Ik geraak niet over mijn ex

Hoi

Het is zo’n twee maanden uit met mijn ex vriend. Ik heb het nog steeds geen plaatsje kunnen geven. Ik zit vaak nog hele dagen aan hem te denken. En dat terwijl ik denk dat hij mij al vergeten is. Dat is echt een kutgevoel. Terwijl ik mij hier miserabel zit te voelen en hele dagen niets nuttigs doe, is hij aan het werk en ontmoet hij nieuwe meisjes op zijn werk (fitness…).

Hij heeft mij echt hard gektwets met alles dat hij heeft gedaan. Eigenlijk verdien ik beter, maar toch wil ik hem nog steeds terug. Ik was echt gek op hem, zou alles voor hem gedaan hebben en heb ook meerdere keren gevraagd of we het nog een kans konden geven, maar dat was onmogelijk volgens hem. Ik heb dus moeite gedaan voor ons, iets wat hij nooit heeft gedaan. Als je wil weten wat er juist gebeurd is, kan je mijn vorige topic (missing the ex) lezen.

Ik wil gewoon beter worden maar ik weet niet hoe. Ik betrap me er op dat ik op zijn instagram lig te creepen, of op whatsapp kijk wanneer hij online is geweest, zijn naam intikken in google, zijn potentiële nieuwe vriendin checken op facebook,instagram, google, zijn ex blijven checken… Dit is ECHT niet gezond meer. Alles draait om hem. Ik klink echt gek.

Ik vind je helemaal niet gek klinken hoor, ik snap het juist heel goed zelfs.
Ik heb ook ontzettend veel moeite om over mijn ex heen te komen, dit is zelfs al 3,5 maand uit maar het kost me zoveel meer moeite dan ik dacht.
Het belangrijkste is denk ik om zoveel mogelijk afleiding te zoeken, dus leuke dingen doen met vriendinnen en op stap gaan, dat soort dingen. Sterkte!
Als je wilt mag je me noten.

Ik heb zelf ook ongeveer hetzelfde… Ongeveer 1,5 maand geleden heeft hij er een punt achter gezet. Aan het begin had ik wel het gevoel dat het steeds beter ging, we spraken elkaar ook nog af en toe en we hoopten dat we gewoon vrienden konden blijven. Maar nu spreken we elkaar nog amper en ik voel gewoon dat hij me langzaam vergeet terwijl ik hem maar niet kan vergeten. Er gaat nog steeds geen dag voorbij waar ik niet aan hem denk en eigenlijk denk ik nog steeds de hele dag aan hem… En ook dat gestalk komt me echt heel bekend voor zo check ik niet alleen zijn social media maar ook die van zijn vrienden en exen enzo. Aan de ene kant weet ik dat het beter is als ik niet meer aan hem denk enzo vooral omdat hij in zijn gedachtes vast niet meer zo bezig is met mij als ik nog met hem bezig ben, maar ik wil het ook nog niet loslaten ofzo. Het voelt zo zonde die mooie tijd achter me te laten :frowning_face:

Ja ik heb precies het zelfde.
Het is nu dik een maand uit, na een relatie van 7 jaar, en dat doet nog enorm zeer. Ik houd mezelf groot tegenover de meeste mensen maar ik denk nog elke dag aan hem terwijl ik weet dat hij het anders zag (de relatie op het einde).

Het heeft echt tijd nodig.
Anders verwijder je hem uit je contacten lijst? dat weerhoudt je er ook van om te kijken hoelaat hij online was. Dat deed ik namelijk ook (totdat ik hem had verwijderd)

Ahh…
We snappen allemaal je probleem hoor, ik zit nu weer met hetzelfde. Het is een maand uit met mijn ex. Het duurde een jaar lang voordat ik over mijn vorige ex heen was dus ik hoop dat dit keer het korter zou duren…

Er bestaan geen gouden tips om over iemand heen te komen, je moet jezelf inderdaad tijd geven. Het is wel handig om ze uit te schakelen uit je sociale media dus facebook, instagram enz. Je hoeft hem bijvoorbeeld niet helemaal te verwijderen van facebook, maar je kan hem alleen ontvolgen. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat als het een dagje goed gaat, dat ik niet aan hem denk en vrolijk ben en dan zie ik bijvoorbeeld dat hij een foto geplaatst heeft, dan ben ik weer meteen mega down…
Voor de rest inderdaad veel met vriendinnen afspreken, vooral doen waar je van houdt (hobby’s) of misschien een nieuwe hobby zoeken :slightly_smiling_face:

ik vertel je een feitje dat niet leuk is… een menselijkbrein kan pas na 9 maanden je ex vergeten :frowning_face: het is gwn echt zo ga maar tellen over ongeveer 7 maanden ben je der pas echt goed overheen… jaaaa heeeel kut allemaal, wat is ons lichaam leuk :flushed: ik kan je alleen maar adiviseren jezelf af te leiden, succesx