ik haat mijn school

ik heb al een acc op gs maar wil tog liever anoniem blijven

ik zit nu in de 3de en ik HAAT mijn klas. ik kan niet echt met iemand opschieten, het zijn nogal kakkerige figuren en de andere zijn nogal ja vage… stille eigenlijk heel erge nerd-erige personen… niet lullig bedoelt hoor

ik ben nogal stiller op school dan dat ik in werkelijk ben. en daardoor is het moeilijker om vrienden te maken in andere klassen
en langzamerhand heeft iedereen zo’n ‘‘eigen groep’’ snapje…

ik heb wel vrienden maar die zie ik na school dus niet meer en ik spreek ze nauwelijks… en de meeste waarmee ik wel omging zijn al van school vanwege eigenlijk hetzelfde probleem

ik wou dus naar een andere school gaan maar dat is nu een beetje te laat… en als ik uberhaupt overga is het denk ik ook al te laat aangezien ik gymnasium doe.

ik klink misschien nogal zielig maar ik zit er ECHT heel erg mee… soms krijg ik heel erge depressieve buien en voel ik me nutteloos snap je…

het enige wat me nog zinvol lijkt is volgend jaar naar een atheneum gaan… maar dat vind ik ergens nogal zonde om dat alleen voor ‘‘vrienden’’ te doen. maar liever dat dan de rest van mn schoolleven eigenlijk ‘‘geen’’ te hebben…

wat moet ik doen, want ik kan er niet echt meer tegen? :’[

Kun je niet naar een andere klas? Probeer toch eens aan te pappen met die ‘‘nerderige’’ personen, want die zijn vaak hartstikke aardig. en slim.

Ik vond mijn school ook vreselijk!
Zo erg dat ik er uiteindelijk van afgestuurd werd, dat daarna geen andere school me wou, en nu zit ik dus weer terug op mijn oude school.
Maar ik zit nu op een andere afdeling met andere mensen en het bevalt me iig al beter.
Dus misschien kun je ook van afdeling of klas veranderen.
En buiten je klas zijn er toch ook andere mensen op je school?
Daar kun je toch mee omgaan.

aah dat vind ik heel erg naar voor je, maar je vind jouw klas een kutklas, maar zijn er andere klassen waar je iemand kent of mag, je kan om overplaatsing vragen als jij het met je mentor of je afdelingsleider over gaat hebben dan zoeken ze misschien een oplossing voor je. En ja anders het is nu nog het begin van het jaar naar een andere school is nog wel mogelijk lijkt mij toch… maar dan moet je het wel eerst met je ouders hierover hebben
sterkte!

Ja, zou je niet naar een andere klas kunnen? In welke klas zit je? 1ste,2e. etc? Ik snap heus dat je daar niet meer tegen kunt. Het is ook niet leuk als je vrienden daardoor naar een andere school zijn gegaan. En ik zou je ook niet aanraden om alleen voor je vrienden naar een andere school gaan. Tenzij je er echt niet meer tegen kan. Maarja, ik weet ook niet zo goed een oplossing. Net zoals er word gezegt, ; Nerderige personen worden vaak ook zo neergezet he. Maar is het ook echt dat ze alleen maar oog hebben voor leren&boeken? Ik denk vast dat ze harstikke aardig zijn.

ja nee de meeste zijn wel aardig… maar dat is het dan. TOTAAL niet spontaan of vrolijk …

het zijn gewoon geen ‘‘vrienden’’ mensen… ze gaan naar school om te leren en Thats it
de andere zij gwn simpelweg KAKKERS en lachen alle andere uit … dat is gwn een reden dat ik niet met ze om wil gaan
enneh ik zit in de 3de dus ik ken ze al vrij lang…

maar nee ik kan er echt niet meer tegen ik zit nu bijna met tranen in mn ogen hoeveeel ik het eigenlijk haat. ik heb ook al geen zin meer in deze hele opleiding eigenlijk veels te moeilijk ik doe liever atheneum mr dat word dan mr een jaar wachten.

Ga je niet liever naar een andere school dan?

Hee het schooljaar is pas net begonnen, je kan nog makkelijk wisselen naar atheneum.
Mij beviel het ook een stuk beter op een nieuwe afdeling, jou hopelijk ook :slightly_smiling_face:

ik ben al aan het zoeken voor andere scholen, maar je meot eens weten hoe schijterig ik al ben om het hierover met andere te hebben :confused: dus ik vrees dat ik dit jaartje gwn mr volhou en daarna naar een andere school ga

Je kunt inderdaad nog makkelijk wisselen naar atheneum, probeer zo snel mogelijk een gesprek te regelen met je mentor of decaan…want het is niks om met haatgevoelens naar school te gaan…

sirieus eerlijk gezegd durf ik dat niet.

Een jaar is best lang hoor…
Je kan beter nu wisselen nu het nog makkelijk kan i.p.v. een jaar te gaan wachten, en een jaar lang je zwaar ongelukkig voelen.

ja je hebt gelijk. mr uhmm… ik vroeg dus net aan mn vader of het uberhaupt wel mag maar we zijn speciaal voor deze school naar hier verhuist en dat heeft hem veel geld gekost… en hij zegt dat het jaartje zo voorbij is en ik me niet moet aanstellen… dus zijn steun heb ik alvast niet

Waarom durf je dat eigenlijk niet te vragen?
Een decaan is er om zulke dingen te regelen dus die zal je echt niet raar aankijken :slightly_smiling_face:

en het kost toch veel geld om nieuwe boeken te kopen … k weet het eigenlijk ook niet zo goed meer…

Tja zonder steun van je ouders is het al wat moeilijker.
En je moeder?
Is die het er ook niet mee eens?

ik zal het vragen… mr dn moet ik wel opschieten.

haar intressert het eigenlijk geen flikker wat ik met mn leven doe…

Tja als het niet gaat moet je er gewoon het beste van maken dit jaar.
Misschien mag je de mensen in je klas niet maar er zijn nog veel meer mensen op de wereld (:
En veel zijn waarschijnlijker aardiger dan je misschien op het eerste gezicht zou denken.

tjaaahh … wat kan je eraan doen idonno :cold_sweat: