Ik haat mijn vader

sorry, maar ik moet het echt gewoon ff kwijt
hij is eigenlijk mijn stiefvader

IK HAAT HAAT HAAT me vader… altijd moet ie iets te zeuren hebben, altijd kritiek op mij, niks eerlijk doen GODVER…

als ik opsta uit een stoel gaat hij al meteen zeuren dat ik veel te dik ben, en dat ik lelijk ben en sloom en dom etc… als ik niet binnen 0,5 seconden opspring uit een stoel als hij iets vraagt pakt hij meteen me computer voor een dag af, ik haal slechte cijfers op school door hem(altijd als ik ga leren of HW maken, moet ik zogezegd weer vanalles doen, het huis schoonmaken of ik krijg een preek van 2 uur dat ik geen goede cijfers haal, en dit is bijna elke avond zo, als ik dan hellemaal boos en verdrietig ben kan ik natuurlijk niet meer leren. nu hebben ze me 1 dag op huiswerkbegeleiding gezet(om me zogezegd beter te laten leren) daar is het rustig en kan ik me concentreren, als ik thuis 7 dagen (probeer) te leren krijg ik een 3, leer ik daar 1x 1uurtje heb ik meteen een 7,8 (voor geschiedenis :flushed:)

bij bijna alles wat ik zeg, gaat hij zeuren over school, of dat ik moddervet ben enzo…

sorry moest het afkappen omdat hij me kamer inkwam

… nu heeft ie weer iets nieuws, ik mag voor 6 uur niet op de computer omdat ik dan met school bezig moet zijn, en na 6 uur ook niet meer omdat ik slaapproblemen krijg(nooit gehad, en slaap harstikke goed)

hij loopt ALTIJD te zeuren over me kamer, terwijl die zelf al zijn rotzooi maar gewoon in het rond strooit. hij krabt de hele dag bijna aan zijn geval, boert en laat scheten wel 5 keer in een uur.

en wil haast geen geld aan me uitgeven(wel voor school, omdat ik zo gezegd volgens hem niet hellemaal goed in me hoofd ben en allerlei hulp nodig heb. maar ik krijg maar 10 euro zakgeld in de maand(geen kledinggeld en niks anders) al weet ik mezelf wel te reden door geld te verdienen op internet.

ik zou zeggen wie denk je wel niet dat je bent, je bent maar een random vent die met m’n moeder getrouwt is je bent m’n vader niet en hebt geen fuck over me te zeggen.

maar dat is vast niet de beste manier dus doe maar niet…

Jezus wat een vent wat zegt je moeder er van?

als ik zeg dat ik iets niet wil, zegt hij dat ik geen keus heb, en ik maar moet.
vroeger deed ik dit allemaal, maar nu ik ouder word besef ik wel dat dit zo niet door kan gaan. hij zegt ook altijd dat ik een kind ben en niks te zeggen heb en hij volwassen is en alles over mij bepaalt.

hij dwingt me soms om mee te gaan(tenzij me moeder er tegen in gaat, gelukkig steeds vaker) en als hij me bijvoorbeeld geknepen heeft omdat ik niet meteen kwam ofzo, liegt ie daar tegen tegen mijn oma en moeder enzo… of als ik niet binnen 1 seconden reageer, trapt hij keihard op me voet(heeft ie al wel 20 keer gedaan) en als ik dat dan tegen me moeder ofzo zeg, zegt ie dat ie dat hellemaal niet gedaan heeft, of het perongeluk deed…

als ik hoor dat hij een aantal dagen weg is, word ik zo blij echt gewoon onbeschrijfbaar… dat is toch niet goed?

en er zijn nog wel meer dingen… die post ik hier later wel
ik voel me in iedergeval al iets beter!

hij ontkent het meestal, en liegt alles bij elkaar geeft mij de schuld etc…
mijn moeder helpt me soms wel, maar zodra ze weg is gaat ie gewoon verder(meestal erger)
heb het weleens proberen te filmen(stiekem) maar dat merkte die…

pff jeetje kan je niet met iemand anders gaan praten? Op school met een leraar of een familie lid?

Jeugdzorg misschien?

Ik ken het wel. Ik mag mijn vader ook niet echt heel erg en als hij dan een weekje op zakenreis gaat bijvoorbeeld, word ik ontzettend blij omdat ik dan eindelijk van het gezeur af ben.

Dus sorry, ik weet ook niks

Hij mishandeld je psychisch,serieus hij haalt je de hele tijd naar beneden.Zeggen dat je moddervet bent?!Wat een *…*Ik zou zeggen pak een koekenpan,sla hem in zijn bek met die pan,en hou hem opgesloten in een kast voor de rest van zijn zielige leven :beer: ,nee oke dit is waarschijnlijk geen optie.Ik zou zeggen:vertel het tegen een vriendin ofzo,of mentor whatever,want dit kan echt niet,

helaas al random shit gedaan…
echt ik doe er alles aan om hem te irriteren momenteel, laatst dwong hij me om mijn eten op te eten als hij het normaal gevraagd had had ik het gewoon gedaan, maar hij zegt het echt op zo’n toon dat ik denk"WAT!!! nee dan niet hé!" en toen sloot hij me op in me kamer… en toen tjah… ging ik random shit doen…

*KEIHARD gillen
*keihard dansen(je hoort het in ons huis al als je 1 stap boven zet) de plafondlampen kwamen bijna naar beneden
*in het raam gaan zitten en keihard zingen(alle buren kwamen naar buiten)
*uit het raam gaan zitten(heel gevaarlijk i know)

en nog wel meer dingen

ik heb het er laatst met een vriendin over gehad, en met mentor maar hij ging praten met vader(die natuurlijk alles ontkent… en hij gelooft mijn vader eerder dan mij)

ik zou nu heel hard willen zeggen ‘wees blij dat je (nog) een vader hebt’ maar ik weet dat je daar ook niks mee opschiet, jouw situatie verandert er niet aan.

Ik zou er sowieso niet tegenin gaan, je gaan afzetten of gaan gillen/schreeuwen want dan verergert het alleen ben ik bang. Ik zou met iemand praten en iemand in vertrouwen nemen

heb ik al zovaak geprobeerd, en mijn vader reageert er dan zo op van dat ik het zelf veroorzaak, en dat hij heel veel van me houdt BLAH BLAH BLAH… maar als me moeder weg is gaat hij me weer hellemaal afkraken en alles

gelukkig steunt me moeder me wel…
ik heb week geleden een brief gekregen dat ik me moet inschrijven op een andere school, mijn moeder beseft wel dat mijn vader hem heulemaal flipt als hij daar achter komt, dus houdt ze de brief achter… omdat ze toch wel in de gaten begint te krijgen wat er aan de hand is!

waarschijnlijk is een deel overdreven, dat doen pubers nou eenmaal. maar nogsteeds, een vader hoort je echt niet zo te behandelen. ga naar een mentor of zo toe, alsjeblieft.

Het klinkt misschien een beetje gek, maar is het geen idee om je eens een keertje wat kwetsbaarder op te stellen, wanneer hij weer iets doet of zegt dat je niet bevalt?

Ga niet schreeuwen wanneer hij je “moddervet” noemt, maar zeg op een rustige, ietwat teleurgestelde toon dat het je ongelukkig maakt als hij je op zo’n manier beledigt. Vertel hem ook dat je het fijn zou vinden als hij je niet zou dwingen om iets op te eten, omdat je het hém ook niet zou gunnen om iets te moeten eten dat hij niets lust.

Geloof me, hier raak je hem veel dieper mee dan met provocerend gegil.

ik moet eerlijk toegeven dat ik soms wel een beetje koppig ben…
als iemand mij dwingt, ga ik het express niet doen, terwijl als diegene het op een normale toon had gevraagd ik had het meteen gedaan had. maar bij mijn vader doe ik dus express niks van wat hij zegt(hij zegt het altijd dwingend dus van daar)

ik zal even een gesprek citeren van 30 min geleden:

'Eline, ga van die laptop af, je weet dat ik niet wil dat je ‘s avonds op de laptop zit’
‘JAAAAHAAAAAAAAAAAA’
‘OK, EN NU GA JIJ OP DE WEEGSCHAAL STAAN, IK ZAG JE ZO ZITTEN EN JE WORD STEEDS DIKKER, JE GAAT NU NAAR DIE WEEGSCHAAL’
‘uhmm… nee’
‘ELINE NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU’
‘NEE’
‘ELINE JE GAAT NU OP DIE WEEGSCHAAL STAAN’
‘nope’

en zo gaat het nog 15 min door
tot m’n moeder zegt

‘kom nou maar hier, dan wegen we je wel met de deur dicht’
maar mijn vader zou mijn vader niet zijn als die niet had afgeluisterd, dus toen kwam die de badkamer binnenstormen…

toen ben ik huilend in elkaar gezakt
en hij ging me allemaal plaatjes laten zien van overdreven dikke mensen, en dat ik er zo uit zie en blah blah blah

p.s. ik had net hele tekst hier gezet, maar had perongeluk weggeklikt omdat me vader binnenkwam…

ook al geprobeerd… en dan gaat ie zeuren over dat het me niks interreseert en zoo
en hij is pas blij en ziet dat het me wat doet als ik ga schreeuwen/huilen

maar soms doet ie ook weer overdreven aardig…
hij loopt de hele vakantie te zeggen dat ik eens lekker naar de stad moet gaan met vriendinnen :beer: of iemand uitnodigen hier thuis enzo… of als ik weer iets geknutseld heb, gaat ie hellemaal zeggen dat ik dat zo goed kan en dat ik een webshop moet openen… en ik kijk dan echt zo van :flushed: euhm… ja, dat kan ik doen…

maar ben bang om echt te zeggen dat ik dat ga doen(al gedaan) of dat ik het erg leuk vindt om te knutselen, want dan krijg ik weer een preek dat ik me op school moet concentreren(al vaker gehad)…