Ik gooi het ff over een andere boeg

Goed, wat is jullie geloof, en vertel kort erbij waarom. Het is niet de bedoeling dat we weer hierover gaan discuseren, maar je mag wel op elkaar reageren> of je het er oneens of eens mee bent. Dus kijk naar je bovenstaansters mening/ antwoord, en zeg kort of je het ermee eens of oneens bent, bijv:

Prutser zegt: Ik ben Christelijk, want ik vind de 10 geboden belangrijk.
Klooier antwoord: Niet eens of oneens, zelf ben ik Bhoeddist want…
Rare Snuiter zegt daarop weer: Doe mij maar de Moslims…! etc.

Eens kijken hoe lang we het volhouden er niet meteen een hele discussie aan vast te plakken.

Persoonlijk ben ik niet geloofs gebonden, ik denk altijd maar zo: je kunt beter open staan voor merdere geloven, want daar leer je van. (dus nou reageerd iemand weer op mijn mening, en die heeft weer een mening klaar so on)

:see_no_evil:

ik ben atheist, omdat ik niet geloof dat er daarboven meer is.
volgens mij is de aarde ontstaan door de oerknal, niet door een of andere god
zo kan ik nog wel een paar dingen opsommen,
en dat is mijn overtuiging.

Ik ben het wel met je eens. Though, ik ben Katholiek. Maar ik ben niet gelovig. Ik ben gedoopt en heb de communie gedaan omdat dat een beetje een traditie is in mijn omgeving. En ik vond het geweldig om een jurk te kopen en cadeautjes te krijgen. En ik mag hosti’s eten! Ik heb wel respect voor mensen die echt gelovig zijn maar zelf gaat het er bij mij niet in. Ik weet wel dat het een geloof is, dus dat je erin moet geloven maar zelf ben ik te nuchter om te geloven bijvoorbeeld dat God de wereld schiep. Ook dat Adam en Eva verhaal geloof ik niet. Alles lijkt zo logisch verklaard te zijn dat het er bij mij niet meer ingaat dat God het heeft gedaan. Ik geloof eigenlijk ook dat vroeger, de goden bestonden omdat de mensen niks konden verklaren. En ik denk dat een groep mensen dat nog steeds gelooft. Bijv dat ze steun zoeken bij God en dan denken dat dat helpt (misschien is het ook wel zo, no offense) terwijl je jezelf er boven op moet helpen (mijn visie) d.m.v. verder gaan met je leven en sterk zijn. Als ik onduidelijk ben, vertel het. Ik ben namelijk niet zo een ster in uitleggen en duidelijk zijn.

Ik denk wel dat er iemand zoals Jezus heeft bestaan, want welke knakker gaat er nou zo’n heel verhaal bij elkaar verzinnen?! in die tijd?!
Ik geloof alleen niet in God of dat Jezus is herrezen uit de dood of zo.
Ik denk dat er iemand is geweest, die Jezus was zeg maar (hij heette toen misschien wel anders) en dat hij ook is gekruizigd en dat hij toen gewoon dood is gegaan en dat er nooit meer iets is gebeurd met hem of met zijn ziel of wat dan ook.
Ik denk dat dat is verzonnen door iemand die andere mensen onder de duim wilde houden door middel van een religie.
beetje een onduidelijk verhaal misschien…

agree

Goed zo… dat bedoelde ik. En idd je mag gerust uitleg geven. :ok_woman:

Ik ben niet gelovig en sta ook niet open voor andere geloven.

ik vind het juist wel interessant om te leren over andere geloven, gewoon omdat die mensen een totaal andere denkwijze hebben. Ik kan me er eigenlijk ook nooit in vinden, maar ik sta er wel voor open.

Eens, je kunt pas een echte mening over een geloof hebben, als je je er even in hebt verdiept. Dus waarom kun je je niet vinden in bijv de Islam? Zulk soort dingen.

*kijkt even verwijtend naar de heer Wilders*
Jup, agreed.

same :stuck_out_tongue:

ik geloof in de god van de zon en de godin van de maan , jup wicca for live . En ik geloof in de magie van jezelf 0=-)

Er zitten goede dingen in de Wicca ja. :slightly_smiling_face: Zoals de natuur eren, tenslotte mag je daar gebruik van maken. Oke, tegen bomen praten komt in het openbaar een beetje vreemd over, maar je kunt ook met je geest tegen die boom praten, dus je bedankje denken. Ja, ook ik haal veel inspiratie van de Wicca vandaan :slightly_smiling_face:

hoe bdl je je kan je niet vinden in B.V de Islam ?

haha nou het is niet zo dat ik me per definitie niet kan vinden in de islam, maar ik denk gewoon niet dat mijn leven beter zal worden als ik in een God geloof, of dat mijn zondes worden vergeven als ik een zin opzeg.
Ik heb me ook niet super erg verdiept in allerlei geloven hoor, gewoon soms wat dingetjes opgezocht en bij geschiedenis geleerd hoe alle geloven zijn ontstaan en op basis van welke punten.
maar er was er geeneen bij waarvan ik dacht: dit is het!
ik denk gewoon niet dat er een God bestaat die naar gebeden luistert en ze verhoort.
Als een baby bij de geboorte sterft, zeggen mensen vaak: God heeft het zo gewild. maar dat begrijp ik dus totaal niet :wink: en soms zeggen mensen dan weer: zodat mensen beter beseffen wat ze hebben, enz. enz.
maar dan kan hij ze toch ook ‘bijna’ dood laten gaan en dan weer niet? dan zit de schrik er ook wel in haha ;p
weer een lekker lang verhaal, maar gewoon om dit soort dingen heb ik niet het idee dat er een god bestaat die over iedereen waakt of zo.

-

Gewoon, als je er iets van weet, kun je iig motiveren waarom je er niet in kan vinden :slightly_smiling_face:

Idd, één ding weet ik wel: geloof = stof tot nadenken :slightly_smiling_face:

Denk je dat het zin heeft om de natuur te bedanken? Wat word men daar beter op? No offense, maar ik vraag me af hoe mensen die daar in ‘geloven’ tegenaan kijken aangezien ik het mezelf totaal niet voor kan stellen.

Ik geloof trouwens wel in het zesde zintuig maar niet in geesten. Of zielen. Misschien dat het daar ook wel aan ligt dat ik me niet kan voorstellen hoe het is om de natuur te eren of geloven in God.

Dat kan ook ja :slightly_smiling_face: