"Ik haat mezelf"

Ik ben echt super boos op mjizelf,ik haat mezelf als het ware. Er is niks postitiefs aan me…
Help…? ik ben super depressief… … … :dry:

Ja dat heb je weleens.
Wat bij mij altijd helpt is lekker douchen en dan mn leukste kleren aantrekken. En daarna een leuke film of serie gaan kijken.

Herkenbaar. Maar je doet er nou eenmaal niets aan…

Super depressief… dat vraag ik me af. Ga niet zomaar met die termen smijten. Dit wordt officieel vastgesteld door een pshychiater/psycholoog en is een heel traject en dat ben je niet zomaar. Je zit waarschijnlijk gewoon in een dipje, puberteit.

Schrijf eens op of vraag aan je vriendinnen naar je positieve punten. Wat je goed kan, leuk vind en goede karaktereigenschappen. Kijk elke dag eens naar dat lijstje en probeer aan de punten te werken wat op dit moment niet goed loopt. (stel je bijvoorbeeld spontaner op…)

Als je ECHT depressief bent, wat ik betwijfel’; GA DIRECT PROFESSIONELE HULP ZOEKEN!

• dit had je overigens in het ‘depressieve meiden logenoten-topic’ kunnen posten.

Dit klinkt meer als een pubermomentje dan een depressie en dat weet je zelf denk ik ook wel. Een depressie is iets serieus, dus roep dat alsjeblieft niet zomaar. Kruip lekker in bed met een leuk boek en morgen weer een nieuwe dag.

• Lezen
  • Chocola
  • Trek je leukste kleding aan, krul/stijl je haar, make-up op en maak een nieuwe ava/profielfoto (:

chocola
praat af met vriendinnen
ga lekker winkelen
ga dansen op je favo muziek
gewoon niks van anderen aantrekken (:

Fijn om te weten :’)

dit heeft bijna ieder meisje tussen de 14 en 16 jaar.

ik had het ook een tijdje geleden,
wat ik heb gedaan? gewoon afgesproken met vriendinnen/vrienden, heel veel leuke dingen gedaan en vooral heel veel chocola gegeten! bij mij heeft dat geholpen! succes!!

Jij hebt echt wel positieve dingen. Heel veel zelfs.

Dat hebben we allemaal wel eens. Gewoon naar de positieve punten blijven kijken! Of verwen jezelf met een gezichtsmasker en wat lekkers?

Ik snap dat iedereen die echt een serieuze depressie heeft (gehad) dit erg vervelend vindt om het zo maar te lezen, maar aangezien ze zich in ieder geval best wel kut voelt, denk ik niet dat dit haar humeur zal verbeteren. Ik zou me er in ieder geval juist ontzettend kut om gaan voelen als ik daar dan op aangesproken zou worden op zo’n manier, en ja, ik snap het wel, maar ze voelt zich nou eenmaal kut en heeft per ongeluk de verkeerde term gebruikt, ze wil er niemand mee beledigen en snapt het ook als ze er vriendelijker op wordt gewezen. In ieder geval: áls ze depri is en niet depressief, want als ze dat wel is kan ze het beste met een psycholoog gaan praten.

Ik vermoed dat je gewoon in een dipje zit, en wat dan helpt is: muziek luisteren (Nirvana helpt bij mij altijd goed), lekker in bad gaan zitten (of onder de douche gaan staan) en dan op tijd gaan slapen of een leuke serie/film kijken. Je kunt ook een boek gaan lezen, of wat je dan ook leuk vindt, in ieder geval dus iets doen wat je leuk vindt. :slightly_smiling_face:

Ik vermoed ook dat je gewoon in een dip zit.
Muziek helpt bij mij heel erg, of ga iets doen wat je bezig houd?
Bij mij helpt het altijd als ik opgeruimd heb en alles gedaan heb, dan is mijn hoofd een stuk rustiger. Dan zorg ik dat ik lekker fris ben, douchen, mijn favoriete kleding aan en dan neem ik meestal iets te snacken wat ik lekker vind!

als ik dat heb ga ik meestal gewoon een gtst-marathon houden met een zak chips ofzo, voor de spiegel je positieve punten opnoemen enzo helpt bij mij niet :’) ik voel me heel vaak lelijk dor mijn har (krullen) en ik voel me al een stuk beter als ik bijv. alleen al mn pony stijl.Dus als je je ergens lelijk over voelt, doe daar dan wat aan dat helpt ook. Maar ga idd niet met termen als depressie lopen smijten.

Meis stel je niet zo aan.