Ik haat dit hele dilemma.

Hoi guys!
Ik moet even m’n verhaal kwijt. Ik uhm, heb/had een vriend voor 2,5 jaar maar hij heeft me nu voor de 2e x bedrogen. Met een ander meisje gezoend dus. De eerste keer was na een halfjaar en nu is het dus na 2 jaar. Van iedereen hoor ik nu dus ook van dump hem, dumpen etc… En ik snap echt dat ze dat zeggen! Maar… voor mij is het niet zo makkelijk. Het is nu wel uit, maar… ik heb nog steeds niet het gevoel dat het echt echt uit is… Plus, ik denk nog steeds dat het goed komt. Alleen mijn beste vriendin zegt dat ze me begrijpt en snapt dat het moeilijker is als je er zelf in staat. Het vreemde is ook dat mijn (ex)vriend mij niet de schuld geeft snapje. Meestal is het namelijk zo dat ze zeggen jaaaaa maar dat kwam omdat jij zo deed of iets dergelijks. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel het gevoel heb dat het aan mij lag en dat is ook de voornaamste reden dat ik me nu rot voel. Ik heb erge last van smetvrees en daarbij, commandeer ik anderen ook deze levensstijl over te nemen… als het ware. Dat commanderen heb ik ook voornamelijk bij hem gedaan… En ik weet dat hij daar absoluut niet tegen kon op de meeste momenten…

Ik hoop dat ik zo een beetje het belangrijkste heb verteld, als jullie nog iets niet begrijpen, vraag maar…

Die dingen die jij hebt gedaan, is nog steeds geen reden voor hem om vreemd te gaan. Ik zou er klaar mee zijn als ik jou was, en ook al lijkt dat nu onmogelijk, er loopt wel wat beters rond, iemand die niet vreemdgaat.

Klopt, is het ook niet. Maar ik voel me er wel heel schuldig door. En… dat is het hele probleem. Ik WIL er niet klaar mee zijn… Ik zie dit zegmaar in mijn hoofd als een soort project waar we aan moeten werken ofzo. Can’t explain… Het is voor mij heel moeilijk…

Dit lijkt me inderdaad best een rotsituatie! Ik begrijp dat je van je (ex)vriend houdt of in ieder geval gek op hem bent. Toch denk ik dat je vooral zelf gewoon even goed moet nadenken. Jij wil namelijk niet dat hij je zoiets nog een keer flikt, lijkt mij… Kan hij jou die zekerheid bieden? Wat maakt dat het deze keer anders zal gaan? Denk je dat je hem nog kunt vertrouwen? Daarnaast denk ik dat als je (ex) vriend tegen je heeft gezegd dat het écht niet aan jou lag, ik neem aan dat je na 2,5 jaar wel eerlijk tegen elkaar kunt zijn, je dit kunt geloven. Er zullen vast wel moeilijkheden zijn geweest omtrent je smetvrees etc, maar iedere relatie heeft toch z’n problemen? Ik denk dat jij moet stoppen met jezelf de schuld geven, en goed nadenken over wat voor jongen/man jij voor jezelf wil…

Nee inderdaad xmiss_carola heeft gelijk! hij had niet vreemd mogen gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik het uit zou hebben gemaakt. Het ligt zowiso niet aan jou jij bent wie je bent, ookal commandeer je mensen soms, als hij je echt leuk vindt kijkt hij daardoor heen en neemt hij je zoals je bent. Als je iemand echt leuk vindt probeer je altijd het goede van die persoon te zien, miss is hij bijvoorbeeld op andere momenten een schat! Ik zeg zeker niet dat dat vreemdgaan dan mag en ik zou ook zeker daarover praten met hem, als je dan het idee hebt dat hij je niet leuk vindt dan kun je nog altijd besluiten hem te laten gaan. Anders doe je jezelf alleen maar pijn met valse hoop. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte! xx

Hmm… Ik wil ook niet dat hij me zoiets nog eens flikt. De 1e keer was het eigenlijk ook wel dom van mezelf want toen heb ik vrijwel meteen gezegd oke … als je het maar nooit meer doet. Maar, nu heb ik het meteen uitgemaakt en hebben we bijna geen contact meer… Hij zegt ook dat hij het nu echt super erg vind. (Zacht uitgedrukt) Maar… dat maakt inderdaad niet dat ik hem dan wel terug neem. Het is ook absoluut niet dat hij zielig loopt te doen etc… Dat maakt het ook veel moeilijker. Hij weet nu gewoon dat hij heeft verbruikt… Mezelf de schuld geven is gewoon zo makkelijk en het gebeurt me automatisch… Ik weet wel dat het niet zo is want hij het is geen reden voor hem om vreemd te gaan, maar toch…

Dat jij smetvrees hebt betekend niet dat hij met een ander mag zoenen. Hoe moeilijk het ook is, je er beter vanaf zijn. Hij is nu al 2 keer vreemd gegaan, straks neem jij hem weer terug en denkt hij: Oh een derde keer kan ik ook wel flikken.

Je doet jezelf er alleen maar pijn mee.

Dankje Lilly! Hij had dit ook nooit mogen doen en dat weet hij zelf ook maar al te goed. Hij neemt me ook echt zoals ik ben ondanks het smetvrees probleem. Hij zegt ook dat hij ondanks dat altijd van mij zal blijven houden en mij nog steeds superleuk vind… Maarja… En… hij is ook echt een schat. Dat is het probleem… Ik heb het altijd super leuk gehad… Soms enkele ruzie’s maar dat hoort erbij. In ieder geval, je snapt wat ik bedoel…

Pfffff it’s so hard. Ik ben ook iemand die zich helemaal vastklampt aan wat die heeft… Ik kan heel moeilijk iets opgeven omdat ik in alles altijd maar wil zien dat het beter kan als ik of die ander dingen proberen beter aan te pakken.

AAAARRGG echt frustrerend! Is echt zoooo moeilijk dit he! Als ik jou was en hij was echt heeeeel leuk dan zou ik het niet helemaal over laten gaan… ik zou het even uitlaten en na een tijdje kijken hoe hij zich ‘in de tussentijd’ gedragen heeft. en dan zou ik hem toch weer bellen of jullie kunnen praten. en dan zou ik hem wel flink de wacht aan zetten en zeggen dat hij dat echt nooit maar dan ook echt nooit meer kan flikken! Ik vind het zowieso anders als hij bijvoorbeeld heel dronken was en het gebeurde, dat is zeker geen excuus maar toch is het anders dan dat hij iemand zoende tijdens het eten van een ijsje ofzo…

Ja, dat begrijp ik… Maar ik denk dat LizBaby gelijk heeft… Misschien denkt hij het niet bewust van de 3e keer, maar het zal de drempel om het niet te doen voor hem (nogmaals: onbewust, denk ik) wel kleiner maken

ik vind dat als je echt van iemand houd dat je dan niet met een ander zoent, en zeker niet twee keer omdat je dan weet dat je de kans loopt dat het uitgaat ik vind ook niet dat er een excuus voor is. En als je nu weer met hem verder gaat heb je de kans dat je hem nooit meer kan vertrouwen en dan heb je de hele tijd zo’n onzeker gevoel en ik denk dat je daar ook niet gelukkig van wordt

Ik denk dat het heeeel moeilijk wordt om hem nog te kunnen vertrouwen hierna. Na twee keer zou ik het in ieder geval niet meer kunnen. Ik zou ook echt zó boos zijn, ik snap echt niet waarom jij jezelf de schuld geeft… Ik zou hem echt helemaal verrot schelden in eerste instantie maargoed dat ben ik dan. Als hij je door je smetvrees niet meer zou willen of wat dan ook had ie dat moeten zeggen VOORDAT hij vreemdging. Mocht je hem nog terug willen, wacht hier alsjeblieft een tijd mee, en dan bedoel ik sowieso minimaal een maandje of 2. Ik zou hem echt negeren en niet gelijk meer toehappen, hij moet echt zweten en stressen en vóélen wat ie heeft gedaan. Als jij hem nu weer gelijk vergeeft dan denkt ie dat ie het nog wel een keer kan doen aangezien je hem de eerste keer ook gelijk hebt vergeven geloof me. Dus laat hem nu lekker in zn eigen shit zakken en laat het overkomen alsof jij verder gaat met je leven… Wedden dat ie dan op hangende pootjes terugkomt? Hoe moeilijk het ook is, dit is echt het beste want anders gaat ie het nooit in zien ( wat ik sowieso betwijfel na twee keer dezelfde fout… ) omdat ie dan weet dat ie alles kan flikken en hij jou toch wel heeft, en dat is nou nét de fout die je niet moet maken. Probeer sterk te zijn, of nja in ieder geval naar hem toe.

Ohja, wat ik me trouwens ook nog afvraag… Was het met een meisje die hij al langer kende? Had ie met haar afgesproken? Of was het iemand bij uitgaan die hij niet kende? Ik persoonlijk vind dit wel verschil uitmaken.

I know… Ik was ook niet van plan hem binnen een maand of 2 terug te nemen… Ik weet het ook nog niet hoor, misschien is het single leven ook wel leuk… Ook al… kan ik me dat nu totaal niet voorstellen. Het was een meisje dat hij wel vaag kende, ze kwamen elkaar tegen tijdens fietsen naar huis en toen gingen ze praten. Zij wilde een knuffel toen bij afscheid en van het een kwam het ander… Maarja… Ik… blergh, als ik dat moet vertellen. Dat kind wist ook gewoon van ons, ugh.

En owja, de reden dat ik niet mega boos werd was omdat ik dat de 1e keer la heb gedaan. Dus ik wist dat dat nu niet veel zou uithalen en ik had daar eigenlijk ook niet meer de energie voor, omdat ik zo perplex stond.

ik zou het indd. gewoon even zo laten. Als hij je terug wilt hoor je dat vast wel van hem en anders misschien van iemand anders. Wat een droplul was hij trouwens op dat moment als je niet meer verliefd bent ofzo had hij het moeten uitmaken zeker omdat jullie al zolang samen waren! boh hij irriteert me echt nu ineens als hij dronken was is het een ding maar gewoon nuchter:o als je hem nog terug wil kaat je hem maar het werk doen!:stuck_out_tongue: maar het leven single is ook tof :grinning: misschien kom je wel een andere leuke jongen tegen binnenkort.
xx