Ze stokert de hele tijd en m’n vriend heeft het niet eens door. Of wil het niet door hebben. En als dit zo doorgaat zet ik er gewoon een punt achter. Praten heeft toch geen zin meer. Wou dit alleen even kwijt
O en nu gaat hij met HAAR hond lopen terwijl WIJ samen ook een hondje hebben gekocht volgend jaar en daar kijkt ie niet naar om. Kan me op dit moment overal aan ergeren.
Meid, je bent niet samen met haar toch? Jullie hebben zelf een hond dus ik neem aan dat jullie samen een woning hebben of in ieder geval een van jullie.
Je hoeft dan toch niet dagelijks te dealen met je schoonmoeder. Neem gewoon wat afstand en laat hem niet kiezen tussen twee vuren (jou of zn moeder)… als hij een goede band heeft met zijn moeder, ben jij degene die aan het kortste eind gaat trekken.
Jouw irritatie om zijn moeder gaat bij hem irritatie opwekken en dus ook weerstand richting jou. Probeer het voor jezelf gewon te scheiden. Laat hem naar zijn moeder gaan maar ga bv zelf niet altijd mee. Het is niet erg als je samen geen klik hebt, maar het is voor degen die ertussen zit, heel lastig om met twee vuren om te gaan.
Als hij niet voor zijn hond zorgt, moet je hem daarop aanspreken?
Dit dus. Jij hebt een relatie met je vriend, en kut maar waar, je zult ook moeten dealen met zijn moeder. Maar je kan het jezelf wel wat makkelijker maken, door niet (vaak) naar haar toe te gaan. Ga vooral niet tegen je vriend erover doorzeuren, je mag best vertellen dat je niet erg positief over haar denkt, maar hou er daarna wel over op. Zelfs als hij weet dat zij raar doet, de kans is groot dat hij dan toch voor zijn moeder kiest.
Verder verwijs ik je dan naar het ‘Wat wil je nu echt even kwijt’-topic in het board onzin. Ook het ‘lucht je hart’-topic kun je gebruiken. Maar een nieuw topic aanmaken omdat je iets kwijt wilt, zonder dat je om advies of herkenning vraagt, levert weinig op.
Sorry verkeerd geplaatst dan. Ik kom al amper bij haar maar mijn vriend wel natuurlijk.
Wordt je op het laatst moe van. Ben heel gek met het hondje dus ik zorg er natuurlijk wel voor maar toch je koopt het samen dus hoor je het ook samen te doen vind ik.
Kook jij ook voor hem?
Ja
Dan is het wel een beetje vreemd dat hij niks met jullie hond doet tenzij het een klein hondje is…
Ja Mja hij mag komende week bij z’n moeder eten. Geef het eten nog liever aan de hond dan aan hem op dit moment. :’)
Weet ik, maar als dit doorgaat mag hij voor z’n moeder kiezen want ik heb geen zin meer om steeds als zondebok te worden neergezet. Het kan ook uit de hand lopen hé. Er is ook een grens wat ik heb. Ik pik veel maar na twee jaar is de koek een beetje op.
Praat er met hem over, dat jij ook dingen voor hem doet en dat jullie met zijn 2en een hond hebben en als hij het bij zijn moeder kan dan kan hij dat ook bij jou.
En dat van zijn moeder kan je niet veranderen, zo is zij nu eenmaal en het enige wat je daaraan kan doen is zoveel mogelijk van je goede kant laten zien.
Jouw vriend is niet voor niets bij jou op dit moment dus het zal wel goed zitten.
Sommige guys zitten helaas nog iets te lang aan die navelstreng vast…
Het zou zonde zijn als je het uitmaakt om je schoonmoeder. Het gaat om jou en je vriend. Mijd het contact met haar en spreek je vriend erop aan dat hij jullie ook wel kan uitlaten als hij zijn moeders hond ook kan uitlaten. Desnoods laat hij ze samen uit.
Beter uitpraten met de schoonmoeder.
Wat gebeurt er als jullie klaar zijn voor kinderen etc. Dan heb je haar veel vaker over de stoep.
OT. Nu jullie samen wonen is het lastig om er een punt achter te zetten, en zoiets doe je niet zo maar, dus ik zou het proberen uit te praten met hem of haar,
Als je het zo neerzet zonder een beetje extra informatie en zonder advies te vragen, ga ik automatisch er van uit dat er heel weinig gepraat wordt. Als ik jou was zou ik bij je vriend aangeven waar je mee zit en dan ook wat betreft de hond. Het is lastig als je niet zo’n goede band hebt met je schoonmoeder, maar je hebt een relatie met hem en niet met haar. Probeer dus gewoon wat afstand te nemen en je niet zoveel te irriteren.
Het is belangrijk dat jij en je vriend op één lijn zitten met dit soort dingen. Als jij niets met je schoonmoeder kan en aangeeft afstand te willen van haar/niet zo veel met haar te willen, en hij begrijpt dat niet of kan daar niet mee leven, dan ga je dat nooit lang volhouden samen…
omg mijn beste vriendin zit in dezelfde situatie, ook net een hondje gekocht. jeetje.
Heb geen tips verder… zie dit als een upje.