Ik haat mijn moeder!

Heb jij ooit een hekel gehad aan jou moeder ?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

nSorry dat ik dit schrijf, maar ik heb gewoon een enorme hekel aan mijn moeder.
Ja, mijn MOEDER!
Ze is gewoon super irritant, misschien zit ik in de puberteit en ben ik een beetje rommelig
in mijn kamer. Mijn moeder vindt het al erg als ze mijn tas op de ziet liggen op mijn kamer.
En dan vertelt ze het direct door aan mijn vader, en dat maakt me echt woedend.
En ik heb elke dag wel een discussie met mijn moeder.
En vaak zoekt mijn moeder zelf een discussie.
Want ik zit lekker op mijn kamer en dan komt zij binnen, en dan begint ze direct
te zeuren dat mijn kamer rommelig is.
Soms probeer ik wel lief te zijn tegen haar maar dat vind ik heel moeilijk.

Ik weet dat ze mijn moeder is, en dat zij mij heeft gemaakt.
Maar zij moet ook weten dat ik haar kind ben.

je haat je moeder omdat ze zeurt dat je kamer rommelig is?

puberteit much :’)

hoe oud ben je?
en er met haar over praten, of je kamer netjes houden.
mjah, mijn ouders zeiken ook altijd over alles, terwijl het soms nergens op slaat. dus ik kan je niet echt verder helpen.

Haat, is een groot woord, waar je niet zomaar mee kunt gaan gooien.
bekijk het eens vanuit haar oogpunt?

Sorry hoor, maar beetje kinderachtig.
Je kan afspraken proberen te maken over je kamer, dat je 1x per week het opruimt en schoonmaakt.

Ik ben 12 jaar

Puberteit dus.

Je kan het niet eens zijn met je moeder, maar geloof me; jij hebt echt geen enkele reden om je moeder te haten.
Haten is niet te vergelijken met iemand irritant vinden.

Aw, je bent aan het puberen :slightly_smiling_face: Iedereen heeft wel zo’n fase.
Ruim gewoon je kamer op en probeer je in te leven in de situatie van je moeder

Ik hoop dat ik niet zo kinderachtig was toen ik 12 was, het gaat om een fucking kamer hier :’)
Ik vind het doodnormaal als mijn moeder zegt dat ik eens op moet ruimen.

Doe normaal.

Dit.

En moet ik je wegsturen?:’) (sign)

Meh, eigenlijk wel :’) Ik ga studeren bye

Omg ik kan om eerlijk te zijn echt boos worden om dit soort topics.
Je haat je eigen moeder toch niet omdat je je fucking kamer eens moet opruimen?
Sorry hoor, maar sommige hebben echt een goede reden om hun moeder te haten.
Dit topic is zo kinderachtig, sorry.

Dit.

Ik heb al jaren geen contact met mijn moeder om heftige redenen. Ik zou er alles aan doen om een moeder te hebben. Dan wordt er zo’n topic geopend. Ik kan de TS nu echt wel slaan.

Ja! Ik heb godzijdank een best goede band met mijn moeder. Natuurlijk wel eens ruzies, maar ik zit in de puberteit dus dat is logisch.
Ik ken zoveel mensen die echt een goede reden om hun ouders/moeder te haten.
Een paar van mijn vrienden hebben niet eens meer een moeder.
En dan is er zo’n topic.

TS, je haat je moeder niet. Misschien dat je het niet zo bedoelt, maar denk goed na over de woorden die je gebruikt.

Zeg maar hallo tegen de puberteit.

Jongens, kunnen we even relativeren? Dit heet puberteit, dat hebben we bijna allemaal meegemaakt - dit soort dingen horen erbij. Zeggen dat je je moeder haat is heel gebruikelijk in dit soort periodes. Hormonen and such.

Aan de TS, ga een gesprek aan met je moeder over je kamer. Het is ook haar huis, dus ik begrijp best dat zij wil dat het daar schoon is. Als je aan haar voorstelt om 'm zelf 1 keer per week schoon te maken en zij jou verder laat doen wat je wil, heb je waarschijnlijk een mooie compromis.

Probeer in het gesprek met je moeder in ieder geval altijd rustig te blijven en vanuit jezelf te praten. Dingen zeggen als “Maar jij zegt altijd dit” en “Jij doet altijd dat”, zullen je moeder waarschijnlijk niet in een goede stemming brengen. Zeg liever iets als: “Ik heb het gevoel dat je me niet laat beslissen wat ik in mijn kamer doe. Voor mijn gevoel is het helemaal niet zo rommelig.” Daarna is het het beste om constructief een oplossing voor te stellen waar jullie allebei tevreden mee zijn.

Wees blij dat ze er is, nu ze nog kan zeggen dat jij je kamer moet opruimen.

je bent zelf 13 ?

Het spijt me heel erg voor deze topic. Ik had dit inderdaad niet moeten doen. Sorry voor als ik je even gekwetst heb ofzo, ik wil nu alleen weten hoe ik liever kan zijn tegen mijn moeder