Ik haat hem!

Hey meiden,

Sinds 2/3 jaar ongeveer trekken mijn ouders mijn broer heel erg voor.
Ter ergernis van mij natuurlijk, ze hebben mijn broers auto betaald, betalen er nog de belasting (het is een diesel) van en de benzine. En waarom? Omdat hij niet werkt! Hij is veel te lui om te gaan werken het enigste wat hij voor werk wil doen is waar hij voor heeft geleerd. Mijn ouders vinden dit maar allemaal goed. (hij is bijna 23!)
Het enigste wat hij doet op een dag is slapen, eten, het huis kapot maken, en iedereen slechte zin bezorgen.
Als hij onder is mogen ik en mijn vriend en niet bij komen zitten? Waarom niet, omdat hij anders slechte zin krijgt…
Na gister ben ik het echt zat! Het mag dan wel een beetje aanstellerig overkomen maar ik kan het gewoon niet meer hebben.
Ik stond onder de douche. Ik deed al extra snel omdat mijn vriend er elk moment kon zijn. Ik heb een huidziekte en ook speciale shampoo die 5 minuten moet intrekken… Ik stond nog geen 3 minuten onder de douche(we hebben een wekkertje op de badkamer staan) begint mijn broer met deuren te gooien, de trap op te stampen, onder warm water aanzetten zodat ik koud water krijg, op de deur van de badkamer te bonken… Ik werd bang…
Normaal komt mijn broer altijd binnen als ik sta de douche…
Mijn vader roept opeens dat ik onder die douche moet komen en ja ik helemaal uitgeflipt.
Ik heb geschreeuwd dat ze hem het huis uit moeten gooien anders ga ik weg!
Dat ik het mijn tante ga vertellen zodat ze ook eindelijk eens weet hoe hij is!
Ik praat hier normaal altijd over met mijn collega van 52 jaar, maar ze is op dit moment op vakantie.
Ik wil dus ook echt het huis uit.
Ik heb iedere dag slechte zin, dan ga ik dat afreageren op mijn vriend waardoor wij weer ruzie krijgen en onze relatie kapot kan gaan.
Ik wil lekker een plekje voor mezelf, waar ik rustig thuis van school kan komen lekker voor de tv hangen.
Want als mijn broer thuis is (wat hij altijd is na school) moet ik meteen naar mijn kamer, want oohwee als ik onder blijf…
Ik ga mijn ouders (over weekje ofzo) vragen of ze me geld geven voor de huur.
Aangezien ze mijn broers autokosten kunnen betalen mogen ze voor mij de huur betalen. Het klinkt misschien verwaand maar anders word ik niet hetzelfde behandeld als mijn broer.
Omdat ik werk denken ze dat ik alles zelf kan betalen?
Met mijn loon van 200 euro per maand kan ik niet opmezelf wonen.

Ik wou dit even van me afschrijven…
Dit is niet het hele verhaal er zijn natuurlijk nog mee dingen gebeurt in die 2/3 jaar.
Tips zijn altijd welkom.
Praten met mijn ouders helpt niet, als ik over mijn broer begin bij hun beschermen ze hem meteen…

ik heb geen zin in reacties van: stel je niet aan, doe niet zo verwend enz. als je zoiets te zeggen hebt reageer dan niet!

Wat ongelooflijk vervelend voor je!
Heb je ook geen Vetrouwenspersoon op school waarmee je kunt praten?
Anders , zoals je al zei, ga naar je tante! Misschien kun je een tijdje bij haar wonen?!
Suc6!
xx

wet vervelend voor je!
zoals TeenagexDream al zegt, misschien kun je wel een tijdje bij je tante blijven. & misschien wil je tante er wel even met je ouders over praten.

Sterkte, en ik zou het er met je vriend over hebben, bij hem thuis. Hem zeggen dat dit je dwars zit en dat je niet overweg kan met je broer, je vriend houdt van je dus hij zal respect tonen als je eerlijk verteld dat je het moeilijk hebt en dat je af en toe heel boos kan doen. Dan kan hij daar rekening mee proberen te houden.
Ik weet verder ook even niks :frowning_face:

Kun je niet met je tante gaan praten?
Ik hoop voor je dat je ouders je huur wel gaan betalen…
En je vriend weet dat dit gebeurt? Als jullie relatie er slechter door wordt…
En kun je ook niet bij je vriend gaan wonen? Of woont hij nog thuis?

wat is de rol van je tante hierin dan? van… “dan ga ik het mijn tante vertellen, dan weet zij eindelijk hoe hij is”?
heel veel sterkte! ik denk dat op jezelf wonen geen optie is, ik weet niet hoe oud je bent? maar daar komt iets meer bij kijken…
maar je kunt idd misschien even bij je tante intrekken, misschien ergens anders nog? (goede vriend/vriendin?)
en kijken of je met een gezinstherapeut of iemand kunt praten (als je ouders en broer daar tenminste ook voor open staan)

Pff, dat je het al zo lang volhoudt… Ik zou zo’n situatie niet eens een maand volhouden. Ga met je tante en vriend praten, doe iets! Je kunt niet over je heen blijven laten lopen.

Precies mijn broer!
Die typische luiheid. Alleen mijn broer wordt niet verwend, want wij moeten verder alles zelf betalen. Maar qua niet willen werken snap ik je helemaal. Mijn broer werkt amper, maar het boeit hem ook niets want hij wil niks. Geen auto/nieuwe fiets helemaal niks. Hij is gewoon hard aan een vriendin toe die hem vertelt hoe het leven in elkaar zit en zorgt dat hij volwassen wordt!
Laat niet over je heen lopen, veel sterkte.

Ik heb precies het zelfde meid!!! Echt precies het zelfde
Het is niet aso, of egoïstisch van je om te zeggen betaal de huur dan maar voor mij. Want jouw broer krijgt alles en jij moet voor dingen wel hard werken etc.!
Probeer zo veel mogelijk uit de buurt van je broer te blijven. Of desnoods te praten (heeft bij mij niet gewerkt) Anyhow, ze zijn ook vaak het oogappeltje van je ouders. Dus probeer zo veel mogelijk op je kamer te blijven, zo los ik het op! Ik wil ook erg snel en graag het huisuit! Erg veel succes meissie!!

Ik snap jouw ouders niet, echt niet.

Je stelt je absoluut niet aan en bent ook niet verwaand.
Dat je verwacht dat zij de huur betalen is logisch,
Maar verder kan ik je niet echt helpen, iig heel veel sterkte.

Ik hoop voor je dat je plek vindt waar je op
jezelf kan wonen want dit is idd een kutsituatie…
Sterkte!

Wat vreselijk,
misschien kan je een tijdje bij je tante/opa en oma/ vriend wonen en een brief schrijven aan je ouders ofzo.
Of vragen of iemand uit je familie met je ouders kan gaan praten.

Ik probeer mijn broer ook zoveel mogelijk te ontwijken ja.
Mijn vriend weet hiervan, hij geeft mij ook gelijk en snapt het ook dat ik hier niet meer wil wonen.
Maar om eerlijk te zijn zou ik nu niet echt bij hem willen intrekken voor eventjes.
Ik ga zeker weten met mijn tante praten dus ik hoop dat ik haar binnenkort nog zie, ze weet er al een beetje vanaf want ik had haar iets via hyves laten weten.

@Danipani
Niemand in de familie weet hoe hij echt is, ze denken allemaal dat hij zo stil en lief is en weet ik het.
Dus daarom schreeuwde ik dat naar mijn ouders want volgens mij schamen ze zich dat ze het zo ver hebben laten komen met hem.
Hij is meer de baas hier in huis dan mijn ouders.