Ik HAAT Wiskunde!

Ja, de titel zegt neem ik aan al genoeg. Ik heb zojuist wéér een wiskunde tentamen verkloot, echt al sinds de eerste wordt me verteld dat ik wiskunde gewoon niet kan en dat het me niet ligt blabla het ligt niet aan mij maar gewoon aan het feit dat ik beter ben in talen en drama en cultuurvakken enzo blabla ik wil er toch niks mee gaan doen en crap, JA PRECIES. IK WIL ER NIKS MEE GAAN DOEN. Maar nu blijf ik er straks wel op zitten, en dan mag ik nóg een keer 5VWO gaan doen terwijl dat echt een druk kutjaar is!
Dus, mijn moeder, die zelf een 3 voor haar eindexamen wiskunde had, wil mijn docenten/decanen/schoolleiding whatever in gaan lichten dat dit geen nut heeft, omdat mijn ouders ook wel weten dat als ik blijf zitten, ik nog steeds niet veel hoger zal halen dan een drie. Het komt er gewoon niet in en ik snap het gewoon echt niet, niet met extra lessen en ook niet met extra uitleg, en bovendien weiger ik het gewoon want het heeft toch geen nut. Dit interesseert jullie natuurlijk geen bal:p maar het gaat erom; zijn er meiden die dit ook hebben? Want ik neem aan dat ik toch niet de enige ben die echt werkelijk SUCKT met wiskunde (en met engels tussen nederlands doorgooien, want suckt is echt een raar werkwoord XD)?
Het probleem is natuurlijk dat landelijk verplicht is dat VWO leerlingen minstens wiskunde C hebben gedaan, mét eindexamens enzo. Maar mijn moeder vraagt zich nu af of er andere mensen zijn die “een uitzondering zijn op de regel”. Want ik begrijp wel dat het belangrijk is en dat iedereen dezelfde kansen/rechten/plichten heeft et cetera, maar als ik hier op blijf zitten doordat ik een 3 heb en verder gewoon voldoendes, is dat toch onzin? Of ligt het aan mij? Deel mij jullie ervaringen/meningen mee asjeblieft!

je mag toch wel één onvoldoende staan, toch? :confused:

Oh correctie: het is een 3, laat dan maar.

Ehm ja, ik heb waarschijnlijk discalculie, ook ik haalde nooit hoger dan een 3. Al die logica’s, ik snapte er helemaal geen reet van. Zat toen trouwens op VWO 3. Hierdoor, en door nog wat ander redenen moest ik naar havo 4 ipv VWO 4, heb C&M gekozen zonder wiskunde (havo C&M is het enige profiel waarbij je geen wiskunde hoeft YEY). Dusja, je zou naar de havo kunnen gaan? Of vavo doen, aangezien je anders weer naar havo 4 gaat…

misschien moet je je eens laten testen op dyscalculie, misschien kan je dan vrijstellingen krijgen oid?

Heej,
klinkt herkenbaar, ik bakte tot verkort ook niks van wiskunde. Stond een 4 gem. omdat ik ooit eens een 8 voor een PO had gehaalt maar haalde alleen maar cijfers tussen de 2 en 3. Niet echt hoog. Toen heb ik een stoomcursus wiskunde A in Leiden gedaan via de SSL dat hielp wel goed, toen haalde ik iig een 4. En heb een intensievere examencursus (van 3 dagen) waarbij ik echt super hard heb gewerkt enzo, gevolgt en nu krijg ik het voor elkaar een voldoende (6 te halen voor de afgelopen 2 SEs). Het heeft mij echt super geholpen omdat ze je zeg maar stappenplannen geven die voor 9 van 10 sommen werken (en anders krijg je meestal nog wel een deel van de punten voor je werkwijze). Die stappenplannen zet ik gewoon in mijn rekenen machine (gr) en ik volg ze gewoon blind en ik stel me ook geen vragen meer zoals waarom doe ik dit waarom moet het zo, ik volg gewoon die stappenplannen en ik haal een voldoende En dat telt :wink:.Dus dat is echt een aanrader!
Maar ik snap dat het demotiverend is enzo maar je gaat er wel erg met de pakken bij neer zitten, je wilt niet extra uitleg geen bijles want je ‘‘wil’’ het dus niet snappen.Je zit naar mijn mening jezelf behoorlijk in de weg. Voor wat hoort wat, niet alles is makkelijk in het leven en gewoon ‘‘wiskunde laten vallen’’ vind ik een makkelijke oplossing.
Wat wil je dus eigenlijk dat wij doen,z eggen owh wat zielig voor je, we hebben medelijden en euh nou ja je kan er zus en zo ondertuit komen? :S
Je zult er ooit toch een beetje voor moeten inzetten!
Succes er mee!

Ja… het enige wat je zou kunnen doen is naar havo gaan… daar hoef je idd bij CM profiel geen wiskunde!
Maar als je er iig al een 4 van kan maken mag je gewoon over!
En misschien is er ook wel een uitzondering, want een vriend van mij is heel slecht in duits, zit in 5vwo en is in alle exacte vakken enzo super goed… maar hij staat een 3 voor duits… en zou dus ook blijven zitten!
Maarja dan zou die voortaan altijd blijven zitten terwijl die de rest van de vakken wel gewoon goed kan! en hij mag het nu laten vallen omdat er een speciale regel is daarvoor die niet heel veel mensen in Nederland mogen gebruiken! misschien kan de school iets voor jou regelen met wiskunde

IK HAAT HET OOK
Heb gister een toets verpest
#%(#*%()#*%()

Ik ben gezakt op me examen door m’n wiskunde.
ik had ook een 3.
ik snap dr ook geen kut van, & ik wil het ook niet meer snappen
omdat het toch niet lukt :stuck_out_tongue:

ik snap wiskunde ook niet
maar sta toch nog een 5.4

ik heb alleen hetzelfde met duits, hoe lang ik ook leer, het lukt gewoon niet. Heb ook al 5 1en gehaald dit jaar :’) Geen idee wat je eraan kan doen.

Ik heb dat. Ik heb nu bijles en ging het wat beter, maar laatst heb ik wat problemen gehad met mijn docent bij een proefwerk. Als ik op deze school wiskunde blijf doen, haal ik mijn examens niet eens en ik wil wiskunde A doen (omdat je dat bij de meeste universitaire opleidingen moet hebben). Dus volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk naar een privéschool voor wiskunde.

Wiskunde bijles for life, seriously. Ik zweer daar echt bij.

je mag een 5 staan op je eindexamen
oke dat kan ik nu wel allemaal zeggen,
maar ik zit nu in 3V en ik ga naar 4H door wiskunde.
ik ben er ook super slecht in. Bijles haalde niets uit.

Voor jou kan ik alleen nog ff zeggen: succes en neem bijles, misschien haalt het bij jou wel iets uit :wink:
en anders: ga naar de Havo.

ik ben er ook echt heel slecht in maar je moet er gewoon echt veel aan doen dan lukt het best.
normaal stond ik altijd een 4 voor wiskunde en toch zonder te blijven zitten havo 5 gehaald.
en nu doe ik er echt veel voor en opeens ga ik met een 5 mijn examens in.

Oh nee, niet vwo 5 twee keer ! dat is idd het kutste jaar eruit!
maar goed, kan je geen bijles erin volgen?
als dat je enige slechte vak is, is er toch niet een heel groot probleem?
ik bedoel, je kan toch wel eindigen met een 3.5 of is het zo erg?

Ik hou van wiskunde! :smartass:

Ik heb het omgekeerd. Wiskunde lukt goed tot zeer goed, maar ben wel erg slecht in talen enzo. Maar er zijn ook richtingen hoger die weinig of geen wiskunde bevatten denk ik.

goh, daar heeft ze wat aan zeg…
ik zou inderdaad kijken of er een regeling getroffen kan worden! want het is zonde om je vwo te laten gaan, die je gewoon goed aankan, door dat 1 vak niet lukt! =)

Ik leef echt met je mee:P, maar mij lukt het nog wel eens om een voldoende te halen, als ik er echt veel voor doe. Maar mijn vrienden zijn allemaal keigoed in wiskunde enzo, dus dat is af en toe best wel frustrerend als zij allemaal een 9.7/10 hebben en ik weer met een 5 aankom.
Maarja, ik vind het dus ook onzin dat je op wiskunde zou blijven als de rest van je rapport zo goed is… Misschien eens met coördinator overleggen of er andere mogelijkheden zijn?

IK HAAT HET OOK
Hoe hard ik ook werk, hoeveel opgaves ik ook maak, mijn hoogste cijfer van dit jaar is een 4 of zo -.-
oké, hier heb je niets aan

ik haat het ook:) En ben blij dat ik er vanaf ben. Heb wiskunde laten vallen:)

Ik heb echt precies hetzelfde, alleen sta ik nog net een 6…
Maar door die nieuwe regeling (je moet een voldoende halen voor engels, nederlands en wiskunde wil je slagen voor je eindexamen) vrees ik wiskunde en engels een beetje.

En het stomme is dat ik de rest wel allemaal beheers. Dus ik haat wiskunde ook.