ik haat der.

hee meiden,

ik was/ben bevriend met een meisje uit m’n klas,
we zaten vorig jaar ookal bij elkaar in de klas maar we hadden best wel vaak ruzie. nu niet meer.
maar ik zat laatst over ons vriendschap te denken,
en eigenlijk haat ik der best wel.
ze heeft gewoon soms van die stomme opmerkingen over me, zoals;
wat trek je een stom gezicht, zo ben je echt lelijk.
of dan zegt ze iets waardoor ik me enoorm buiten gesloten voel, vandaag bijvoorbeeld.
we liepen met z’n drieen naar beneden, ik, die vriendin, en nog een vriendin.
toen vroeg ze aan die andere vriendin van, zullen we samen naar huis fietsen?
maar we moeten alle drie dezelfde kant op. dus ik denk ze vraagt het ook wel aan mij, maar nee dus.
daardoor voel ik me vet buitengesloten.

misschien stel ik me aan ofzo, maar ik begin echt het gevoel te krijgen dat zij me niet meer zo aardig vind, en ik begin der ook echt gewoon te haten.

het is ook wel zo dat ze altijd hetzelfde wil doen als ik.
dan ga ik naar die film, dan wil zij daar ook perse naartoe, en zeker voordat ik hem heb gezien, dan kan ze het hele verhaal tegen me aan lullen en is de film voor me verpest. -.-
heel vaak hoort ze van mensen dat ik bijv naar een feest ofzo ga, of bij iemand film ga kijken met een paar vrienden, en dan wil ze daar ook heen,
en dan hoor ik haar dus zeggen dat ze daar heen gaat, dus ik zeg dan, ooh ik ga daar ook heen!
ze kijkt me dan vet arrogant aan.

ik haat der echt.
maar mijn vraag is dus aan jullie,
vinden jullie dat ik me aanstel?
zo niet, wat zouden jullie doen?

alvast heel erg bedankt!
xxxxxxxxxxxxx’

Het is geen echte vriendin. Ik zou haar een beetje afwimpelen en het contact laten verwateren.

Ik weet niet of je je aanstelt. Als je dr sowieso al niet meer aardig vind, zou ik de vriendschap verbreken of góéd met dr gaan praten.

Ik ben het met die 2 boven me eens.

ze zit wel bij me in de klas…
en ze vat dingen niet zo heel erg goed op zeg maar,
je hoeft maar een grapje met der uit te halen en ze word al boos en je hebt 3 weken ruzie.

Ik vind niet dat je je aanstelt zo zou iedereen zich voelen dat zijn gewoon naai streken… Ja en zou net als di ehierboven of verbreken of goed gaan praten.

Sterkte er mee

dus jullie zeggen allemaal een beetje verwateren,
maar hoe kan ik dat doen?

^Steeds minder met dr afspreken, steeds meer kortaf zijn, steeds minder tegen dr praten.

Als jullie bijv. gezamelijk een werkstuk moeten maken voor school, ga dan met iemand anders. Sta wat minder vaak in de pauze bij haar (als je dat al deed) en spreek wat minder af.

Ga heel veel grapjes met haar uithalen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ik ben het ees met de meisjes hier boven.

ik spreek nooit meer met der af, ik zit nooit meer naast der in de les,
en nee, ik sta ook nooit met der in de pauze.
eigenlijk haalt ze me alleen maar op en verder hebben we samen stage.
voor de rest praat ik alleen soms met der in de les. (’:

Dan is het toch al geen vriendin of wel?

volgens mij denkt ze dat wel…

is dat nou vriendin
echt gunnen elkaar dingen zo niet dan is het geen goeie vriendin

ik zou der eens vragen wat er aan de hand is, of ze je nog mag en of ze je nou wel of niet als vriendin ziet.
want met dat opfietsen, je had ook kunnen vragen; mag ik dan ook mee, want ik moet dezelfde kant op. maar raar dat ze dat niet aan jou vroeg…

ik zou der eens vragen wat er aan de hand is, of ze je nog mag en of ze je nou wel of niet als vriendin ziet.
want met dat opfietsen, je had ook kunnen vragen; mag ik dan ook mee, want ik moet dezelfde kant op. maar raar dat ze dat niet aan jou vroeg…