ik heb dringend hulp nodig. :$

Hoii.

Nou ik moet volgend jaar dus naar de middelbare school. Alleen ken ik echt helemaal niemand daar! Niemand van mijn oude klas gaat daar heen. Ik denk telkens dat ik bij zo’n klas kom met allemaal van die domme grietjes en van die players enzo. Ik heb pigment op mijn gezicht en weet niet hoe ze daarover zouden reageren. Zouden ze me gaan pesten denk je? En ik ben best verlegen met nieuwe vrienden maken dus weet iemand tips daarover? En wat moet ik aan…!

ik heb echt hulp nodig want ben heel zenuwachtig.
Stel ik me nu trouwens aan?
xx.

Niemand is perfect en dat zouden hun heus wel accepteren, hun hebben ook wel iets waar ze onzeker over zijn. Je leert snel genoeg nieuwe vrienden kennen.

dankje.:blush:

draag iets waarin jij je zeker voelt, niet omdat het de nieuwste mode is en het zit niet lekker, je gaat je daardoor nog minder prettig voelen.
ga gewoon bij een meisje zitten dat ook alleen zit, of als er groepjes zijn, in een groepje waar nog een plaatsje vrij is. een gesprek komt dan vanzelf op gang.
en onthoud: bijna iedereen is zenuwachtig voor de ‘grote’ school

Alle kinderen uit groep 8 zijn bang voor de brugklas, hoe stoer ze ook doen. Het is voor iedereen nieuw.

(Heb je trouwens niet op een open dag gekeken wat voor type mensen er op die school zitten? Ik zou er niet heen gaan als er alleen players en domme grietjes zouden zitten)

Welk niveau ga je doen? Want dat maakt (helaas) ook uit. :slightly_smiling_face:

Als ik met iemand praat en we hebben gesprek weet ik vaak niet wat ik moet zeggen… tips?

Ik ben niet bij open dag geweest want toen was ik jammer genoeg ziek…
Maar ik ken het wel een beetje omdat mijn broer en zus erop zitten. Ik ga havo/vwo doen.

ik had precies hetzelde! maar je maakt echt snel vrienden! gewoon een gesprek proberen aan te gaan met iemand, iets van heb je nog iets gedaan in de vakantie ofso? komt wel goed C=

vraag hun naam, waar ze wonen(miss wonen ze wel in de buurt en kunnen jullie samen fietsen ed.), hobby’s, sporten, wat voor muziek ze graag luisteren, zo heb je alweer aardig gespreksstof.

Mijn ervaring is dat op het havo/vwo niet zo veel sletjes en players zitten. Over het algemeen klopt dat wel denk ik. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

Haha, ik was ook erg zenuwachtig hoor, maar dat is iedereen, en je bent echt niet de enigste die niemand kent, dus dat is een voordeel, en voor de rest, kleed je in iets wat je zelf erg euk vind, en blijf lachen, dan komen mensen wel naar je toe :grinning:
Maar het duurt nog een tijdje, verpest je vakantie niet aan zenuwachtig zijn !!!

Maak je niet zo over wat je moet zeggen.
Je kunt ook al vast over lessen praten ‘goh zie jij ook zo op tegen wiskunde?’ ‘Die Nederlands lerares is ook een tang’ etc etc.

BTW: je topic titel is een beetje vaag en overdreven.

Iedereen is zenuwachtig de eerste dag… Maar je leert snel genoeg mensen kennen hoor :slightly_smiling_face: Gewoon aardig doen, interesse tonen (waar ze vandaan komen, hoe hun vakantie was, hun agenda bladieblaa) en als het met iemand klikt ga je gewoon bij diegene in de pauze staan!
Het komt allemaal wel goed hoor, niet te zenuwachtig worden :wink:

Zoals de meeste mensen hier al zeggen gewoon interesse tonen in andere mensen! probeer zoveel mogelijk jezelf te zijn en leuk en spontaan over te komen. Zo maak je snel vrienden. Als ze over je pigment beginnen, ga niet stil in een hoekje zitten, maar kom voor jezelf op. Laat zien dat het je toch niks intresseert wat ze over je denken. Ze moeten je gewoon accepteren zoals je bent.

Daar maakte ik me ook zorgen over, uiteindelijk viel het allemaal reuze mee! XD

bedankt allemaal.:wink:
en epistaxis dat kwam ff snel in me op dus daarom schreef ik dat.

-

Ik had hetzelfde.
We moesten in de klas gaan zitten, en er zat een meisje alleen, zij was ook de enigste. Dus toen ben ik bij haar gaan zitten, en we hadden dezelfde agenda’s xD
Dus toen werden we vriendjes :grin: