ik haat men kamer opruimen

heeft er iemand tips om het kamer opruimen gedoe leuker te maken
:face_vomiting:

Ik niet haha, maar ik doe het altijd heel rustig aan,
Compluter aan, muziekje op…
Ik ben nu ook bezig, haha

Waar ik wel echt een hekel aan heb is schoonmaken,
Maarja, dat moet ook gebeuren :slightly_smiling_face:

Ik ben juist een echte opruim freak, ik kan niet leven in een rommelige/smerige/stoffige kamer! Mijn tips zijn: maak je kamer supergezellig, dan ga je het ook vaker opruimen/schoonmaken omdat je er dan graag in wilt zitten.

-Als je gaat omkleden ruim je kleding dan meteen op, laat geen kleding 's nachts zwerven in je kamer tenzij je zeker weet dat je het de volgende dag aan doet. Dit scheelt alweer rotzooi!
-Iedere ochtend als je opstaat meteen je bed weer ff netjes maken, huppakee weer oogt het iets netter!

dus mijn tip is: ruim alles meteen op, steeds weer wat kleins, dan hoef je niet na een maand de hele middag op te ruimen!
En natuurlijk: lekkere muziek op!

Ik weet het! Als je snel klaar wil zijn, gooi gewoon al het spul onder je bed, of achter de kast!

Muziek opzetten, denken aan het leuke resultaat, denken aan de spullen die je ooit kwijt was maar weer zult vinden en ga zo maar door.

Ga het gewoon een keertje grondig opruimen. Als je dat hebt gedaan moet je aan het eind van elke dag (bijv. vlak voor of vlak na het avondeten) even 5 minuutjes je kamer door om alles weer op z’n plek te leggen. Of even snel stofzuigen, afstoffen… Eenmaal netjes dan gaat het daarna veel makkelijker.

Muziek op doen en ik vraag altijd of mijn vriendinnnen langskomen. Niet om te helpen maar om gewoon met me te kletsen enzo want als ik bijv. een magazine vind tijdens het opruimen ga ik meten lezen maar dan zeggen mijn friends dat ik door meot gaan en dat werkt wel!

Dus jij wilt liever een kamer die stoffig is, waar je de vloer niet kunt zien door de berg kleren en waar er beestjes rondlopen?

En voordat jij wilt zeggen dat je ouders het best kunnen opruimen.
Wanneer jij op jezelf woont doen zij dat niet meer.

een lekker muziekje op. en Idd het gezellig maken :slightly_smiling_face:

mijn kamer lag altijd vol met kleding totdat ik mijn kledingkast op de gang heb gezet vlak bij de wasmanden. Omkleden gebeurt nu op de gang i.p.v. alle kleding in mijn kamer te passen en op de grond te gooien. Verder je kamer heel gezellig maken en bijvoorbeeld je bed in het midden tegen de muur zodat je er echt last van hebt als er spullen op de grond liggen. Hopelijk werkt het bij jou net zo goed als bij mij, succes!

Ik gooi eerst alle kleding in de was, dan gooi ik alles weg wat weg kan en daarna leg ik alles terug in mijn kast/bureau/andere kast/kledingkast of waar het ook hoort.
En muziek helpt.

Ik zet altijd wat muziek op bij het opruimen of mijn tv. :’)

Gewoon beginnen en klaaaaar.

Ik gebruik altijd de stappen op deze site http://www.wikihow.com/Clean-Your-Room omdat ik nooit weet waar ik moet beginnen.

Ik heb echt ook een probleem hièr mee,
Altijd als ik begin kan ik het niet afmaken omdat ik weer eens iets gevonden heb die ik “kwijt” was en dan ga ik er weer heel de tijd mee bezig zijn. En uiteindelijk blijft me kamer het zelfde!

Of bij mij dan ga ik ineens iets heel doellloos opruimen zoals magazines op datum en op soort sorteren.

Zo veel mogelijk meteen terugleggen, dan hoef je ook niet op te ruimen. Geef alles dus een vaste plek.

En zet anders je tv of muziek aan als je opruimt.

Ik vind dat juist altijd leuk om men kamer lekker op te ruimen en schoon te maken… Lekker muziekje op. En als het dan klaar is ben ik er helemaal trots op :slightly_smiling_face: