichaam en dat heeft wel redelijk goed geholpen!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je lijkt me ook alles behalve te zwaar, je neigt eerder naar te licht. Afvallen lijkt me dus alles behalve verstandig. Daarnaast zit je hoogstwaarschijnlijk in de puberteit, waarbij het sowieso niet handig is om je te druk te maken over je gewicht. Het schommelt, je lichaam verandert en wordt vrouwelijker en je lichaam heeft voldoende voeding nodig om te kunnen functioneren. Wil je je dus echt fitter voelen probeer dan gewoon gezond te eten en lekker doorgaan met sporten. Afvallen zou ik je afraden.

Als ik jou was zou ik hier met iemand serieus over praten. Je ouders, een vertrouwenspersoon op school of een dokter. Dit klinkt niet gezond.

Hai, kan je misschien uitleggen wat je bedoeld? Thanks!

Hai, kan je misschien uitleggen wat je bedoeld? Thanks!

Ik heb precies dezelfde lengte en gewicht
Meid, je bent níet te zwaar, verre van zelfs! Ga niet afvallen ofzo, sporten is goed, maar sla er niet in door

Je bent echt niet te zwaar, je mag echt niet gaan afvallen!

Heel erg bedankt allemaal, super lief. Ik sluit nu het topic af XX

Maar snap je dat het geen gezonde gedachte is dat je moet afvallen, of wil je het topic sluiten omdat je dat eigenlijk niet wil horen?
Want het is belangrijk te beseffen dat het niet gezond is om met dit gewicht af te vallen ook al ben je misschien niet helemaal blij met jezelf. Dat moet je niet vergeten!

Hoi, ik ben dietist, en je loopt met dit gewicht risico op ondergewicht. Afvallen is in jouw geval dus heel gevaarlijk voor je gezondheid.
Als jij je dus niet goed voelt over je lichaam, dan kun je beter met een vertrouwenspersoon praten, omdat het beeld wat jij over je lichaam hebt niet klopt. Een vertrouwenspersoon, psycholoog, huisarts kan je daarbij helpen.

ongepast

-

-