Ik HAAT mijn haar

Hallo mensen,
mijn topic titel is duidelijk…Ik haat mijn haar. Niet omdat ik het verkeerd heb laten knippen ofzo. Ik heb echt last van ‘kale’ plekken. Bij mijn haarlijn, aan de voorkant van mijn hoofd. Ze zijn niet echt kaal, er groeien kleine haartjes terug maar het ziet er niet uit!! Eerst aan de rechterkant, dat kwam terug en ziet er niet meer zo kaal uit…Nu heb ik dus een kale plek aan de linkerkant!!
Ik ga dus van de week naar de kapper om een pony te laten knippen. Daar baal ik zo van omdat ik juist mijn pony lang heb laten groeien omdat ik alles op 1 lengte wil.
Ook is mijn haar aan de achterkant een probleem. Ik heb namelijk een inham waar ik me aan stoor, en helaas groeit daar nu ook niks!!
Ik ben door een stress periode gegaan, ik ga ook in therapie maar daar wacht ik al zolang op dat dit ook stress oplevert. Mijn probleem zelf is niet erg, maar geen hulp krijgen wel.
Ik heb mijn kapsel ook aan de huisarts latenzien, op advies van mijn kapster. Ze reageerde heel bot. Het komt door de stress. Zit je er wel ns aan? DAT MOET JE NIET DOEN!!! Echt, zo boos/geirriteerd tegen mij! Hallo, alsof ik dit leuk vind??
Toen had ik die inham nog niet, ik zal die nu ook wel na willen laten kijken maar ik mag haar dus niet. Weet iemand toevallig of zoiets aan kan groeien? Heeft iemand zoiets meegemaakt?
Ik weet ook niet zeker of dit allemaal door stress komt, de huisarts heeft er nieteens normaal na gekeken! Alles wordt gewoon op de stress geschoven ben ik bang!

Nouja, bedankt voor het lezen. Ik heb dit verhaal ook niet netjes getijpt denk ik, sorry daarvoor maar ik ben dit nu zo helemaal zat dat ik het kwijt moet!

Is het niet alopecia ? Een jongen uit mn klas heeft dat ook en die is nu helemaal kaal, maar volgensmij is het ook zo begonnen! Ik hoop het trouwens niet voor je, want dat zou niet zo fijn zijn, maar ik zou even op internet kijken of het overeenkomt.

ik ken nog iemand die het door stress heeft gekrege en ze smeert er van alle middeltjes op maar zonder succes …

Als ik jou was liet ik extensions zetten dan lijke je hare toch al veel voller ?

Pff dat is echt heel erg balen, ook niet echt professioneel van haar! Ik zou niet weten wat je ermee kunt, heb zelf ook een tijdje redelijk veel haaruitval gehad waar ik wel van schrok, maar dat kwam denk ik door de stressvolle periode en dat is vanzelf overgegaan, had gelukkig wel een huisarts die me bijstond. Hij vond het nogal zorgwekkend voor iemand van mijn leeftijd…

Eigenlijk is dit gewoon een upje want je hebt hier niets aan;)

ga naar een andere dokter! dit pik je toch niet!? een dokter moet hulpvaardig zijn, en meelevend, maar dat is ze NIET

Ja andere dokter.

oja, wat tensLOTTE zegt, daar moet je wel over nadenken. spreek desnoods de dokter er ook op aan. alopecia heeft als een van de oorzaken namelijk wel stress…

Misschien kun je het verbergen door een haarband te dragen?

Als je extensions laat zetten wordt je haar langer en dus niet dikker.
Iemand die ik ken heeft een jaar geleden extensions gehad en haar haar word nu dikker omdat het door de extensions verdund werd.

is het niet zo dat sommige in de winter/herfst verharen? en misschien met stress erbij dat dit dan nog erger wordt?