Ik heb blondkrullend haar tot mijn schouders

Ik heb blondkrullend haar tot aan mijn schouders maar wil ze heele rg graag langer. Ik spaar er nu al 2 tot 3 jaar voor om ze veel langer te laten groeien maar er is maar ongeveer 5 cm gegroeid. Ik moet ze van mijn moeder om de 10 weken ongeveer knippen en mag t niet zelf doen. Weet iemand misschien waarvan je haar minder dood gaat lijken of dat het wat sneller gaat groeien??

xoxo

Als je krullen hebt lijkt het denk ik sowieso dat je haar minder snel groeit

Misschien moet je het een keer stijlen? Dan kun je zien hoe lang je haar écht is!

Op een gegeven moment kan je haar niet meer langer worden. Bij sommige mensen is dat tot hun schouders, bij anderen tot hun rug. Niks aan te doen dus.

@ snoesepoeske; krullend haar groeit echt niet langzamer dan steil haar xD dat ligt echt aan de genen van de persoon zelf, niet of het haar wel of niet krult.

Laagjes knippen, dan valt het minder piramide (vaak bij krullend haar zo) Om de 10 weken is wel erg vaak, ik ga 3 keer per jaar. Als je het wilt laten groeien en gewoon goed verzorgt, kan dat prima. Geregeld laten knippen leidt er toe dat je haar niet langer wordt maar dezelfde lengte blijft.

Als je krullen hebt moet je het ook regelmatig blijven knippen, anders gaat de onderkant helemaal dood en dat groeit dan ook niet meer en dan gaat het heel lelijk pluizen.

@kaBOOM
Ik zei dan lijkt het alsof het minder snel groeit

Het is een fabel dat je haar sneller groeit als je je puntjes bijknipt. Haar groeit vanuit je hoofdhuid, niet vanuit de haarpunten.

ja idd maar als ik mijn haren ga stijlen dan zijn ze als ik op school aankom weer gekruld!!! Dus dat heeft ook geen zin!

Gewoon je haar goed verzorgen. Dus niet te vaak wassen, maar ook niet te weinig. Gewoon verzorgende shampoo’s gebruiken en af en toe je de puntjes van je haar laten bijknippen.

Zorg dat je gezond eet. Daar groeit je haar niet sneller van dan normaal, maar als je nu bijv niet genoeg voedingstoffen binnenkrijgt groeit het wel langzamer dan normaal. Sowieso als je die krul eruit uitrekt is het waarschijnlijk veel meer dan 5cm.
Er zijn ook mensen die het zweren bij hoofdhuidmassages…

Vitamine B slikken! Daardoor groeien je haren en nagels veel sneller! Is ook een tip om te zien of je haar snel groeit want als je nagels snel groeien, groeit je haar ook snel.

Mijn nagels groeien heeeeeeeeeeeel erg snel.
Misschien heb ik een goede tip voor jullie:
TIP: als je droog of beschadigfd haar heb probeer dan eens een olijfolie/zonnebloemolie maskertje.
Wil je weten hoe je dit maskertje aan moet brengen enzo vraag t maar!

nou volgens mij meot je het soms wel knippen om de dode puntjes eraf te halen. dan groeit het weer sneller volgens mij :wink:

^ ja want dan hoeft je haar daar minder energie in te stoppen en kan het meer gaan groeien